Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigste sted at købe 350D?
Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 19:32

Efter at have fået den sidste tvivl af vejen (350D vs. 20D) leder
jeg nu, efter det billigste sted at købe et 350D hus, og indtil videre
er det 5940 inklusive moms hos Kamerahuset.dk

Er der nogen der har set bedre priser end det?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 19-10-05 19:42

> [...]
> er det 5940 inklusive moms hos Kamerahuset.dk
>
> Er der nogen der har set bedre priser end det?

5629,- hos www.easyshopping.dk?

Direkte link, hvis det virker:
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=1597&catid=210&Oprindelse=EDBPriser

Nej, jeg har ikke forstand på det her kamera-sjov, men tænkte at 311,- også
var en slat at spare.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-10-05 20:05

On Wed, 19 Oct 2005 20:32:07 +0200, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>er det 5940 inklusive moms hos Kamerahuset.dk
>
>Er der nogen der har set bedre priser end det?

5.679 kr.

Længere sydpå - fra 657,45 euro (ca. 5.000 kr.) + forsendelse:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/285800.html

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 20:29

jubija@yahoo.dk wrote:
> 5.679 kr.

Underligt, jeg søgte der inde tidligere og billigste pris jeg fandt
var over 6000,-

> Længere sydpå - fra 657,45 euro (ca. 5.000 kr.) + forsendelse:
>
> http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/285800.html

Er der nogen som kender firmaer dernede syd på som sælger uden
moms til danske firmaer og som samtidigt kan være med på prisen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-05 21:22

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kender firmaer dernede syd på som sælger uden
> moms til danske firmaer og som samtidigt kan være med på prisen?

Nu vil én af de gamle nisser nok komme farende som en trold op ad æsken med
diverse beskyldninger om momssvindel og hvad-ved-jeg, men never mind - jeg
vover alligevel et øje: Køb hos technikdirekt.de og oplys momsnummer, så
fakturerer de dig uden moms, pis og papir. Technikdirekt er seriøse, leverer
til tiden, og er konkurrencedygtige mht. pris. Jeg køber alt mit gear der og
ved, at andre i nærværende gruppe gør ligeså.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : waal

Dato : 19-10-05 21:39

> [...]
> med diverse beskyldninger om momssvindel og hvad-ved-jeg, men never mind -

Indrøm det, du kan slet ikke undvære dine daglige bank, hvilket du så
rigeligt har fortjent ved dine tilbagevendende tumlerier.

Michael

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 21:47

Jens Bruun wrote:
> [...]
> Technikdirekt er seriøse, leverer til tiden, og er konkurrencedygtige
> mht. pris. Jeg køber alt mit gear der og ved, at andre i nærværende

Tak for tippet Jens, men jeg kan da modsat enkelte andre her inde
ikke se hvad svindel der skulle være i det.

Fra : waal

Dato : 19-10-05 22:11

> Tak for tippet Jens, men jeg kan da modsat enkelte andre her inde
> ikke se hvad svindel der skulle være i det.

Hvis det er købt til privat brug har du absolut ingen adkomst til at trække
momsen fra selv om du er momsregistreret. Det er den enkle årsag til
Hr.Bruuns til tider eksalterede adfærd.

mvh
Michael

Fra : John Sahl

Dato : 19-10-05 22:23

waal wrote:
> Hvis det er købt til privat brug har du absolut ingen adkomst til at
> trække momsen fra selv om du er momsregistreret. Det er den enkle
> årsag til Hr.Bruuns til tider eksalterede adfærd.

Det kunne jeg jo selvfølgelig aldrig finde på.

Fra : ksk

Dato : 20-10-05 00:11

> Det kunne jeg jo selvfølgelig aldrig finde på.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

JA right moral er godt ... hvad der ikke noget med at en politiker hade
adresse i i nord Jylland,, hvor på hun fik gratis transport + div tillæg
,,.. vupti nu er hun vores justits minister så i kan godt proppe jeres
moral skråt op
i dette land er man nød til at balancere på kant for at få det til at løbe
rundt

KsK

Fra : Åge

Dato : 20-10-05 00:22

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> moral skråt op
> i dette land er man nød til at balancere på kant for at få det til at løbe

Jeg er næsten ked af at skrive det, men ksk har sgu ret!

Fra : Jakob

Dato : 20-10-05 08:39

In article <4356d267$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...

> [...]
> adresse i i nord Jylland,, hvor på hun fik gratis transport + div tillæg
> ,,.. vupti nu er hun vores justits minister så i kan godt proppe jeres

Hedder du Dolph ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-10-05 18:54

ksk <61678029@mobil.dk> wrote:

> i dette land er man nød til at balancere på kant for at få det til at løbe
> rundt

Nu kan man vel næppe hævde, at manglende ejerskab af et DSLR er lig "at
det ikke løber rundt".

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Vejgaard

Dato : 20-10-05 15:44

> [...]
> til tiden, og er konkurrencedygtige mht. pris. Jeg køber alt mit gear der og
> ved, at andre i nærværende gruppe gør ligeså.

Jeg har fundet denne her Nikon SB-600
http://technikdirekt.de/main/page.html?pageid={28cc4750-c1f8-42f2-b4ef-fe48b9d4c969}&SESSIONID=fxjxlnm3w5ibn0mmnlu51x45&DS=2&TS=2004320464&basket.add.quantity=1&basket.add.articleid=615004&basket.add.title=Nikon+SB-600&basket.add.brand=NIK&basket.add.sortkey=0115&type=focus&focus=615004&focuslayout=full5&focuslayout=full5&doctype=article

den koster 228 € og altså ca. 1710 Danske kroner

Den Tyske moms er så vidt jeg husker 18% hvilket ifølge din beskrivelse
betyder at jeg skulle kunne trække modværdien af 18% fra de 228 € altså
15.25%. Så må jeg efter det du skriver trække 34,77 € fra de 228 € altså
ialt 193,23 € omregnet til Danske priser 1449,25 Dkr.

Hele problemet er jo at jeg ikke har et moms nummer i DK, og derved ikke
kan få denne rabat, eller hva'

Hvordan gør du ?

Mvh
Vejgaard

Fra : TL

Dato : 20-10-05 20:01

> [...]
> 15.25%. Så må jeg efter det du skriver trække 34,77 € fra de 228 € altså
> ialt 193,23 € omregnet til Danske priser 1449,25 Dkr.

Den tyske moms er vist kun 16%. Det gør det vil bare mere interessant.

TL
- - -
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside?

Fra : Ole Sahl

Dato : 20-10-05 22:20

> [...]
> ialt 193,23 € omregnet til Danske priser 1449,25 Dkr.
>
> Hele problemet er jo at jeg ikke har et moms nummer i DK, og derved ikke

Bruger sit danske CVR nr *S*

Du kan kun komme uden om at betale moms hvis du har et firma. Længere er den
faktisk ikke.

Mvh. Ole Sahl
www.olesahl.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 19-10-05 21:26

John Sahl skrev i Message-ID:
<43569e7b$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> Er der nogen som kender firmaer dernede syd på som sælger uden moms
> til danske firmaer og som samtidigt kan være med på prisen?

Det gør mange af dem. Jeg købte ved www.essential-systems.de - uden
moms.

--
<author> Peter Fjelsten </author>