Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan var jeres D50 ved ankomst ??
Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 13:09

Jeg har fået tilsendt mit nye D50 med 18-70 objektiv fra forhandler men
har på fornemmelsen at det muligvis er brugt.

Objektivet lå løst ved siden af og var ikke i original kasse og der var
ingen folie på skærmen af kameraet.

Jeg vil derfor gerne lige høre hvordan jeres D50 så ud ved ankomst er
der normalt folie på skærm etc ??

Derudover vil jeg gerne vide hvor det er jeg kan se hvormange billeder
det evt har taget, hvis de da ikke har nulstillet det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : condrup.net

Dato : 18-10-05 13:24

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derudover vil jeg gerne vide hvor det er jeg kan se hvormange billeder
> det evt har taget, hvis de da ikke har nulstillet det ?

Nu er jeg Canon bruger.. .Men det er meget normalt at optikken ligger ved
siden af i de såkaldte "kit sæt" - Folie på LCD har jeg aldrig oplevet. Hvor
mange skud det har taget, kan du som regel kun se ved at få det målt på
service værksted.. Dog skal du være opmærksom på, at fælles for alle
kameraer, sidder der et såkaldt "seal" på æsken, har den været løsnet, eller
revet op, kan du forlange et nyt. Det er noget de sætter på ved pakning og
der er ingen undskyldning fra evt. forhandler, at de har haft den åbnet. Var
din forseglet ?

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 15:45

In article <DP55f.3258$AM4.2359@news.get2net.dk>,
contactREMOVECAPS@condrup.net says...

> der er ingen undskyldning fra evt. forhandler, at de har haft den åbnet. Var
> din forseglet ?

Næ det var bare en alm papæske uden nogen forsegling, kameraet ser jo
pænt ud men det skal sgu være nyt til den pris :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 18-10-05 16:13

> [...]
> der er ingen undskyldning fra evt. forhandler, at de har haft den åbnet.

Jeg mener bestemt der var plasticfolie på mit LCD (EOS 350D)!
Objektivet lå ikke i nogen kasse, men det var da pakket ind...

Brian

Fra : waal

Dato : 18-10-05 14:29

> [...]
>
> Derudover vil jeg gerne vide hvor det er jeg kan se hvormange billeder
> det evt har taget, hvis de da ikke har nulstillet det ?

Er det købt hos en forhandler med bytteret ?

mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 15:47

In article <4354f884$0$8813$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
waal@post.tele.dk says...

> Er det købt hos en forhandler med bytteret ?

Ja ja den er købt hos www.alpafoto.de altså tysk netshop. Kameraet ser
da fint ud men da jeg købte et d70 hos technikdirekt var der både æske
til kamera og linse.

Og beskyttelse af lcd. Nå jeg ringer lige til dem og checker hvad de har
og sige.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : JH

Dato : 18-10-05 14:22

hej Jakob

Du kan download et lille gratis program, Opanda 2.2 på
http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm, her kan du se hvor mange
billeder der er taget med kameraet. Men kameraet kan jo godt være nulstillet
fra et værksted.

mvh

Fra : Jakob

Dato : 18-10-05 18:02

In article <43551673$0$38666$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nospam@nospam.nospam says...
> [...]
> billeder der er taget med kameraet. Men kameraet kan jo godt være nulstillet

det vil jeg prøve, tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Aage Pedersen

Dato : 19-10-05 16:04

"JH" <nospam@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.opanda.com/en/iexif/download.htm, her kan du se hvor mange
> billeder der er taget med kameraet. Men kameraet kan jo godt være

Hej kan nogen mere præcis oplyse: hvordan og hvor man kan
finde
"total no. shots" for at se hvor mange billeder der er taget.
Hilsen Aage

Fra : Søren Wind

Dato : 18-10-05 19:14

> Derudover vil jeg gerne vide hvor det er jeg kan se hvormange billeder
> det evt har taget, hvis de da ikke har nulstillet det ?

Du kan udlæse EXIF data, og se et tal der hedder "total no. shots" og derved
se hvor mange skud den har på samvittighede, inkl. dem der er slettet inden
kortet / kamera'et har været udlæst !

Kig. eks. efter EXIF Pro via google !
--
mvh.
Søren H. Wind - www.opz.dk

Fra : abacus

Dato : 19-10-05 02:58

Min lå i æske fra Nikon med to rum, det ene til tilbehøret og det
andet delt op i to af "æggebakker" hvor kamera og linse lå, intet
folie på skærmen.
MVH
Niels

Fra : Jakob

Dato : 19-10-05 08:03

In article <1129687082.913537.29010@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
msteenstrup@gmail.com says...
> Min lå i æske fra Nikon med to rum, det ene til tilbehøret og det
> andet delt op i to af "æggebakker" hvor kamera og linse lå, intet
> [...]

OK, men så er det nok bare standard. Jeg vil slå mig til tåls med at
linsen har været anbragt der seperat af pladsmæssige årsager. Jeg har
checket kameraet med tidligere omtalte software og det ser ikke ud til
at det har taget en masse billeder, så har de hvertfald husket at
resette kameraet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : JH

Dato : 19-10-05 08:32

Det glæder mig at du har fået et nyt kamera! Man gider jo ikke slå sig til
tåls med et brugt når man har brugt det meste af sin formue
Så er det tid til at spare op til objektiver.
Held og lykke med kameraet.

mvh

Fra : Jakob

Dato : 19-10-05 20:28

In article <4355f678$0$38650$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nospam@nospam.nospam says...
> Det glæder mig at du har fået et nyt kamera! Man gider jo ikke slå sig til
> tåls med et brugt når man har brugt det meste af sin formue

Det er jo det

> Så er det tid til at spare op til objektiver.

Ja til at starte med må jeg nøjes med en 50 mm nikkor 1.8 jeg skal have
bestilt, den glæder jeg mig til.

> Held og lykke med kameraet.

Tak tak, indtil videre tegner det lovende synes jeg, det er virkeligt
gedigent lavet og er fint til mit behov. Nu skal jeg bare have lært det
at kende :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 20-10-05 17:55

> [...]
>
> Tak tak, indtil videre tegner det lovende synes jeg, det er virkeligt
> gedigent lavet og er fint til mit behov. Nu skal jeg bare have lært det

er den ikke stort set mage til din d70`???

KsK

Fra : Jakob

Dato : 21-10-05 00:58

In article <dj8i56$316m$1@newsbin.cybercity.dk>, 61678029@mobil.dk
says...

> er den ikke stort set mage til din d70`???

Jeg har ikke et D70 men har lånt et på et tidspunkt og de minder meget
om hindanden må man sige.

--
Venlig hilsen

Jakob