Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Honk Kong erfaringer søges ??
Fra : Jakob

Dato : 17-10-05 01:13

Jeg vil bare lige høre hvormange der har handlet i HK og hvordan jeres
erfaringer var med hensyn til afgift og fortoldning ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : rauhe2000@gmail.com

Dato : 17-10-05 10:45

Hej,
Jeg har handlet én gang i HK ved "UR Galaxy Ltd - Photo & Electronics"
på eBay. Jeg bestilte en linse (tamron 90 di) og en flash (Nikon
sb800) der løb op i 5000,-. Da manden i HK sendte tingene, skrev han
en fiktiv pris på på 100 HK $ hvilket ikke er meget, så jeg kom til
at betale ~100 kr i moms og told + ~100 kr for at få UPS til at
fortolde varerne (de åbnede ikke pakken).

Tingene virkede da de kom, så jeg har ikke haft brug for garantien,
men på Nikon Flashen er der ingen garanti (det stod på hans
hjemmeside, der er dog en DeadOnArrival returret), og Tamronen har godt
nok en 3 årig int. garanti, men jeg ved ikke hvor meget den er værd.

Så, man sparer meget, men hvis tingene går i stykker er man lidt på
herrens mark...

Hilsen
john

Fra : michael bs

Dato : 17-10-05 11:12

<rauhe2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har lignende erfaring samme sted fra med et canon 10-22mm
Det smuttede igennem uden moms+told.

Har også købt mange filtre fra HongKong. Aldrig nogen problemer.
Faktisk sidder jeg lige nu og venter på et canon ef 135mm f/2 L USM fra Honk
Kong.

mvh Michael

Fra : Jakob

Dato : 17-10-05 13:13

In article <435378e9$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette says...

> Har også købt mange filtre fra HongKong. Aldrig nogen problemer.
> Faktisk sidder jeg lige nu og venter på et canon ef 135mm f/2 L USM fra Honk
> Kong.

OK jeg tager chancen så, tak til jer begge.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : michael bs

Dato : 18-10-05 08:22

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:435378e9$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Faktisk sidder jeg lige nu og venter på et canon ef 135mm f/2 L USM fra
> Hong Kong.
>
> mvh Michael

Kan supplere med info, at iflg postvæsenets track and trace er pakken
indleveret til Danish customs. Så jeg har bange anelser.. men det er 4 dage
siden. hvorfor pokker tager det så lang tid?

mvh Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 18-10-05 09:02

On 2005-10-18, michael bs
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

> [...]
> indleveret til Danish customs. Så jeg har bange anelser.. men det er 4 dage
> siden. hvorfor pokker tager det så lang tid?

Det tager lang tid fordi de først og fremmest skal have tid til at
behandle forsendelsen, dernæst skal de finde en værdi for forsendelsen,
hvilket som regel indebærer at de sender dig et brev med posten, hvori
de beder dig om at dokumentere værdien.

Alt-i-alt kan denne process godt tage et par uger, hvor de så undervejs
kan finde på at spørge om yderligere dokumentation.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Åge

Dato : 18-10-05 14:47

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:4354a2a4$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
dage
> siden. hvorfor pokker tager det så lang tid?

Bange anelser for hvad?

Fra : michael bs

Dato : 18-10-05 15:17

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Bange anelser for hvad?

At de skal beholde pakken i ugevis og præsentere mig for en større regning.
mmvh Michael

Fra : waal

Dato : 18-10-05 17:16

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:435503c6$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> At de skal beholde pakken i ugevis og præsentere mig for en større
> regning.
> mmvh Michael

Hvis pakken er foret med dun blir indholdet nok destrueret

mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 20:01

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil bare lige høre hvormange der har handlet i HK og hvordan jeres
> erfaringer var med hensyn til afgift og fortoldning ??

Har også fået et objektiv fra HK. Ved at fuske med værdien og angive den til
76 Kr slap jeg helt for at betale told.

--
Tom

Fra : Jakob

Dato : 17-10-05 23:58

In article <4353f4ef$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> Har også fået et objektiv fra HK. Ved at fuske med værdien og angive den til
> 76 Kr slap jeg helt for at betale told.

OK tak skal du ha

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob Ask

Dato : 18-10-05 18:33

En god ide er at ringe til det internationale postkontor i Kastrup, saa
kan du somregel faa en status paa din pakke, og samtidigt faa afvide om
de mangler noget. Det er dog meget normalt at det tager et par dage
eller 4 at komme igennem tolden.

Mvh
Jacob Ask