Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Min 11k linse kommer langsomt igang
Fra : Nicolai

Dato : 15-10-05 19:11

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594

Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Brizz

Dato : 15-10-05 20:10

Nicolai wrote:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

Forstår ikke din overskrift. Men en x2 converter har jeg kun hørt
dårligt om. derimod en x1.4 skulle være sagen til skarpe billeder.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 15-10-05 20:45

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

Ja hvis du kan undvære autofokus

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-10-05 20:58

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?
>
> --
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nicolai

En 800mm f/11 er vist ikke ligefrem sagen, samtidig med at du mister en
masse skarphed og kontrast, samt autofokus (ikke at autofokus er dælens
nødvendig til billeder af månen )

MVH
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 15-10-05 21:30

> En 800mm f/11 er vist ikke ligefrem sagen, samtidig med at du mister en
> masse skarphed og kontrast, samt autofokus (ikke at autofokus er dælens
> nødvendig til billeder af månen )

Tak for info.

Fra : KRV

Dato : 16-10-05 09:50

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

Jeg tog også nogle billeder af månen i nat
og brugte en nikon 80-200 2,8 og en telekonverter 1,5
og fik følgende resultat ud af det Billedet er taget i Ravformat og
redigeret i NikonCapture
og beskåret kraftik.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189608#

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 11:23

> [...]
> og brugte en nikon 80-200 2,8 og en telekonverter 1,5
> og fik følgende resultat ud af det Billedet er taget i Ravformat og

Ser hamrende godt ud, men synes dog at mit ser mere naturligt ud?

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 16-10-05 12:43

Nicolai wrote:

> Ser hamrende godt ud, men synes dog at mit ser mere naturligt ud?

Jeg er enig i Nicolai - har du ikke pillet lidt rigeligt ved kontrasten?

Til sammenligning har jeg taget billedet med en amatørlinse:
EF75-300IS USM, dog uden IS aktiveret.. EOS 350D.

http://tje.dk/gallery/EOS/moon?full=1

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 16:01

> Jeg er enig i Nicolai - har du ikke pillet lidt rigeligt ved kontrasten?

Mener jeg ikke.

> Til sammenligning har jeg taget billedet med en amatørlinse:
> EF75-300IS USM, dog uden IS aktiveret.. EOS 350D.
>
> http://tje.dk/gallery/EOS/moon?full=1

Alt for nice.

Fra : Thomas Kjær

Dato : 16-10-05 19:09

On 2005-10-16, Thomas Jørgensen <toms@-nospam-tje.dk> wrote:

> [...]
>
> Til sammenligning har jeg taget billedet med en amatørlinse:
> EF75-300IS USM, dog uden IS aktiveret.. EOS 350D.

Og her er der et med en 400/2.8L, 2xTC og EOS 1D MkI;

http://lnx.dk/photos/2005/1016/4FDA2733.jpg

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Michael Lund

Dato : 16-10-05 11:50

KRV wrote:

> [...]
> og brugte en nikon 80-200 2,8 og en telekonverter 1,5
> og fik følgende resultat ud af det Billedet er taget i Ravformat og

Det her taget i onsdags med en Tamron 200-400mm/5.6 på Canon 300D
Indstillingerne var ISO100, blænde 5.6, 400mm og lukkertid 1/160 - taget
på stativ.

Efterbehandling i PS elements består blot af "Autolevels" og en bluring
af kantet, da den var ret pixeleret.

/Michael

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-10-05 19:07

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

Så vil jeg da også være med i lidt måne-billede fremvisning
http://www.dksoft.dk/viewpic.asp?filename=IMG_1957_edited.jpg

Canon 350D, Sigma 70-300mm APO DG, F8.0, 1/60 lukketid.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : condrup.net

Dato : 17-10-05 10:15

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.dksoft.dk/viewpic.asp?filename=IMG_1957_edited.jpg
>
> Canon 350D, Sigma 70-300mm APO DG, F8.0, 1/60 lukketid.

Klart det bedste af de viste indtil nu..

Og til ham med "autolevels.." drop det auto, det bliver aldrig godt, styr
det selv. Evt. finjustering i "Curves"..

My 2cents..

Mvh Ole C.
www.condrup.net - Ingen månebilleder, men et par tøser

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-10-05 10:35

> Klart det bedste af de viste indtil nu..

Takker for den fine bemærkning

> Og til ham med "autolevels.." drop det auto, det bliver aldrig godt, styr
> det selv. Evt. finjustering i "Curves"..

Hørt! Ofte ser det da OK ud efter en gang auto-levels, men det sker altså
også at det ikke bliver kønnere af det.
Jeg er også gør-det-selv mand på det område.

> www.condrup.net - Ingen månebilleder, men et par tøser

....Og et web-design, der er et par årtier foran mit

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-10-05 11:29

Ok, men skal man være opmærksom på noget specielt når man tager et billede
af månen.

Jeg forsøgte at tage en del billeder forleden hvor månen næsten var fuld men
det blev bare en stor lysende bold.

Taget med mit D70s og sigma 70-300

Bo

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-10-05 11:35

"Bo Hellum" <nh7h@nighthawks.dk> wrote in message
> [...]
> af månen.
>
> Jeg forsøgte at tage en del billeder forleden hvor månen næsten var fuld

Det er fordi at alt omkring månen er sort, så kameraet tror du skal bruge en
forholdsvis lang lukketid...Jeg sætter kameraet på fuld-manuelt, ISO 100,
blænde 8 (som vist er mit objektivs "sweet-spot" jf. diverse hjemmesider),
og lukketid på omkring 1/80 og optil 1/125. Kan forresten se at jeg har
skrevet at mit billede er taget med 1/60, det er da vist en fastetejl, for
det er taget med 1/80 sek.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-10-05 11:39

On 2005-10-17, Bo Hellum <nh7h@nighthawks.dk> wrote:
> [...]
> af månen.
>
> Jeg forsøgte at tage en del billeder forleden hvor månen næsten var fuld men

Ja, du skal være opmærksom på at du selvfølgelig kun skal eksponere
efter månen, og ikke alt det sorte omkring den. Dvs. du skal spotmåle
på månen.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-10-05 13:17

takker, jeg prøver i aften.

Bo

Fra : Nicolai

Dato : 17-10-05 10:53

> Klart det bedste af de viste indtil nu..
Ikke enig. Det er for "behandlet"

Fra : Jens Christensen

Dato : 17-10-05 11:08

> Ikke enig. Det er for "behandlet"

Hej Nicolai

Eneste behandling på billedet er beskæring og så har det fået lidt USM. Det
er muligt at det har fået lidt for meget USM, det synes jeg dog ikke...Måske
er billedet en anelse for lyst -Det må jeg rette op på i aften, hvis vejret
er til det.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-10-05 17:00

Jens Christensen wrote:

> [...]
> er billedet en anelse for lyst -Det må jeg rette op på i aften, hvis vejret

Det er tydeligt skarpere end mit (taget med EF75-300), og jeg synes også
det er klart det bedste :)

-Thomas

Fra : Jens Christensen

Dato : 18-10-05 11:14

> Det er tydeligt skarpere end mit (taget med EF75-300), og jeg synes også
> det er klart det bedste :)
>
> -Thomas

Hej Thomas

Vi kan da bytte optik...Du får et skarpere et, og jeg får dit med IS

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 17-10-05 16:52

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

/Ole

Fra : Nicolai

Dato : 17-10-05 19:15

?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-05 09:11

Nicolai wrote:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=189594
>
> Men - jeg burde vel egentlig købe en 2x converter?

Hmm... hvis din "linse" vejer 11 kilo, så skal nok bruge pengene på et
kraftigere stativ, for dit billede virker uskarpt, som om det er rystet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frandsen

Dato : 18-10-05 10:26

> Hmm... hvis din "linse" vejer 11 kilo, så skal nok bruge pengene på et
> kraftigere stativ, for dit billede virker uskarpt, som om det er rystet...

Jeg troede, at de 11k hentydede til prisen?!

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-05 11:32

> Jeg troede, at de 11k hentydede til prisen?!

Så skarp er Ebbesen ikke . . .

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-05 11:33

> Hmm... hvis din "linse" vejer 11 kilo, så skal nok bruge pengene på et
> kraftigere stativ, for dit billede virker uskarpt, som om det er rystet...

Uanset kvaliteten mine billeder i fremtiden med min Canon 100/400 linse til
11k, så vil du kritisere ethvert billede i fremtiden pga. misundelse.

Du er så sørgelig.

Fra : 2rb1

Dato : 20-10-05 13:22

> Uanset kvaliteten mine billeder i fremtiden med min Canon 100/400 linse
til
> 11k, så vil du kritisere ethvert billede i fremtiden pga. misundelse.
>
> Du er så sørgelig.

Om NRE. er sørgelig eller misundelig, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men
kig dog på billedet, det er uskap!!

Fra : ksk

Dato : 19-10-05 19:32

mit er også taget med en 400 mm