Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon ixus 40 eller 50?
Fra : Kit

Dato : 15-10-05 03:28

Overvejer at anskafe mig enten et Canon ixus 40 eller 50 og håbede at
der var nogen af jer, der havde prøvet begge to.
Ixus 40 koster 1900, og Ixus 50 koster ca. 400,- mere

Kan det betale sig at smide de 400,- ekstra oveni, eller ser man ikke
den store forskel i billedkvaliteten?

vh kit

Fra : bl

Dato : 15-10-05 05:52

"Kit" <nospam@ingenmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ixus 40 koster 1900, og Ixus 50 koster ca. 400,- mere
>
> Kan det betale sig at smide de 400,- ekstra oveni, eller ser man ikke

Der er kommet en afløser der hedder IXUS 55, husk på at den er forbedret i
forhold til IXUS 50. Forskellen på 40 og 50 mener jeg kun ligger i
billedstørrelsen, så det er et valg om man cil have 4 el. 5 Mega..
Bruger selv IXUS 50 valgt p.g.a. billedkvaliteten. Det er digi nr 8 i
rækken. Det absolut bedste og mest handy, jeg endnu har haft. Køb det på
nettet og du sparer en del. Eller brug netpriserne til at trykke
fotohandleren med.
Jeg kan absolut anbefale Bingo som er god at handle med, de er bare for dyre
med tilbehøret, da kan de ikke matche netpriserne.

Børge
Børge

Fra : [HCS] 4000

Dato : 15-10-05 07:44

Jeg har haft Canon Digital IXUS v2 med 2.2 MP og har nu Canon Digital IXUS
700. IXUS serien er kanon gode kameraer, som er lette og handy så man altid
kan have det med sig. Hvis du går ind på
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/index.asp, og
afkrydser der tre modeller, kan du let se en sammenligning.
Hvis du ikke har brug for store forstørrelser vil jeg foreslå dig den
'mindste' af modellerne. Jo flere MP, des mere støj i billedet.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra : HKJ

Dato : 15-10-05 08:02

[HCS] 4000 wrote:
> Hvis du går ind på
> http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/index.asp, og
> afkrydser der tre modeller, kan du let se en sammenligning.

De tabeller er ikke helt nøjagtige. Selvom der er forskel ifølge
tabellerne, så er de forskelle der ikke nødvendigvis i virkligheden.

Fra : Brizz

Dato : 15-10-05 17:45

[HCS] 4000 wrote:
> Jo flere MP, des mere støj i billedet.

Den der må du nok gerne lige uddybe lidt for den er jeg ikke enig med dig i!

Har selv købt et Ixus 55. Forskellen på 50 og 55 er den større skærm på
55 hvilket altid er rart.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk