Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rette styrtende linier i Elements 2
Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 21:01

Hej dér.

Er det muligt at rette styrtende linier i Photoshop Elements 2?
Synes ikke jeg kan finde funktionen...

Vh. Jacob.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 14-10-05 21:22

Select All > Image > Transform > Perspective
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 21:37

> Select All > Image > Transform > Perspective
> hilsen Hans

Cool, takker.
Men jeg synes snarere det er distortion man skal bruge?
(Men dét afhænger jo nok af det enkelte billede...)

Vh. Jacob.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 14-10-05 22:01

Det har du helt ret i. Det er også det jeg bruger selv mest.
Jeg ville bare lede dig på vej.

Hilsen Hans

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-05 21:31

Jacob K. skrev:

>Er det muligt at rette styrtende linier i Photoshop Elements 2?

Ja

>Synes ikke jeg kan finde funktionen...

Der er flere måder at gøre det på. Jeg plejer at lave et nyt
baggrundlag, passende større end billedet, og derefter bruge Distort.
Det kræver lidt øvelse og akuratesse, men er ikke egentlig svært.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 21:38

> Der er flere måder at gøre det på. Jeg plejer at lave et nyt
> baggrundlag, passende større end billedet, og derefter bruge Distort.
> Det kræver lidt øvelse og akuratesse, men er ikke egentlig svært.

Det skal jeg nok få lært.
Det pynter jo gevaldigt på billeder af bygninger, må man sige.

Vh. Jacob.

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-10-05 21:40

Jacob K. skrev:

>Det skal jeg nok få lært.

Sådan!

>Det pynter jo gevaldigt på billeder af bygninger, må man sige.

Ja, tit, ikke altid.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jacob K.

Dato : 14-10-05 21:48

> Ja, tit, ikke altid.
> http://huse-i-naestved.dk

Du har jo stor erfaring m. bygningsfotografier, kan man nok godt konstatere.
Jeg kommer i øvrigt selv fra Næstved, og har stor fornøjelse af din
hjemmeside!

Vh. Jacob.