Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Linse
Fra : Carina

Dato : 12-10-05 18:44

Nu er det jo ikke længer kun en blitz jeg kigger på - men syntes at
objektiver er lidt en jungle.

Men er det sådan en sag i anbefaler til brug ved hundeudstillinger:
New Canon EF 50mm F1.8 f/1.8 II lens 50
til 80 Euro (fra hong kong)?

Nu har jeg også et Canon 28-80 1:3,5-5,6 hører det også til den kategori som
hundene kan lege med

Mvh Carina

Fra : waal

Dato : 12-10-05 19:01

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til 80 Euro (fra hong kong)?
>
> Nu har jeg også et Canon 28-80 1:3,5-5,6 hører det også til den kategori

Prøv den lige på kameraet først. Havde den været blænde 3.5 hele vejen ville
brændviddeområdet da være ganske velegnet. Helt seriøst, i gamle dage fik
hundene da lov til at vogte fototasken på udstillinger (det var maden,
rødvinen og øllerne der skulle låses inde), jeg skulle bare ikke vente for
længe med rengøringen.

En 28-70 2.8L kunne være en løsning, men det overskrider nok dit budget selv
om du kan finde en brugt.

mvh
Michael

Fra : LT

Dato : 13-10-05 21:05

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundene da lov til at vogte fototasken på udstillinger (det var maden,
> rødvinen og øllerne der skulle låses inde), jeg skulle bare ikke vente for

Hmm Michael.. rødvin og øller låste du forbistret godt inde..jeg erindrer
ikke at have set noget til dråberne.
mvh torben l
"Deux"

Fra : waal

Dato : 13-10-05 21:59

"LT" <tl-t@tele.dk> skrev i en meddelelse

> "waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm Michael.. rødvin og øller låste du forbistret godt inde..jeg erindrer
> [...]

Ak ja, det var herlige tider

Du må hilse

Michael

Fra : Carina

Dato : 12-10-05 19:08

nu chekkede jeg lige brugtmarkedet og der er 2 tilbud

Linse, Canon EF 50mm f/1.8 Mk1, den gode i metal, utrolig skarptegnende som
ny incl. filter - perfekt til mørke forhold...
til 1000,-

og

Standardobjektiv, Canon EF 50mm F:1.8, Meget lidt brugt objektiv sælges. Det
kan IKKE ses at det nogensinde har været brugt, det fremstår som NYT. Inkl.
UV-Filter
Ny pris ca. 1100,-
til 600,-

/Carina

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-10-05 19:38

> [...]
> Det kan IKKE ses at det nogensinde har været brugt, det fremstår som NYT.

Pas du bare på med de "gode" tilbud i Den Blå
Folk opgiver rask væk nypriser som er HELT hen vejret. (Der ER selvfølgelig
også "rigtig" gode tilbud , men de er som regel også revet væk ret hurtigt.
Brug fx. http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp til at opsøge
billigste nypris på produkter i tyskland - så har du et reelt
sammenligningsgrundlag.
Nå ... det var et sidespring. 50/1.8 mk 1 er en gammel svend, og "det gode
tilbud" har da også været på mindst 1 gang før. Jeg synes det andet tilbud
lyder mere tiltalende, du sparer vel ca. 4-500 kr da der også er filter med.
Hvis der stadig er garanti på, og objektivet holder hvad annoncen lover mht.
til stand, så er der da ingen grund til ikke at anskaffe det.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-10-05 19:11

In article <jXb3f.848$y45.396@news.get2net.dk>, Carina wrote:
> [...]
> til 80 Euro (fra hong kong)?
>
> Nu har jeg også et Canon 28-80 1:3,5-5,6 hører det også til den kategori som

Ikke nødvendigvis. Indtil du har et alternativt objektiv er det nok
meget godt. Jeg har selv et 24-70mm f/2.8L som allround objektiv.

Men, indendørs er et objektiv med lille blænde (f/5.6 ved fuldt zoom),
og som helst skal stoppes 1-2 blændetrin ned for at tegne nogenlunde,
ikke det bedste man kan få. Men ved f/8 - f/11 og tilstrækkeligt lys,
er det nok nogenlunde.

sammenlign med en 50mm f/1.8 sat til f/2.8 - f/4, og du vil selv kunne
se forskellen.

Fra : Jan

Dato : 12-10-05 22:55

> [...]
> til 80 Euro (fra hong kong)?
>
> Nu har jeg også et Canon 28-80 1:3,5-5,6 hører det også til den kategori

Hej C.
EF 50mm f/1,8 kan købes til 771 (826 inkl. fragt) fra f.eks. Kamerashop.dk
(har handlet der flere gange, og har kun haft gode oplevelser. Har det ikke
selv, men objektivet får rosende omtale af rigtigt mange.
Jan
Esbjerg
Remove U

Fra : Brian Lund

Dato : 13-10-05 00:11

> [...]
> objektiver er lidt en jungle.
>
> Men er det sådan en sag i anbefaler til brug ved hundeudstillinger:

Kan fås til 94 eur hos technikdirekt.de (måske billigere andetsteds), og så
slipper du for at betale moms!

Jeg har selv en mk1, og det er et udemærket objektiv!
Men måske lidt snævert (har du ikke et 350D eller 300D?)! Jeg overvejer selv
at anskaffe mig et 35mm f/2 til de situationer hvor 50mm'eren simpelthen går
for tæt på!

Brian

Fra : Michael Lund

Dato : 16-10-05 11:08

Carina wrote:
> [...]
> til 80 Euro (fra hong kong)?
>
> Nu har jeg også et Canon 28-80 1:3,5-5,6 hører det også til den kategori som

Ellers laver både Sigma (24-70/2.8) og Tamron linser (24-75/2.8) der
måske er værd at kigge på - de er noget billigere end Canons, men
fungerer udmærket - dog larmer autofokusen noget mere da de ikke har USM.
Tamron er sammenlignet med Canons 24-70/2.8 L linse, uden at den store
forskel kunne ses - og Tamronen koster en trediedel. Til gengæld skal
man være sikker på at den passer på kamera-huset... nogle eksemplare af
denne linse har problemer med at fokuserer på nogle Canon huse, og
virker fint på andre.

/Michael