Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i UK?
Fra : condrup.net

Dato : 12-10-05 10:14

Hej.

Jeg leder med lys og lygte efter et EOS 1D Mark II N. Jeg ved det kan fås i
US, men der skal jeg påregne ca 30% oveni prisen når det ryger gennem
tolden. Jeg har derfor kigget på UK sites, men er lidt i tvivl om, hvordan
er reglerne for handel derovre ?

Skal der betales andet end fragt og den tax på 17.5% ?

Et af de sites jeg har kigget på:
http://www.castlecameras.co.uk/acatalog/Online_Catalogue__Canon_EOS_11.html

Mvh
Ole C

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-10-05 10:22

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> wrote in message
> Skal der betales andet end fragt og den tax på 17.5% ?
>
> Et af de sites jeg har kigget på:
> http://www.castlecameras.co.uk/acatalog/Online_Catalogue__Canon_EOS_11.html

Prisen er prisen. Man betaler ikke moms og told på grænsehandel indenfor EU
svjv ?!?! Vi har vel DIM når DK nu er med i EU's forenede stater? De
gange jeg har købt dimser og isenkram i UK har jeg betalt prisen annonceret
på hjemmesiden, og ikke en øre mere.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-05 10:27

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Prisen er prisen. Man betaler ikke moms og told på grænsehandel
> indenfor EU svjv ?!?!

Vi betaler i allerhøjeste grad moms. Fordelen ved at handle i andre EU-lande
er, at vi slipper med deres lokale moms, der ofte er lavere end den
tilsvarende danske. Besparelsen forsvinder, når en udenlandsk forhandler
rammer en ikke særlig stor omsætning til danske kunder (vistnok under DKK
300.000) - herefter skal forhandleren opkræve dansk moms, når der sælges til
kunder i DK. I praksis er det dog de færreste udenlandske forhandlere, der
gør det.

Har man et momsnummer, kan man undgå at betale den udenlandske moms
fuldstændigt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-10-05 10:38

> [...]
> under DKK 300.000) - herefter skal forhandleren opkræve dansk moms, når
> der sælges til kunder i DK. I praksis er det dog de færreste udenlandske

Ok. Nice to know.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 12-10-05 10:58

> Ok. Nice to know.

Men hvis du så skal betale dansk moms, så bortfalder momsen fra landet hvor
varen er købt, der kan således blive tale om forskellen i momssatsen i de
respektive lande, altså her fra 17 til 25%, altså 8% mere.
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 10:34

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> landet hvor varen er købt, der kan således blive tale om forskellen i
> momssatsen i de respektive lande, altså her fra 17 til 25%, altså 8%

Nej. Forskellen på 17% moms og 25% moms er ikke 8%, der skal betales mere.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-10-05 13:07

Jens Bruun wrote:

> Nej. Forskellen på 17% moms og 25% moms er ikke 8%, der skal betales mere.

procentregning er ikke let. Promilleberegning er endnu sværere

Bo //

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 10:31

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-05 15:17

Jens Bruun skrev:

>Nej. Forskellen på 17% moms og 25% moms er ikke 8%, der skal betales mere.

Afhænger af om man regner besparelsen ud efter prisen med eller
uden moms.

Det korrekte, efter min mening, er incl. moms og der er
besparelsen 6.4%.

En vare til 100 kr. ex. moms koster i DK 125 kr og i UK 117 kr.
Forskellen er således 6.4%

Men regner man kun med selve momsbeløbet, så er besparelsen i %
selvf. større, man sparer 32% i moms, men i den totale betaling.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : condrup.net

Dato : 12-10-05 11:45

> [...]
> forhandlere, der gør det.
>
> Har man et momsnummer, kan man undgå at betale den udenlandske moms

Well, den pris der opgives på deres site, er £2570 incl fragt og 17.5% VAT.
Jeg går ud fra det er den pris jeg skal give og intet mere ? Det er jo en
god pris, taget i betragtning at de selvfølgeligt kan levere inden DK kan.
Prisen er ca den samme i tyske shops, men de har hellere ikke på lager.

Hvordan ser du ud med garanti, når man køber i UK, er det som med Tyskland,
at man skal have et stempel eller andet ?

Tak forløbigt for input

Mvh Ole

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-05 12:33

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> Well, den pris der opgives på deres site, er £2570 incl fragt og
> 17.5% VAT. Jeg går ud fra det er den pris jeg skal give og intet mere
> ?

Ja, med mindre de har en stor omsætning til danske kunder, og derfor
opkræver dansk moms. I så fald skal du fratrække de 17% VAT og tillægge 25%
moms.

> Hvordan ser du ud med garanti, når man køber i UK, er det som med
> Tyskland, at man skal have et stempel eller andet ?

UK har samme regler som resten af EU: 14 dages returret ved fjernkøb og to
års reklamationsret. Husk at få papirene stemplet hos forhandler, da du
ellers kan få svært ved at få tingene repareret i DK.

Fra : condrup.net

Dato : 12-10-05 12:38

> [...]
> års reklamationsret. Husk at få papirene stemplet hos forhandler, da du
> ellers kan få svært ved at få tingene repareret i DK.

Og hvordan finder jeg ud af det med moms ? Spørger dem om prisen incl de 20£
i forsendelse er den totale ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-05 12:45

> Og hvordan finder jeg ud af det med moms ? Spørger dem om prisen incl
> de 20£ i forsendelse er den totale ?

Hvad med at spørge dem om de opkræver dansk moms ved handel til DK?

Fra : condrup.net

Dato : 12-10-05 12:59

> "condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med at spørge dem om de opkræver dansk moms ved handel til DK?

Sjovt, det havde jeg nu også forestillet mig.. Men, bør det ikke fremgå
ved køb, eller det gør det måske ikke..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-05 15:10

condrup.net skrev:

>Og hvordan finder jeg ud af det med moms ? Spørger dem om prisen incl de 20£
>i forsendelse er den totale ?

Såfremt du ikke får det at vide på den sidste side, hvor du skal
acceptere bestillingen, så skal du ikke betale dansk moms.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-10-05 13:33

On Wed, 12 Oct 2005 13:33:05 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>UK har samme regler som resten af EU: 14 dages returret ved fjernkøb og to
>års reklamationsret. Husk at få papirene stemplet hos forhandler, da du
>ellers kan få svært ved at få tingene repareret i DK.

Hvordan er de tyske regler?

Fra : Åge

Dato : 12-10-05 14:47

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:0j0qk19dbqpfg0lk403gs3icte2nm2pf18@4ax.com...

> Hvordan er de tyske regler?

Genialt spørgsmål. Læs de tre linjer over dit spørgsmål.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-10-05 17:00

On Wed, 12 Oct 2005 15:47:15 +0200, "Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote:

>Genialt spørgsmål. Læs de tre linjer over dit spørgsmål.

ups - øjnene er dem man først bliver blind på

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 12:36

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser du ud med garanti, når man køber i UK, er det som med
> Tyskland, at man skal have et stempel eller andet ?

Jeg ville tjekke om der er garantikort fra Canonn Europa (UK) med.
Med gråimport kan du meget let få problemer eller meget bøvl med garanti.
Gert

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-10-05 12:47

"Jens Bruun"
> Har man et momsnummer, kan man undgå at betale den udenlandske moms
> fuldstændigt.
>
> --
> -Jens B.

Man må da håbe folk med momsnummer er klar over
hvordan moms regnskaberne fungerer

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-05 12:49

> Man må da håbe folk med momsnummer er klar over
> hvordan moms regnskaberne fungerer

Tja. Man får vel ikke et momsnummer, hvis man ikke har behov for det og
sætter sig ind i reglerne? Ellers er jeg sikker på, ToldSkat nok skal være
behjælpelig, når man sidder deroppe til torskegilde.

Fra : Åge

Dato : 12-10-05 14:45

> [...]
> gør det.
>
> Har man et momsnummer, kan man undgå at betale den udenlandske moms

Eller få den danske tilbage

Fra : waal

Dato : 12-10-05 17:55

> [...]
> forhandlere, der gør det.
>
> Har man et momsnummer, kan man undgå at betale den udenlandske moms

Sgu kun hvis dyret skal bruges erhversmæssigt, momsnummeret er ikke en
blancocheck til fradrag af alt fra hygiejnebind til fars lejetøj

mvh
Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 09:13

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sgu kun hvis dyret skal bruges erhversmæssigt, momsnummeret er ikke en
> blancocheck til fradrag af alt fra hygiejnebind til fars lejetøj

Så du mig skrive nogen steder, det er en blancocheck? Jeg går ud fra, man
kender reglerne, hvis man er momsregistreret.

Fra : waal

Dato : 13-10-05 10:07

> "waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så du mig skrive nogen steder, det er en blancocheck? Jeg går ud fra, man
> kender reglerne, hvis man er momsregistreret.

Ja, mellem linierne. Hvis ikke det var en opfordring til momsfusk så var
bemærkningen inderligt overflødig i en gruppe der med enkelte undtagelser
befolkes af hobbyfotografer.

mvh
Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 10:35

> Ja, mellem linierne. Hvis ikke det var en opfordring til momsfusk så
> var bemærkningen inderligt overflødig i en gruppe der med enkelte
> undtagelser befolkes af hobbyfotografer.

Tja, tyv tror, hver mand stjæler.

Fra : waal

Dato : 13-10-05 11:56

> "waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, tyv tror, hver mand stjæler.

Troen kan du roligt overlade til de gejstlige

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-10-05 11:58

waal wrote:

> Ja, mellem linierne. Hvis ikke det var en opfordring til momsfusk så var
> bemærkningen inderligt overflødig i en gruppe der med enkelte undtagelser
> befolkes af hobbyfotografer.

Man behøver ikke at være prof fotograf, for at ens (personlige) firma
kan anskaffe et kamera. Efterhånden er der mange firmaer, der bruger
digitale kameraer i deres daglige dokumentation. Der er ikke direkte
regler, der forbyder medarbejderne at bruge apparaterne i fritiden.

Hvis firmaet skønner, at det er nødvendigt med et dyrt kamera for at
løse opgaverne, vil det i så fald være ligningsvæsnet, der skal bevise
det modsatte.

Bo //

Fra : waal

Dato : 13-10-05 13:37

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis firmaet skønner, at det er nødvendigt med et dyrt kamera for at løse
> opgaverne, vil det i så fald være ligningsvæsnet, der skal bevise det

Det lader til jeg har trådt på en øm tå

Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 13:42

> Det lader til jeg har trådt på en øm tå

Næ, det lader til, du har en øm tå. Det er dig, der farer ud med latterlige
beskyldninger om momssvindel og hvad-ved-jeg på baggrund af en ganske
uskyldig oplysning.

Du virker svært glad ved at forarges over noget, der kun findes i din egen
forestillingsverden.

Fra : waal

Dato : 13-10-05 15:20

> [...]
>
> Næ, det lader til, du har en øm tå. Det er dig, der farer ud med
> latterlige beskyldninger om momssvindel og hvad-ved-jeg på baggrund af en

Det latterlige må vel være at du farer op som en æsketrold fordi jeg pirker
til din slet skjulte opfordring til bare at trække lortet fra.

> Du virker svært glad ved at forarges over noget, der kun findes i din egen
> forestillingsverden.

Det var dig der "lod tæppet gå" og dem der måtte have en lovmedholdelig
adkomst har næppe brug for dit "gode råd"

NB! Jeg kunne ikke drømme om at beskylde dig for at være uskyldig, så
uhøflig er jeg dog ikke

mvh
Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 15:44

> Det latterlige må vel være at du farer op som en æsketrold fordi jeg
> pirker til din slet skjulte opfordring til bare at trække lortet fra.

Farer op som en æsketrold? Du er god, waal. Der skal mere end dine
ligegyldige kommentarer til at få mig til at fare op. Din mening om, hvad
jeg må give af råd i denne gruppe, spiller lige så stor en rolle for mig som
dine øvrige udgydelser her. Du kan så selv gætte hvor stor en rolle, det er.

> Det var dig der "lod tæppet gå" og dem der måtte have en
> lovmedholdelig adkomst har næppe brug for dit "gode råd"

Og det bestemmer du? Jamen jeg skal da overveje at lade dig læse korrektur
på alle råd, jeg i fremtiden måtte have lyst til at komme med i nærværende
gruppe. Du besidder åbenbart evnen til suverænt at vurdere, hvad andre har
behov for af råd, ligesom du tydeligvis mestrer tankelæsningens ellers svære
kunst.

> NB! Jeg kunne ikke drømme om at beskylde dig for at være uskyldig, så
> uhøflig er jeg dog ikke

Dine slet skjulte insinuationer fortæller alt om hvilken slags personage, du
er.

Og så har jeg bemærket, at dine indlæg ofte er af samme type som dem, du har
begavet os med i denne tråd: Dvs. indlæg, der sjældent bidrager med noget
positivt, men som alene er galde.

Du lyder som en rigtig sur, gammel mand, for hvem livet rinder ud.

Fra : waal

Dato : 13-10-05 18:37

> [...]
> noget positivt, men som alene er galde.
>
> Du lyder som en rigtig sur, gammel mand, for hvem livet rinder ud.

Og du lyder som en skidespræller der ikke vil stå ved egne udtalelser

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-05 20:13

> Og du lyder som en skidespræller der ikke vil stå ved egne udtalelser

Du lyder som en, jeg ikke skal spille mere tid på.

EOD.

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-10-05 10:21

> [...]
> er reglerne for handel derovre ?
>
> Skal der betales andet end fragt og den tax på 17.5% ?

Ja, varen skal også betales. :)

> Et af de sites jeg har kigget på:
> http://www.castlecameras.co.uk/acatalog/Online_Catalogue__Canon_EOS_11.html

UK er generelt dyrere end Tyskland mht. kameraer.
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/323943S1-3_-eos-1d-mark-ii-n-canon.html
viser at nogen sælger det for lige omkring 25.075, hvor den engelske
forhandler vil have ca. 27.700. Det vil ikke være noget problem at skaffe
det til samme pris i Danmark, mens forhandlerne nok har lidt sværere ved at
matche den tyske.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 10:36

> [...]
> er reglerne for handel derovre ?
>
> Skal der betales andet end fragt og den tax på 17.5% ?

Kan det ikke betale sig for dig at smutte over og hente kameraet selv?

Mvh. Claus Petersen