Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt fra Sortehusene fra i nat
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-10-05 05:48

hug og tudekiks modtages efter humør

http://home.tiscali.dk/muggler/05/index.htm

shoot or toot
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Gert Medom

Dato : 11-10-05 06:20

> [...]
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Hej Ole.

De billeder kunne have været fine, men de plages af (meget) synlig støj,

nu må de nøjes med at være i kategorien "meget spændende og med
potentiale".
Ligner postkort fra 1915 (eller 16) .

Ellers nogle fine spejlinger du har indfanget. Kunne godt minde om noget
savanne.

Måske 08 kunne beskæres i toppen? Ellers tror jeg vejen frem er et stativ
og
lav ISO, så du indfanger spejlingerne uden forstyrrende side-effekter..

/ Gert

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-10-05 06:33

Gert Medom skrev:
> [...]
> og
> lav ISO, så du indfanger spejlingerne uden forstyrrende side-effekter..

Ja, tak skal du have. Netop det altmodische fangede mig. Problemet er at
jeg skød på stativ, men kun de 30 sek min D70 kan uden jeg rører ved det
( skal have el-trådudløseren ) De er groft underbelyste, derfor støjen.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 11-10-05 08:07

> hug og tudekiks modtages efter humør
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/05/index.htm

Hej

Du må kunne lide at komme op om morgenen, din iver er prisværdig!
Du ser motiverne, flotte motiver endda, men teknikken halter.
Du bevæger dig jo også ude på kanten af det teknisk mulige, der hvor den
almindelige amatør ikke rigtig har sin eller andres erfaring at læne sig op
af.
Dine billeder bliver teknisk bedre og bedre jo mere du arbejder med de samme
situationer og lysforhold, så bare klø på.
Har dit kamera ikke spejllås og selvudløser, så kan du spare den
el-trådudløser, og endda få bedre resultat?

Det ser ud til at der er en vignetering i hjørnerne, passer din modlysblænde
ikke til objektivet?

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-10-05 16:29

Langgaard Bærbar skrev:
> [...]
>
> Du må kunne lide at komme op om morgenen, din iver er prisværdig!
> Du ser motiverne, flotte motiver endda, men teknikken halter.

Somme tider er det svært at lade være.........og ja, den halter her. Men
jeg tror faktisk, at det er den mangelfulde belysning, der giver det
altmodische.

> Du bevæger dig jo også ude på kanten af det teknisk mulige, der hvor den
> almindelige amatør ikke rigtig har sin eller andres erfaring at læne sig op
> af.

Nej, jeg er ikke på kanten af noget. Eks. er følgende (og flere) over 20
år gamle. Da havde jeg trådudløser til dyret. Det havde jeg ikke i går
aftes til digien.

http://home.tiscali.dk/muggler/04/pages/2%2C40%2C4ax.htm

Og der er ikke så mange ben i det nu med digi - det er bare at prøve sig
frem.

> Det ser ud til at der er en vignetering i hjørnerne, passer din modlysblænde
> ikke til objektivet?

Det var så mørkt, at jeg benyttede lyset i mobilos for at se hvor jeg
gik, og så så jeg ikke at polfilter sad uden på uv-.

Tak for ordene

Fra : PerM

Dato : 11-10-05 08:21

Hej Ole
Jeg kan godt lide billedernes stemning, specielt DSC0016 synes jeg er
spændende. Jeg bor i Skibhuskvarteret i Odense og kommer af og til på Stige
Ø, hvor Sortehusene ligger, det er et spændende område, både i mørke og i
dagslys. Hvis du får has på støjen og den lille smule vignettering, vil det
blive rigtig godt.

mvh
PerM

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-10-05 16:31

PerM skrev:
> [...]
> dagslys. Hvis du får has på støjen og den lille smule vignettering, vil det

Så kan det være vi ses i aften - jeg skal derud igen hvis ikke det øser
ned..