Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Venedig
Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 10:58

Hejsa

Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia

Alle kommentarer er velkomne.

Vh
Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-10-05 11:04

"Michael Bothager
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> [...]

Det kan da vidst ikke gøres bedre,
en imponerende flot serie. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 14:09

;o\\)-max- <ma22x3@hotmail.com> skrev:

>"Michael Bothager

>Det kan da vidst ikke gøres bedre,
>en imponerende flot serie. -max-

Tak for det, men der mangler dog lidt, folk med masker,
Maggiore-området, San Michele øen/gravpladsen, sne på gondolerne etc.
Så jeg må derned igen.

Vh
Michael

Fra : condrup.net

Dato : 10-10-05 11:08

"Michael Bothager (slet J4RGQ)" <mibo@J4RGQpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11289384880.122804807282403@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> [...]

Det er sq noget af det flotteste S/H jeg til dato har set. F.. godt gået!
Tak for kigget

Mvh Ole C
www.condrup.net

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 14:10

condrup.net <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev:

>"Michael Bothager (slet J4RGQ)"
> [...]

Hej Ole

Tak for det, og velbekomme.

Vh
Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-10-05 11:35

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:

Jaaaah, dejligt at se dig tilbage i storform
Jeg har været fan af dine billeder et pænt stykke tid, men blev lidt skuffet
over den sidste serie, du smed her.

Til gengæld er det her rigtige regnvåde stemningsbilleder fra Venedig.
Det kan ikke gøres bedre.

Som næsten altid er dine billeder stærkt inspirerende.

Du har en særlig evne til at koble dine billeder sammen, så serien er et
samlet hele, hvor enkeltbillederne ikke vil stå nær så stærkt alene, som i
conteksten.

Hvor tidligt starter du med at planlægge?

Før du pakker tasken? mens du går og skyder? eller foregår det først ved
efterbehandlingen?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 14:15

Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev:

>"Michael Bothager (slet J4RGQ)"
><mibo@J4RGQpost6.tele.dk> skrev i en
>meddelelse
>.news.tele.dk...

Hej Jesper

>Jaaaah, dejligt at se dig tilbage i storform
>Jeg har været fan af dine billeder et
>pænt stykke tid, men blev lidt skuffet
>over den sidste serie, du smed her.

Hm, det skulle du have sagt (at de var dårlige efter din mening), et
spark bag i er det bedste man kan få.

>Til gengæld er det her rigtige
> [...]

Tak for kaffe, jeg rødmer helt. Jeg syntes det sværeste er at
redigere/sammensætte billederne, så det er dækkende, men det er noget
jeg æver mig på.

>Hvor tidligt starter du med at planlægge?
>
>Før du pakker tasken? mens du går og
>skyder? eller foregår det først ved
>efterbehandlingen?

Planlægningen starter når billetten bliver købt, så går tænkeren
igang, og jeg laver en liste over hvad det kunne være spændende. Jeg
forsøger at opfylde de ting på listen, men vis et emne er blevet
løst,
og der dukker en ny variant af samme op, så er det bare at nappe det
med.

Men løbende bliver planerne også revurderet, specielt kommer nye
ideer
til, så det er lidt i cirkler.

Og så bedst af alt, bare nyde et flyde med i gadens tempo.

Hvornår får jeg din havneserie at se?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-10-05 01:26

"Michael Bothager (slet 0FG59)" <mibo@0FG59post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11289503230.694892839745805@dtext.news.tele.dk...

> Hm, det skulle du have sagt (at de var dårlige efter din mening), et
> spark bag i er det bedste man kan få.

Så dårlige var de nu heller ikke - Bare ikke lige min smag.
Dele af serien fik mig til at tænke på en HF-klasse på vej hjem efter en
uges studietur.

Der var dog et par goe imellem, men jeg savnede den sammenhæng, du ellers er
kendt for i mit univers.
(Jeg kunne dog godt se, at billederne var taget på en tur, men alligevel.
Jeg forventede mere

> Tak for kaffe, jeg rødmer helt. Jeg syntes det sværeste er at
> redigere/sammensætte billederne, så det er dækkende, men det er noget
> jeg æver mig på.

Når kontinuiteten er dit stærkeste kort, så skal det jo spilles
Det er netop evnen til at gøre denne sammenhæng, der har gjort mig til fan
af dine billeder.

> [...]
> løst,
> og der dukker en ny variant af samme op, så er det bare at nappe det

Jeg må indrømme, at det stadigt er works in progress.
Jeg fandt ud af den tangent, jeg bevægede mig ud af ikke holdt vand, og at
jeg manglede flere billeder især af menneskene derude.

Planen var at vende tilbage hurtigt, men sommerferie, kamerafejl og dårlige
undskyldninger kom i vejen, så jeg har endnu ikke været afsted endnu for at
rette op på manglerne.
Men projektet er ikke sluppet. Jeg vender tibage en af dagene med lidt mere
lysstærkt optik. Måske noget råt efterår kan gøre det mere spændende.

Desværre er Grenaa havn ikke nær så pulserende, som jeg havde håbet på, men
det er der ikke mange havne, der er længere.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jakob

Dato : 10-10-05 11:46

In article <11289384880.122804807282403@dtext.news.tele.dk>,
mibo@J4RGQpost6.tele.dk says...
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia
>
> Alle kommentarer er velkomne.

Altså som de andre synes jeg du har et imponerende øje for motiver. De
er meget stemningsfulde.

Men jeg synes altså også at en del af dem tangerer at være for mørke.
Det kan være det er stilen og jeg kan egentlig rigtigt godt lide din sh
konvertering. Men de er på den mørke side synes jeg. Jeg udelukker dog
ikke at det er min skærm ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 14:21

Jakob <no@mail.com> skrev:
>In article
> [...]

Hej Jakob, tak for roserne.

De er mørke, og det er ikke alle der kan lide det, da det er en
smagssag. Hvis du ikke har kalibreret din skørm, så kan det jo også
gøre det værre

Vh
Michael

Fra : Jacob K.

Dato : 11-10-05 08:49

> Altså som de andre synes jeg du har et imponerende øje for motiver. De
> er meget stemningsfulde.

Enig. Rigtig gode motiver (med enkelte svipsere, såsom den med duen).
Det ligner en meget våd ferie.

> Men jeg synes altså også at en del af dem tangerer at være for mørke.
> Det kan være det er stilen og jeg kan egentlig rigtigt godt lide din sh
> konvertering. Men de er på den mørke side synes jeg.

Også enig i dette. Nogle er for mørke.
Særligt den med gondol-sejlerne, gondol-sejlturen og brudeparret.
Men principielt virker det rigtig godt m. S/H til disse billeder som er i en
spændende reportagestil. De er imø ret dystre/melankolske, og dét passer mig
kun godt.
Jeg kommer til at tænke på Rødt Chok når jeg kigger på billederne.

Vh. Jacob K.

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-10-05 19:20

Jacob K. <jacob9001@hotmail.com> skrev:

>Enig. Rigtig gode motiver (med enkelte
>svipsere, såsom den med duen).
>Det ligner en meget våd ferie.

Hejsa, og tak.

Det gør ikke mig noget med regnvejr, foretrækker det faktiskt fremfor
høj blå himmel og solskin. Ferverne får en mere indre glød, og det er
muligt at se mange flere nuancer. Og tunge regnvejsrskyer er imø
meget
flottere end en ensartet himmel, hvad enten det er i S/H eller farve.
Mne jeg er nok lidt sær på det område, hehe.

>Også enig i dette. Nogle er for mørke.
> [...]
Rødt Chok, er det Joachim Ladefogeds serie fra et slagterhus i
Burundi? Se evt. http://www.joachimladefoged.com/, under Stories II,
2000 Red Chok.

>Vh. Jacob K.

Vh Michael

Fra : Jacob K.

Dato : 11-10-05 19:28

> Rødt Chok, er det Joachim Ladefogeds serie fra et slagterhus i
> Burundi? Se evt. http://www.joachimladefoged.com/, under Stories II,
> 2000 Red Chok.

Nej, det var nu filmen Rødt chok ("Don't look now") jeg tænker på.
Foregår delvist i Venedig: http://www.imdb.com/title/tt0069995/
Det er en særdeles uhyggelig gyser.

Ladefogeds Red Chok er noget mere farverig, hvis man kan sige det sådan.

Vh. Jacob K.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-10-05 12:20

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:

Hej Michael.

Jeg plejer normalt godt at kunne lide dine serier, men den her synes jeg
ikke så meget om. Italien og Venedig er byer jeg forbinder med knald på
farverne og lyse og venlige gader, hvilket man ikke få indtryk af her.
Selvfølgelig, du har fotograferet i regnvejr, og det tager noget af glansen
af det. Men billederne virker for mig lidt mørke og dystre. Man kan så sige,
at det giver et uventet udtryk af Venedig, hvilket også kan være spændende
ved nærmere eftertanke. Sammenhængen i serien er dog god synes jeg.

MVH
Thomas

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 14:26

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev:

> [...]
>lidt mørke og dystre. Man kan så sige,
>at det giver et uventet udtryk af
>Venedig, hvilket også kan være spændende

Hej Thomas, tak for kritikken.

Venedig er ikke lyse gader, men snævre, mørke og dystre gyder, da der
er meget lidt land at bygge på. Jeg fatter ikke at folk dengang
(tilbage til 700-tallet) ville bo så tæt. Og rigtig mange af
bygningerne er i forfald.

Men det er en af de bedste byer i verdenen syntes jeg, man kan sjoske
rundt og blive væk og finde nye steder hele tiden.

Men mit billedsyn er også generelt lidt mørkt/tungt, elsker regnvejr,
mørke skyer osv. så det afspejler sig helt klart i den måde jeg
vælger
motiver på. Høj blå himmel og solskin giver mig generelt ondt i
øjnene, og jeg hader at skulle lave billeder med solbriller på :(

Man tak for roserne og kritikken

Vh
Michael

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-10-05 15:04

"Michael Bothager (slet RE3GS)" <mibo@RE3GSpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11289509800.654583391116468@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> motiver på. Høj blå himmel og solskin giver mig generelt ondt i
> øjnene, og jeg hader at skulle lave billeder med solbriller på :(

Hehe, jeg må trække nogle af mine ord i mig igen så, vidste ikke at Venedig
var en mørk by, jeg troede det var en lys by, det er det indtryk jeg har
fået af Italien i hvert fald.

MVH
Thomas

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 15:09

Thomas Pedersen <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev:

<snip>

>Hehe, jeg må trække nogle af mine ord
> [...]

Hej Thomas, ingen grund til at trække orderne tilbage, vi ahr alle
sammen vores egen opfattelse af steder.

Firenze, Palermo og specielt Venedig har mange snævre gader, høje
gamle huse, imens at f.eks. Rom og Bologna har mange brede alleer,
åbne områder.

Men alle byerne har også masser af campoer/piazzaer/corte (og vad de
nu ellers kalder deres pladser) som er de vigtigste åndehuller i
byerne. Hvis (når, du bør tage afsted) du kommer til Italien, så kan
jeg kun anbefale at tilbringe halve/hele dage på pladserne, betragte
folk og snakke med dem lidt.

Vh
Michael

Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 10-10-05 15:14

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 15:05

Michael Sig Birkmose <michael@gisp.dk> skrev:
> This message is in MIME format.
>The first part should be readable text,
> while the remaining parts are
>likely unreadable without MIME-aware tools.
>
>--0-1570645282-1128953627=:57759

>Flot arbejde!
>Jeg er selv meget begestret for
>sort/hvid og er derfor nyligt begyndt=20
> [...]
Hej MIchael

Tak for roserne.

Mht. til konverteringen, så anvender jeg Fredmiranda B&W plugin til
photoshop (yellow-filteret i den er navendet her), curves m/ masker
for at justere lokale områder, og en relativt blød konvertering i acr
med lidt farvekorrektion i rød/magenta/grøn balancen.

Meget er på følelsen, lige som i et mørkekammer.

Håber det hjælper, ellers må du sige til

Vh
Michael

Fra : MM

Dato : 10-10-05 17:20

Hej!

I forbindelse med de flotte billeder Michael har taget har jeg lige et
spørgsmål.

Det drejer sig om dette billede
http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia&p=3

Det ser ud som om en del af venstre side af billedet er lidt "sløret", og
jeg synes det ser rigtig fedt ud.

Hvordan gør man det? Eller er billedet bare taget sådan?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-10-05 17:27

"MM" <hejmeddigjjeopkdfd@ask.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg synes det ser rigtig fedt ud.
>
> Hvordan gør man det? Eller er billedet bare taget sådan?

Det er billedet der er taget sådan. Dybdeskarpheden i billedet er ikke stor
nok til at kunne få det hele skarpt, og derfor får du en uskarp baggrund.
Årsagen til dette er blænden, og bruger du en stor blænde (lille blændetal),
så får du denne effekt. Især hvis du benytter lange teleobjektiver)

MVH
Thomas

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 21:14

MM <hejmeddigjjeopkdfd@ask.com> skrev:
> [...]

Hejsa

Tak for det.

Som Thomas P. også skriver, så er det lavet i optagelsen, fuldt hul

glasset giver en meget lille dybdeskarphed. Her er det ved 35mm, hvor
jeg er meget tæt på den forreste figur, vel 30-40 cm væk fra den. Så
bliver dybdeskarpheden så lille som på billedet.

Vh
Michael

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-10-05 14:33

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:

Jeg er selv stor Venedigfan, og kan sagtens se hvorfor du har valgt at gøre
dem mørke. Det formidler på glimrende vis Venedigstemningen. Jeg synes det
er et smukt arbejde, og du er sgu' god til S/H-konverteringer.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 15:01

Morten Wartou <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev:

>"Michael Bothager (slet J4RGQ)"
> [...]

Hej Morten

Jeg bukker og takker

Vh
Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-10-05 15:11

"Michael Bothager (slet J4RGQ)" <mibo@J4RGQpost6.tele.dk> wrote in message
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia

Som sædvanlig er der tale om en fin serie billeder fra din side - thumbs up
Kunne ved første øjekast ikke lide de uskarpe billeder, men de fungerer
egentlig ret godt, hvis man lige bruger lidt tid på dem.

Hvad bruger du til at konvertere til S/H med? Channel mixer i PS eller?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 15:30

Thomas Schreiber <NOSPAMfish@iddx.net> skrev:

> [...]
>serie billeder fra din side - thumbs up
> Kunne ved første øjekast ikke
>lide de uskarpe billeder, men de fungerer

Hej Thomas.

tak for roserne. fedt du kan lide de lidt rystede billeder.

S/H vha. fredmirande photoshop plugin, og så masker/curves til at at
lysne/mørkne områder, på samme måde som i et mørkekammer

vh michael

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 19:02

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:

Outstanding og fedt m. s/h i alt farveorgiet....

/Torben

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 21:26

Torben Falck <tofsnabelafalcknetpunktumcom> skrev:

>"Michael Bothager (slet J4RGQ)"
> [...]

Hej Torben

Tak for rosen.

Det er nok en form for S/H revival igang rundt omkring, og den
kreative vinkel/fortolkning er anderledes. Og så slipper man for den
røde spand

Vh
Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 18:03

Michael Bothager <mibo@J4RGQpost6.tele.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> [...]

Som trofast s/h fotograf af Venezia gennem mange år og rejser, er det da
herligt at se din behandling af byen. Du rammer en stemning som ER
Venezia i regn.
Jeg ser at alle de andre er positive, så jeg vil lige dryppe en
respektfuld dråbe malurt i bægeret: Der er 2-3 billeder hvor skævheden
har svært ved at overbevise mig om at den var planlagt. Et par af de
andre giver skævheden yderligere push til motivet.
Mvh
Erling

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 21:16

email@domain.com (Erling Hansen) skrev:
>Michael Bothager

> [...]

Hej Erling

Har du nogen gode steder dernede som du plejer at opsøge? Vil du dele
dem med os?

Tak for roserne, og det er absolut ikke malurt den kritik du kommer
med. Men kan du være mere specifik med hvilke af de skæve du ikke kan
li'?

Vh
Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 23:38

Michael Bothager <mibo@R17CSpost6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Tak for roserne, og det er absolut ikke malurt den kritik du kommer
> med. Men kan du være mere specifik med hvilke af de skæve du ikke kan

Jeg skal prøve:
Gondoliere-billedet fungerer fint med skævheden - glimrende billede.
Rialto Bridge: Dårligt, for skævheden viser kun at du ikke havde en
bredere vidvinkel. Broen og husene på den anden side er for smukke og
gennemtænkte til at affærdige dem med skæve linjer.
Vaporetto #1: også lidt for sjusket. Hvis husene på siderne af kanalen
var i vinkel, ville den skrå bjælke i styrehuset stå endnu stærkere.
Mitoraj Sculpture: Skulpturen er en anelse for mørk og står ikke så godt
med de skæve huse. Prøv at rette billedet lidt op - jeg ved ikke hvor i
dit fotoprogram du gør det - i gamle dage lettede vi klaprammen.

Mht. steder jeg kan lide at fotografere: Helst mennesker.
Piazza di San Formosa er et herligt sted med rigeligt folkeliv - ikke
ret turistico. Der er en herlig fortovsrestaurant hvor du kan sidde i
fred og ro og 'skyde' husmødre, børn o.s.v.
Campo di San Rocco og Campo dei Frari - som hænger sammen - er et par
pladser med samme kvaliteter: Luft og lys, fortovscafe'er hvor du kan
sidde i fred og udsøge dig gode motiver - husmødre der står og kagler,
børn der leger og så videre.
Fondamente Zattere al Gesuati - ud mod Giudecca'en: Kort før middag er
der et mylder af unge mennesker som har spisepause fra skolerne
deromkring. De går på en af cafeerne og drikker chokolade eller vand, og
snakker og pjatter. Det samme gentager sig, når de får fri hen på
eftermiddagen, men da er det ikke så koncentreret. Et par af cafeerne
har rigeligt lys inden døre til at fotografere.
Campo s. Apostoli: Også et godt sted at fotografere Venezianere.
Du kan også prøve dig frem ude omkring fodboldstadion. Kort før selve
stadion ligger en lille plads ud mod kanalen hvor store voksne mænd
mødes søndag formiddag og kører racerløb med deres radiostyrede
modelbiler - og de går voldsomt op i det !

Håber du har noget brugbart.
Mvh
Erling

PS. Hvis du har skaktsøger til dit kamera er det mindre provokerende at
skyde løs. Så kan det ligge på cafebordet mens du bare ser uskyldig ud.

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-10-05 19:15

email@domain.com (Erling Hansen) skrev:
>Michael Bothager

>Jeg skal prøve:

Jeg takker

>Gondoliere-billedet fungerer fint
> [...]

Der er styrtende linier (16mm). Hvis man retter dem op, såø bliver
det
lidt for forvredet i hjørnerne. Men point taken, der er måske lidt
for
mange elementer til at det fungerer helt 100.

>Vaporetto #1: også lidt for
>sjusket. Hvis husene på siderne af kanalen
>var i vinkel, ville den skrå bjælke
>i styrehuset stå endnu stærkere.
Jeg kan godt se hvad du mener, og det giver et helt andet billede,
hvor man for indtrykket af at vi jager den lille gondol foran os. Min
tanke var at få spejlet i højre side til at ligger på kanten af
billedet, og dermed få det til at virke som om vi "tårner" op over
gondolen foran. Det billede du ser er også godt, men der er ikke
materiale nok til at roterer og beskære uden at "buschaufføren"
bliver
skåret væk :(

>Mitoraj Sculpture: Skulpturen er en
> [...]
Jeg vipper lige lidt på skærmen..... hmmm
Mørk, det er den, næsten sort, for at den skal virke lidt truende,
fremmed og farlig. Man kan rette billedet op på to punkter, enten
mht.
husene i baggrunden, eller mht. til dørkarmen helt til højre, men jeg
syntes ikke det virker (min meget subjektiv mening . Jeg syntes at
det kommet til at give en alt for dominerende plads til skulpturen,
når den kommer såmeget over de 2 personers hoveder. Jeg tror i
virkeligheden at billedet er lidt for travlt, ligesom som med
Rialtobroen.

> [...]
>mødes søndag formiddag og kører
>racerløb med deres radiostyrede
>modelbiler - og de går voldsomt op i det !

Meget brugbart, jeg bukker og takker. Og kan vi evt. få lov til at se
lidt af dine billeder fra Venedig?

>Mvh
>Erling
>
>PS. Hvis du har skaktsøger til dit
>kamera er det mindre provokerende at
>skyde løs. Så kan det ligge på
>cafebordet mens du bare ser
>uskyldig ud.

Jeg er meget åben med at jeg fotograferer, står gerne midt i det
hele,
rød fleecetrøje etc. og har meget øjenkontakt med folk. Jag kan ikke
få mig selv til at lave skjulte skud. Når jeg forsøger det, så får
jeg
altid dårlig samvittighed. Jeg vil hellere møde menneskene på deres
præmisser. Det er i høj grad en smagssag og arbejdsmetode, og jeg
mener ikke den ene er mere rigtig end den anden. Jeg har set andre
lave disse hofteskud med helt suveræne resultater.

Tak for input, det er virkelig brugbart.

Vh
Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-10-05 21:15

Michael Bothager <mibo@INKWQpost6.tele.dk> wrote:

> [...]
> gondolen foran. Det billede du ser er også godt, men der er ikke
> materiale nok til at roterer og beskære uden at "buschaufføren"

Jeg havde ikke set den mulighed du stræbte efter - kunne også blive
godt.

> [...]
> når den kommer såmeget over de 2 personers hoveder. Jeg tror i
> virkeligheden at billedet er lidt for travlt, ligesom som med

Jeg er ikke utilbøjelig til at sige at du ikke har uret...

> Meget brugbart, jeg bukker og takker. Og kan vi evt. få lov til at se
> lidt af dine billeder fra Venedig?

De ligger dels i flytningsforsvundne negativalbummer, og så i 7-8
billeder på mine vægge. Jeg skal prøve om de stadig eksisterer i nogle
af de albummer, der er tilbage.

> [...]
> lave disse hofteskud med helt suveræne resultater.
>
> Tak for input, det er virkelig brugbart.

Jep. Forskel i stil og også forskel i resultat. Der er meget som taler
for din måde at gøre det på, bl.a. at du tit kan opnå en slags ping-pong
med dine modeller, som gør billederne mere levende, hvor min foretrukne
i højere grad er beskrivende uden at være aktivt deltagende.
Forskelle længe leve.

Mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-10-05 18:18

Michael Bothager (slet J4RGQ) skrev:
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> [...]
340: herligt billede med udsynet fra kvinden og ud i det fjerne. Er det
refleks i en rude foran hende eller en bevægelse
187: Fin spil mellem dem oppe og dem nede adskildt af afstanden og
glasgangen
261: Joh da - dualismen igen?
266: nej, kæntringen giver imo intet
063: Uh hvor jeg savner lidt tegning i skygger - herligt ellers
084: Dejligt, men som 063. Og kjolen - var den lysere -
415: En af de gamle mestre lavede en tilsvarende, vist også i V. God
333: jooh
360: Fin-fin og sjov
602: Tja

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 21:24

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:
> [...]

Hejsa, og tak.
>340: herligt billede med udsynet
>fra kvinden og ud i det fjerne. Er det
>refleks i en rude foran hende eller
>en bevægelse

Vand på objektivet :-/ der var jo en årsag til at de havde en paraply

>187: Fin spil mellem dem oppe og
>dem nede adskildt af afstanden og
>glasgangen
>261: Joh da - dualismen igen?
Sikkert, på et ubevidst plan måske?

>266: nej, kæntringen giver imo intet
Den er svær, men der er mange der er imod skæve horisonter/billeder,
så det er fair nok. Uden den skæve vinkel, så havde figuren i
forgrunden og det store konge-sæde ikke kunne være der samtiodig med
at gondolieren blev indrammet i døråbningen,

>063: Uh hvor jeg savner lidt
>tegning i skygger - herligt ellers
TriX ville have klaret det dynamikområde bedre

>084: Dejligt, men som 063. Og
>kjolen - var den lysere -
Kjolen var lidt lysere, men ikke hvid. Jeg ville have tegning i
kjolen, men uden at lysrækken i baggrunden blev til en lang hvid
streg, så det var en afvejning

>415: En af de gamle mestre lavede
>en tilsvarende, vist også i V. God
Jeps, mange har lavet den

>333: jooh
>360: Fin-fin og sjov
>602: Tja

Vh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-10-05 18:35

Michael Bothager (slet J4RGQ) wrote:

> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia
>
> Alle kommentarer er velkomne.

Hmm... billeder fra andre lande er altid spændende og anderledes, så det
gir' straks et par gratis point, men når man kender Viggo Rivad's bog
"FRA VENEZIA", og har set hans billeder fra Venedig, så falder dine
billeder li'som til jorden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-10-05 18:50

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Hmm... billeder fra andre lande er
> [...]

Hej Niels

Jeg vil påstå at man kan lave lige så spændende og eksotiske billeder
herhjemme i lille Danmark, der er masser af historie,
spændende/anderledes mennesker osv.

Nu har jeg købt Rivad' bog "Fra Venezia", og den er god. Han har en
dejlig stille stemning i billederne, både S/H og farve. Det ser ud
som
om han har været der i december/januar. Men han har lidt for mange
rygbilleder med imø.

Jeg kan ikke helt se at mine billeder falder til jorden ved en
sammenligning med Rivad', kan du præcisere det lidt mere mht. hvor
mine billeder ikke slår til, evt. med sammenligning til nogle af
Rivad' billeder? Det ville være alletiders.

Vh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-10-05 08:43

Michael Bothager (slet EMOX7) wrote:

> [...]
> mine billeder ikke slår til, evt. med sammenligning til nogle af
> Rivad' billeder? Det ville være alletiders.

Beklager, jeg er lige kommet hjem fra en uges eftrårsferie, og skal
igennem ca. 500 billeder som jeg lavede på turen. Derfor har jeg ikke tid
til en diskering af hele din billedserie fra Venedig.

Men bemærk, at jeg ikke har sagt, at alle dine billeder fra venedig er
dårlige, de er hvad jeg kalder "blandede bolsjer" der er nogle få gode,
nogle der er på det jævne, og så nogle regulære knipserier.

Og min største anke er, at jeg savner tegning og højlys i dine billeder,
har du tjekket din skærm i forhold til en 20 trins gråkile...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-10-05 17:05

> [...]
>fra en uges eftrårsferie, og skal
>igennem ca. 500 billeder som jeg
>lavede på turen. Derfor har jeg ikke tid

OK

> [...]
>alle dine billeder fra venedig er
>dårlige, de er hvad jeg kalder
>"blandede bolsjer" der er nogle få gode,

Tak for denne præcisering, hvis du får tid/lyst/lejlighed senere, så
må du gerne kigge dem igennem igen

>Og min største anke er, at jeg
>savner tegning og højlys i dine billeder,
>har du tjekket din skærm i forhold
>til en 20 trins gråkile...

Det er bevidst, og min skærm er kalibreret med en Spyder

Vh
Michael

Fra : Michael

Dato : 10-10-05 19:50

Michael Bothager (slet J4RGQ) wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:
> [...]
Flot stemingsfuld serie. De 2 bedste efter min mening:

http://michaelbothager.dk/img/2005101D00084_BW.jpg

http://michaelbothager.dk/img/2005101D00552_BW.jpg

Mvh.
Michael

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-10-05 21:30

Michael <Nospam2me@invalid.dk> skrev:

>Flot stemingsfuld serie. De 2 bedste efter min mening:

> [...]

Hejsa

Tak for det.

Modelbyggeren var en spøjs type, han stillede sig først op med et
stort smil og så kunstig ud. Det tog mig 10-15 minutter at få ham til
at arbejde igen uden at tænke på at jeg var der, inde i hans lille
værksted på 2 kvm. og som var tætpakket med værktøj, træ og noget
levende i hjørnet (en kat tror jeg).

Brudeparret var helt vildt surrealistisk, de var helt alene. Men de
ville ikke standse og snakke, så jeg fandt aldrig ud deres historie.

Vh
Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-10-05 18:28

> [...]
> Hejsa
>
> Jeg har lagt lidt billeder fra en regnfuld uge i Venedig her:

Der er en del, der helt/rigtigt gode, men også et par som du skulle have
valgt fra (som f.eks. http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia&p=20,
http://michaelbothager.dk/en/view.php?a=venezia&p=7 og et par flere). Synd
at det kun var regnvejr, men du har udnyttet det godt. Synes måske det er
lige dystert nok billede. Jeg var i en blanding af solskin og overskyet og
regn, som du skan på mine billeder. Ville godt have haft noget tåge.

--
Kind Regards,
Hans Kruse