Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg var lige en tur i Odense igår og fik
Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-05 14:20

Hej alle

Da jeg var i Odense igår i forbindelse med et arrangement, så tillod jeg
mig lige at gå en tur før jeg tog toget hjem.

Nogen af billederne syntes jeg er ganske vellykkede.

Retsbygningen - eller hvad det er - tja, det ville have været fedt,
hvis mit arrangement sluttede ca 30 minutter før, så jeg kunne undgå den
grimme skygge.
http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0006.jpg

Noget andet jeg er glad for er

http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0042.jpg
og
http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0043.jpg

hvor min bortredigering af fortovsfliser og den grimme betonpille fra
Hoffman - syntes jeg er godt lykkedes
Hele skulpturen tror jeg, at jeg ville kunne bruge ret meget tid på en
anden dag. Specielt når de der grimme betonpiller er væk

Hele galleriet kan ses på:
http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/

For input takker jeg allerede på forhånd.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Brizz

Dato : 09-10-05 15:10

Carsten Riis wrote:
> [...]
>
> Retsbygningen - eller hvad det er - tja, det ville have været fedt,
> hvis mit arrangement sluttede ca 30 minutter før, så jeg kunne undgå den

Tror du skulle have været lidt tættere på så du kunne have undgået de
skilte til venstre. I højre side skulle du have beskåret så du havde
undgået den stolpe/lygtepæl. Lidt i bunden også så cykler og diverse kom
væk.

> Noget andet jeg er glad for er
>
> http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0042.jpg

Det synes jeg er kedeligt. Skulpturen som jeg tror det er, virker halv
og rodet. Beton pillen i baggrunden med den rød/hvide planke skal væk.

> http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0043.jpg

Fritlægningen er lidt mangelfuld men heller ikke en helt nem disciplin.
Dog er den grå farve du har erstatet med ikke så heldig da det ligner en
betonmur.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 09-10-05 15:15

Carsten Riis wrote:
> [...]
>
> Retsbygningen - eller hvad det er - tja, det ville have været fedt,
> hvis mit arrangement sluttede ca 30 minutter før, så jeg kunne undgå den

Det er nu rådhuset...

Billederne siger mig ikke så meget, ikke rigtig noget der fanger mig,
ingen finurlige kompositioner, nærmest bare registrering...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-05 15:31

Carsten Riis skrev:

>Retsbygningen - eller hvad det er

De fleste ville nok sige rådhuset, men skidt. Historisk er det vist
Thing-, Raad- og Arresthus.

> - tja, det ville have været fedt,
>hvis mit arrangement sluttede ca 30 minutter før, så jeg kunne undgå den
>grimme skygge.

Joh, arkitekturfoto er også et spørgsmål om timing. Jeg synes nu ikke
den er så slem.

>http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0006.jpg

Grundlæggende synes jeg et foto som det her vinder ved at styrtende
linjer rettes op. Men det er måske nok en smagssag.

Jeg er cykelfreak, men ku' alligevel godt undvære cyklerne og
cyklisterne, især den overskårne nederst t.v. Hvis du nu beskar op til
cyklistens og lige efter bygningen, så havde du klaret meget. Resten
af isskiltet og cykelhjelmen ku' klares med lidt nænsom kloning.

Jeg er heller ikke helt syg med den amputerede flagstang.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jakob

Dato : 09-10-05 18:10

In article <2O82f.70275$Fe7.238625@news000.worldonline.dk>, .@. says...

> Retsbygningen - eller hvad det er

Det er rådhuset :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-05 22:51

Jakob skrev den 09-10-2005 19:10:
> In article <2O82f.70275$Fe7.238625@news000.worldonline.dk>, .@. says...

> Det er rådhuset :0)

Ok, det var såmend bare fordi der jo er en statue af Justicia.

Men takker for info'en under alle omstændigheder.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-10-05 18:59

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> Retsbygningen - eller hvad det er - tja, det ville have været fedt,
> hvis mit arrangement sluttede ca 30 minutter før, så jeg kunne undgå den

Styrtende linier, lukkede skygger og en kappet flagstang, så der er dømt
knipseri...

> Noget andet jeg er glad for er
>
> http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0042.jpg

Den rød/hvide ting øverst i højre side er meget forstyrrende, og så
mangler der kontrast.

> og
> http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/large/0043.jpg

Denne version af billedet mangler også kontrast...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-05 21:59

Niels Riis Ebbesen skrev den 10-10-2005 19:58:

> Styrtende linier, lukkede skygger

Lukkede skygger? Tænker du her på bunden af billedet?

> og en kappet flagstang, så der er dømt
> knipseri...

Flagstangen ....tja, den havde jeg ikke set blev kappet.

Den giver jeg lige en tanke ved næste bygningsbillede.

> Den rød/hvide ting øverst i højre side er meget forstyrrende, og så
> mangler der kontrast.

Tja, jeg tror ikke, at statuen er helt indviet endnu, så derfor var det
den grimme betonpille stadig til stede.

> Denne version af billedet mangler også kontrast...

Bedre?

http://www.carben.dk/carsten/2005_10_08_Odense/Odense_okt2005%200043_v4.jpg

Og ja, jeg skal stadig øve mig på at fjerne ting fra et billede.

Derudover kan jeg altså ikke fjerne den store grimme betonpille rent
fysisk, men jeg glæder mig da til, når hoffmann-entreprenøren selv har
fjernet den

Fra : Jakob

Dato : 11-10-05 22:20

In article <KIV2f.70467$Fe7.240008@news000.worldonline.dk>, .@. says...
> Niels Riis Ebbesen skrev den 10-10-2005 19:58:

> Og ja, jeg skal stadig øve mig på at fjerne ting fra et billede.

Ville det ikke være bedre at komponere sig ud af det. Det bliver nemt
fake med alt for meget vækcloning.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-10-05 20:34

Jakob skrev den 11-10-2005 23:20:

> Ville det ikke være bedre at komponere sig ud af det. Det bliver nemt
> fake med alt for meget vækcloning.

Tja, det kræver så lige, at jeg kommer forbi Odense igen

Men jo, det ville det helt klart.