Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til billede format
Fra : P. Frosch

Dato : 09-10-05 09:05

-- hej gruppe.

når jeg skal bruge billeder til hjemme sider vil jeg godt lave om på
størelesen, da jeg tager billeder i 2272*1704 og det er jo godt nok
når når de ikke skal på nette da de godt nå være en del mindre...

jeg kan godt lave et billede om af gangen men det tager tid,3min.

Er der ikke nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg kan tage
50-100 af gangen og gemme den i et mindre format (800*600) eller noget
i den stil..

Hilsen P. Frosch
Slet stavefejl i mail adr.

Fra : HKJ

Dato : 09-10-05 09:11

P. Frosch wrote:
> Er der ikke nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg kan tage
> 50-100 af gangen og gemme den i et mindre format (800*600) eller noget
> i den stil..

http://www.irfanview.com/

Vælg File og Batch i programmet

Fra : Holst

Dato : 09-10-05 09:17

P. Frosch wrote:

> [...]
>
> Er der ikke nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg kan tage
> 50-100 af gangen og gemme den i et mindre format (800*600) eller noget

Jeg fik engang at vide, at jeg kunne hente Powertoys hos Microsoft:

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Så kan du markere alle de billeder, som du ønsker at ændre, hvorefter du
højreklikker, og så er der i menuen et punkt om at resize billeder.

Virker fint. Du kan resize flere hundrede billeder på én gang.

Fra : Reidar Solberg

Dato : 09-10-05 09:20

> Er der ikke nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg kan tage
> 50-100 af gangen og gemme den i et mindre format (800*600) eller noget
> i den stil..

Med programmet IrfanView kan du gjøre dette. Mener det er gratis.
Du kan laste det ned her: http://www.irfanview.com/

Mvh Reidar

Fra : Reidar Solberg

Dato : 09-10-05 09:23

> Med programmet IrfanView kan du gjøre dette. Mener det er gratis.
> Du kan laste det ned her: http://www.irfanview.com/
>
> Mvh Reidar

Og i mellomtiden har jo andre også kommet med samme svar ser jeg.

)

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 10:21

"P. Frosch" <gomez@stavefejlmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ikke nogen der kan give nogen råd til hvordan jeg kan tage
> 50-100 af gangen og gemme den i et mindre format (800*600) eller noget

Her er et program som jeg selv bruger:
http://www.axiomx.com/picsizer.htm

Det er meget nemt at bruge, du kan redigere størrelsen på et enkelt billede,
eller du kan vælge et helt dir. ad gangen.
/Carsten

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 09-10-05 11:18

Måske skal man passe på at det ikke bliver for nemt - hvad med at vælge 9 ud
af 10 fra i stedet!

Hilsen
Anders