Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Komprimere en masse TIFF'er af én gang
Fra : COZ

Dato : 07-10-05 10:47

Jeg har en masse billeder i TIFF-format.
Hvorledes kan jeg gøre disse billeder minde i størelse (KB/MB)?

Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have dem på
én CD, hvilket vil sige 700 MB

/C

Fra : Max

Dato : 07-10-05 11:08

Hej

> Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have dem på
> én CD, hvilket vil sige 700 MB

Det kan ACDSee klare for dig, kør en konvertering på dem.

Mvh Max

Fra : COZ

Dato : 07-10-05 12:32

Max wrote:
> Hej

> Det kan ACDSee klare for dig, kør en konvertering på dem.
>
> Mvh Max

Jeg kan ikke rigtig finde den funktion....
Gider du guide mig?

/C

Fra : BoBr

Dato : 07-10-05 12:41

"COZ" <dffgd@dgkjhgf.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke rigtig finde den funktion....
> Gider du guide mig?

1) Marker alle billederne.
2) Højreklik på et af de markerede billeder.
3) Nu skulle du kunne vælge konverter eller convert.

Lav først en kopi af billederne du vil komprimerer, så du ikke får valgt et
eller andet der er helt hen i vejret så dine billeder bliver ødelagt.

Mvh. Bo

Fra : COZ

Dato : 07-10-05 13:14

BoBr wrote:
> [...]
>
> Lav først en kopi af billederne du vil komprimerer, så du ikke får valgt et
> eller andet der er helt hen i vejret så dine billeder bliver ødelagt.

Den mulighed har jeg ikke
Hvad kan dette skyldes?
Jeg har bare en std. instalation af ACDSEE.

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 07-10-05 19:53

Hej

> Hvad kan dette skyldes?
> Jeg har bare en std. instalation af ACDSEE.

Hvad version har du af ACDSee ?

Mvh Max

Fra : COZ

Dato : 10-10-05 08:48

Max wrote:
> Hej

> Hvad version har du af ACDSee ?
>
> Mvh Max

Demo'en af den nyeste...

/C

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-10-05 11:09

COZ <dffgd@dgkjhgf.com> skrev:

> Jeg har en masse billeder i TIFF-format.
> Hvorledes kan jeg gøre disse billeder minde i størelse (KB/MB)?
>
> Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have
> dem på én CD, hvilket vil sige 700 MB

Du kan bruge et komprimeringsprogram som WinZip.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-05 13:18

"COZ" <dffgd@dgkjhgf.com> wrote in message
> Jeg har en masse billeder i TIFF-format.
> Hvorledes kan jeg gøre disse billeder minde i størelse (KB/MB)?
>
> Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have dem på én
> CD, hvilket vil sige 700 MB

RAR / ZIP / ACE. Zip er nok bedst det kan Windows XP nemlig læse. Så skal du
bare bruge en så lav kompression der lige er lav nok til at det ikke tager
for lang tid at udpakke, men nok til at det kan ligge på en CD.

Mvh
Simon

Fra : COZ

Dato : 07-10-05 13:33

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> bare bruge en så lav kompression der lige er lav nok til at det ikke tager
> for lang tid at udpakke, men nok til at det kan ligge på en CD.

ok, men jeg tænkte ikike på pakkeprogrammer,men at få filstørelsen ned
og stadig kunne vises på pc'en.

/C

Fra : Simon Nielsen

Dato : 08-10-05 01:04

> ok, men jeg tænkte ikike på pakkeprogrammer,men at få filstørelsen ned
> og stadig kunne vises på pc'en.

Kør en batch i enten photoshop, acdsee el. whatever der nu lige kan klare
det. I photoshop skal man bare gemme dem med LHZ komprimering, så får man
ganske vist ikke lag med, men medmindre man har brugt korrektionslag så er
det vel ikke noget problem.

Mvh
Simon

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-05 13:47

COZ wrote:
> Jeg har en masse billeder i TIFF-format.
> Hvorledes kan jeg gøre disse billeder minde i størelse (KB/MB)?
>
> Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have dem på
> én CD, hvilket vil sige 700 MB

Man kan fx. bruge winzip, eller bruge enCD skive, der rummer 800Mby.

Jeg har selv valgt en anden løsning: skift CD brænderen ud med en DVD
brænder.

Den koster fra ca 400kr og op. Skiver af god kvalitet koster 5-7 kr, og
rummer 6-7 gange så meget. Prisen på gode CD'er er ca den samme.

God weekend
Bo //

Fra : HKJ

Dato : 07-10-05 16:23

COZ wrote:
> Jeg har en masse billeder i TIFF-format.
> Hvorledes kan jeg gøre disse billeder minde i størelse (KB/MB)?
>
> Jeg har 288 stk som fylder 790 MB, men jeg vil gerne kunne have dem på
> én CD, hvilket vil sige 700 MB

Brug http://www.irfanview.com/ det er gratis og kan lave masser af
forskellige konverteringer.

I programmet se under File, Batch conversion/rename