Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon eos 350d ? købe billigst? tyskland/d~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-10-05 20:38

hejsa:)

jeg tænker på at opgradere mit nuværende digitale kamera
(canon s50) og købe et:

CANON EOS 350D

Men hvor får jeg den billigst? I tyskland eller?? hvor??
gerne med forholdvis hurtig levering?...

mon det kan gøre for omkring 6000 inkl en standard
EF-S18-55 kamera linse....?

er der nogen der har kameraet og som kan enten anbefale eller det modsatte?

er der nogen spejlrekfeks (digitale) der er bedre i denne prisklasse.??

håber på mange svar....

mange hilsner Jan

Fra : Jacob

Dato : 06-10-05 20:54

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modsatte?
>
> er der nogen spejlrekfeks (digitale) der er bedre i denne prisklasse.??

hvor i europa du køber betyder ikke noget. bare sørg for at du får stemplet
garanti kortet. så er der ikke bøvl med garantien senere. men idealo.de og
edbpriser.dk er gode pris søgere. jeg kan anbefale kamerahuset. der er lave
priser og den nødvendige service.

Jacob

Fra : Jakob

Dato : 06-10-05 21:01

In article <43457bcf$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jantovgaard@yahoo.dk says...

Tyskland www.guenstiger.de

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 22:15

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> gerne med forholdvis hurtig levering?...
>
> mon det kan gøre for omkring 6000 inkl en standard

Prisen ligger vist på lige knap 6k for huset alene i danmark. Du kan være
heldig at finde et kit-objektiv her eller i dk.marked.privat.foto til 3-400
kr.

/Torben

> er der nogen der har kameraet og som kan enten anbefale eller det
> modsatte?

Har det selv og er jævnt tilfreds. Superhurtigt.

> er der nogen spejlrekfeks (digitale) der er bedre i denne prisklasse.??

Er selvfølgelig ikke objektiv jf. ejerskab; men umiddelbart ikke.

/Torben

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-10-05 21:26

hejsa:)

fandt denne side i tyskland:

http://www.eg-electronics.de/digitalkamera/index.htm

Canon EOS-350D Kit schwarz EF 18-55mm

altså med objektiv og kamera til 737,00 euro..!

7,5 * 737 = 5527,50 kr!!!!

altså under 6000!

kan det gøres ENDNU billigere?

hilsen jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 08:15

> [...]
>
> http://www.eg-electronics.de/digitalkamera/index.htm
>
> Canon EOS-350D Kit schwarz EF 18-55mm
>
> altså med objektiv og kamera til 737,00 euro..!

Jamen det er sort og det må vi jo ikke for Anders & Co. *LOL*

Pjat, det er en god pris, men lægger man forsendelse til DK samt
overførselsgebyr fra dansk bank til tysk bank oveni ved jeg ikke hvad vi
havner på; men måske 5800,- eller mere (sidst jeg overførte penge til
udlandet blev jeg bonnet 300 kr. af min bank...). Om de måske maks. 400 kr.
så er nok er en personlig sag - for mig er det for lidt...

> kan det gøres ENDNU billigere?

Måske via USA eller Hong Kong; men så ligger besparelsen i at snyde for told
og moms, hvilket er at snyde alle vi andre. Jeg skal dog ikke agere moralens
vogter - det må enhver gøre op med sig selv. Jeg vil tro, at prisen uden
told og moms kan klemmes ned på ca. 4300 DKK for huset alene f.eks. jf.
http://shopper-search.cnet.com/search?q=eos+350d&tag=top

/Torben

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 07-10-05 09:32

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev i en meddelelse

> Jamen det er sort og det må vi jo ikke for Anders & Co. *LOL*

Sort? Der er vel tale om handel inden for EU og det er der hverken told
eller moms på.. Helt legalt, der er intet forkert i det

> [...]
> udlandet blev jeg bonnet 300 kr. af min bank...). Om de måske maks. 400
> kr. så er nok er en personlig sag - for mig er det for lidt...

Man kunne også vælge blot at betale med Visa kort? Hvis din bank tager 300
kroner for at overføre penge til en udenlandsk bank, så ville jeg overveje
at skifte bank. Jeg har læst her på newsgroups at (vist nok) Sydbank tager
15 kroner for sådan en operation.

Og ang. portoen: Jeg har inden for de seneste 3 måneder fået tilsendt flere
pakker fra den tyske butik Louis(.de). Forsendelserne har i gennemsnit vejet
omkring 8-10 kg og prisen for forsendelsen har været en smule over 50
kroner.. Så det er da ikke så galt. Man kan vel kigge på den tyske
forhandlers website om hvor meget portoen til udlandet er.

> [...]
> moralens vogter - det må enhver gøre op med sig selv. Jeg vil tro, at
> prisen uden told og moms kan klemmes ned på ca. 4300 DKK for huset alene

Helt korrekt. Garantien på Canon produkter kan også være lidt besværlig hvis
man f.eks. handler i USA..

Mvh AndersH

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-05 10:32

Flerbrugerkonto wrote:

> Sort? Der er vel tale om handel inden for EU og det er der hverken told
> eller moms på.. Helt legalt, der er intet forkert i det

Indenfor EU betales ikke told, men momsen er der stadig.

Hvis du handler over nettet i Tyskland, betaler du tysk moms. Hvis
pågældende firma handler for over et vist beløb med DK-land, skal de
fratrække den tyske moms, og lægge dansk moms på. Det giver dem en del
administration, så det sker ikke ret mange steder.

Momsen kan du slippe for, hvis du er momsregistreret, og anskaffer
grejet til firmaet.

Bo //

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-10-05 19:39

Bo Bjerre wrote:

> Indenfor EU betales ikke told, men momsen er der stadig.

Ah ja, det ved jeg. Var vist blot lidt hurtig.. Mente selvfølgelig "hverke
dansk told eller moms" hehe

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 18:20

> Sort? Der er vel tale om handel inden for EU og det er der hverken told
> eller moms på.. Helt legalt, der er intet forkert i det

Det var nu farven på kameraet jeg mente; men den røg vist hele vejen på
gulvet.

> Man kunne også vælge blot at betale med Visa kort? Hvis din bank tager 300

Det er langt fra alle tyske butikker er kan håndtere Visa -
digitalkamking.de f.eks. De hævder, at de skal betale 4% af beløbet i begyr
og det vil de selvfølgelig vælte over på kunderne, så de får sværere ved at
klare sig ift. konkurrenterne.

> kroner for at overføre penge til en udenlandsk bank, så ville jeg overveje
> at skifte bank. Jeg har læst her på newsgroups at (vist nok) Sydbank
> tager 15 kroner for sådan en operation.

Hmm, kan godt være, at det var en ekspresoverførsel; men beløbet var altså
ca. 300 kr. Og ja, Danske Bank var det såmænd.

/Torben

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-05 20:03

Torben Falck wrote:

> Hmm, kan godt være, at det var en ekspresoverførsel; men beløbet var altså
> ca. 300 kr. Og ja, Danske Bank var det såmænd.

En expres overførsel kommer igennem med det samme, og det koster extra.
Normalt tager DB 20 krfor at overføre. Men hvis du ofte handler tysk,
har SydBank en speciel konto, hvor du kan indsætte penge på dansk, og
betale i euro syd for grænsen, uden gebyhr

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 07-10-05 10:42

"Torben Falck"
> [...]
> udlandet blev jeg bonnet 300 kr. af min bank...). Om de måske maks. 400 kr.
> så er nok er en personlig sag - for mig er det for lidt...

Ja så har du da en rådden bankrådgiver (undskyld den hårde formulering)
Du skal bruge et -iban- og et -swift- nummer, som jeg mener alle butikker har,
og en pengeoverførsel skal ikke koste over det er vidst 30kr, og så er det ligegyldigt
hvilken bank du har og hvilket beløb.. HUSK det næste gang.!! -max-

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-10-05 16:44

On Fri, 7 Oct 2005 11:42:07 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hvilken bank du har og hvilket beløb.. HUSK det næste gang.!! -max-

Ja, taksten er (EU-)lovbestemt til 15 kr (ca. 2 Euro). Fragten fra
Tyskland er typisk 15-20 Euro.

Jeg har handlet med EG-Electronics før og kan godt anbefale dem, men
de taler kun tysk. Jeg var nødt til at forsøge med mit skoletysk da
jeg skulle ringe til dem.

Mvh
Kim

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 07-10-05 17:27

hejsa igen:)

når de så skriver

CanCanEOS350D-010
Canon EOS-350D Kit schwarz EF 18-55mm
EUR 737.00 incl.16% MwSt
zzgl.ab 6 EUR Versand

Hvad betyder de 16%?? er det oveni???... 6 euro er vel forsendelse.. ..

+ 16 % ekstra.. bliver den lige pludselig dyr:(

hilsen jan

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-10-05 17:52

On Fri, 7 Oct 2005 18:27:23 +0200, "Jan Tovgaard"
<jantovgaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad betyder de 16%?? er det oveni???... 6 euro er vel forsendelse.. ..
>
>+ 16 % ekstra.. bliver den lige pludselig dyr:(

Nej, der står incl.16% MwSt (moms)

Til gengæld er de 6 Euro forsendelse til Tyskland. Det bliver dyrere
til Danmark (ca. 20 Euro).

Fra : Åge

Dato : 07-10-05 22:12

> [...]
> EUR 737.00 incl.16% MwSt
> zzgl.ab 6 EUR Versand
>
> Hvad betyder de 16%?? er det oveni???... 6 euro er vel forsendelse.. ..

Incl. betyder inkl.

Fra : waal

Dato : 07-10-05 19:11

"Kim Jensen" <forsog@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, taksten er (EU-)lovbestemt til 15 kr (ca. 2 Euro).

Et (dansk) link til lovteksten ville være fint

Michael

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-10-05 04:42

On Fri, 7 Oct 2005 20:10:43 +0200, "waal" <waal@post.tele.dk> wrote:

>"Kim Jensen" <forsog@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Et (dansk) link til lovteksten ville være fint
>
>Michael

De 2 euro mener jeg at have hørt

Jeg kunne dog ikke få øje på dem i det direktiv jeg fandt:

http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&numdoc=31997L0005&lg=DA

Det er dog stadig vigtigt at bruger denne type overførsel (kaldet
EU-overførsel), og så koster det i hvert fald i Nordea 15 kr for at
overføre op til 12.500 Euro.

I forbindelse med overførslen skal man hakke det punkt af hvor der
står at man betaler udgifterne i sit eget pengeinstitut, mens
modtageren betaler omkostningerne i sit pengeinstitut. Hvis man vælger
også at betale modtagerens omkostninger ryger der vist 100 kr på i
Nordea.

mvk
Kim

Fra : waal

Dato : 08-10-05 11:39

> [...]
> modtageren betaler omkostningerne i sit pengeinstitut. Hvis man vælger
> også at betale modtagerens omkostninger ryger der vist 100 kr på i

Jeg undrer mig fordi jeg tidligere på året måtte give 100,- (Forstædernes
Bank) for at overføre et beløb til Sverige (og modtageren måtte af med et
tilsvarende gebyr)
mvh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 07-10-05 13:49

In article <434612c4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Torben
Falck" <tof snabela falcknet punktum com> says...

> overførselsgebyr fra dansk bank til tysk bank oveni ved jeg ikke hvad vi
> havner på; men måske 5800,- eller mere (sidst jeg overførte penge til
> udlandet blev jeg bonnet 300 kr. af min bank...).

Det skulle vel ikke være Danske Bank ? :0), men seriøst så er det da
vist på tide med et bankskifte jeg har lige overført penge til DE for
køb af et d50 YEAHHHHh :0), og det betaler jeg 15 kr for.

> Måske via USA

Jeg har kigget MEGET på priser på D50 og USA ser ikke ud til at kunne
betale sig. Besparelsen er minimal og holder overhovedet ikke i forhold
til mistet garanti etc. Der er derimod pæn besparelse på optikker
derovre.

> eller Hong Kong

Her skal man så være opmærksom på risikoen for at blive fanget i tolden,
turde ikke selv og igen er der problemer med garanti.

MHT kamera virker tyskland som det smarteste sted. Man får garanti og en
pæn besparelse. Jeg får et D50 med den gode 18-70 optik til omkring
6000.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 07-10-05 11:10

Jeg har et kitoptik med filter og modlysblænde hvis du er intereseret, den
er kun 2mdr.

> [...]
> modsatte?
>
> er der nogen spejlrekfeks (digitale) der er bedre i denne prisklasse.??

Den har indtil videre sparet mig for at f&#229; 428 spam-mails.
Betalende brugere f&#229;r ikke denne besked i deres e-mails.

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-10-05 13:22

On Sat, 8 Oct 2005 12:38:36 +0200
"waal" <waal@post.tele.dk> wrote:
[snip]
> Jeg undrer mig fordi jeg tidligere på året måtte give 100,-
> (Forstædernes Bank) for at overføre et beløb til Sverige (og
> modtageren måtte af med et tilsvarende gebyr)

talte med min bankrådgiver i jyske bank om netop dette forleden dag. En
swift overførsel kan have mange priser.
Er det en express. altså inde for samme dag, så koster de typisk op til
300kr, En "almindelig" swift overførsel som tager en 4-5 dage koster
<100kr og en langsom swift (kan tage mere end 5 dage, men også mindre)
kan koste helt ned til 10-12kr.

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-10-05 19:09

On Sun, 9 Oct 2005 14:21:51 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> [...]
>300kr, En "almindelig" swift overførsel som tager en 4-5 dage koster
><100kr og en langsom swift (kan tage mere end 5 dage, men også mindre)

Jeg har lige sakset prislisten fra min netbank hos Nordea:

Betaling til udlandet

Standardoverførsel6/8    30 kr.

EU Payment3       15 kr.

3) Betaling på maks. EUR 12.500 til en beløbsmodtager bank i en anden
EU medlemsstat, Norge eller Island. Bestillingen skal indeholde
korrekt SWIFT-adresse/BIC (Bank Identifier Code) og beløbsmodtagers
IBAN (International Bank Account Number). Ordregiver betaler Nordeas
gebyr, mens beløbsmodtager betaler modtagerbankens gebyr.

) Prisen er betinget af, at bestillingen indeholder korrekt
SWIFT-adresse/BIC (Bank Identifier Code) og/eller Bank Code.
7) En overførsel skal indeholde korrekt SWIFT/BIC og/eller Bank
Code. Udfyldes begge, skal de både være korrekte og passe sammen. Er
dette ikke tilfældet, opkræves et reparationsgebyr.
Ved Nordea Intercompany Payment 15 kr.

8) Ønsker du også at betale alle modtagende banks gebyrer beregner
Nordea derudover min. 100kr. Se yderligere oplysninger i brochuren
'Internationale betalinger', som kan fåes i din filial.

Det er altså vigtigt at den klades EU-overførsel, da der ellers gælder
andre takster

mvh
Kim