Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 300mm + converter
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-10-05 14:12

hej

Dette er måske mest et spørgsmål til Hans Kruse
I min tidligere tråd omkring 300mm til canon skrev du og viste billeder du
havde taget med Sigma 300mm. Du havde også testet Sigma 300mm og 1.4x og 2x
convertere, sammen med en Canon 300mm f4.
Har du prøvet at sammenligne Sigmas convertere sammen med canons og din
sigma 300mm f2.8. Jeg tænker bare at hvis 300ern er så god, hvad så med
deres konvertere, performer de tilsvarende.

måske der er andre der har prøvet dem

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-10-05 22:31

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@skivets.dk> wrote in message
> [...]
> sigma 300mm f2.8. Jeg tænker bare at hvis 300ern er så god, hvad så med
> deres konvertere, performer de tilsvarende.

De billeder, der er vist er taget med Sigma's 2x TC og Canon 1.4x II TC.
Sigma's 2x TC er klart bedre end Canons mht. hastighed, hvor den fungere
hurtigt. Men se på billederne og sammenlign upsamplet 1.4x med 2x uden
upsampling. Der er kun lidt forskel i kvalitet. Men se også på andre
billeder, hvor der er brugt TC'ere, som f.eks. dette
http://www.pbase.com/hkruse/image/44181274/original. Under hvert billede
står, der hvilken TC, der er anvendt.

Jeg har lige uploadet nogle nye billeder fra dyrehaven her
http://www.pbase.com/hkruse/dyrehaven_okt_2005. Billederne er taget med
Sigma 300mm og Canon 300mm to forskellige dage og alle på fuld blænderåbning
uden TC. Nogle af de sidste er taget med 70-200mm f/4 L. Med Sigma 300mm på
f/2.8 er der meget lille dybdeskarphed, så fokusering er kritisk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 07-10-05 07:13

Så er det nok det jeg skal have, det er vist ikke så ringe endda. Og det er
da en del billigere end Canons egen