Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 20D problem med flash...
Fra : Magnus

Dato : 05-10-05 19:44

Mit snart et år gamle Canon 20D har fået problemer med flash'en. Når man vil
tage et billed hvor der kræves flash så skal den åbne op men det gør den
ikke. Derimod så siger den klik klik klik flere gange. Den forsøger at åbne
flash'en men den springer ikke op.
Til sidst skriver den ERROR i displayet så kan man slukke kameraet og tænde
igen og derefter prøve igen og måske denne gang er heldig og flash'en
springer op.

Er der nogen der har været ude for noget lignende og eventuelt ved hvad det
skyldes og hvad man kan gøre?

/Magnus

Fra : Kim Norgaard

Dato : 05-10-05 19:51

Hej Magnus,

Magnus wrote:
> Er der nogen der har været ude for noget lignende og eventuelt ved
> hvad det skyldes og hvad man kan gøre?
Jeg har været ude for det samme, og er det stadigvæk indimellem.
Problemet opstår især, når det er varmt.

Jeg har fundet ud af, at man kan "hjælpe" den lidt på vej med at komme
op ved at hive i den samtidigt med at den prøver at popper op, men det
er nok næppe en holdbar løsning i længden. Men så undgår man i det
mindste at kameraet fejler og skal "genstartes".

--
Kim Nørgaard

Fra : Jacob

Dato : 05-10-05 20:07

"Kim Norgaard" <jasen@jasen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nok næppe en holdbar løsning i længden. Men så undgår man i det
> mindste at kameraet fejler og skal "genstartes".

klick lyden kommer fra den der krog der sidder i højre side ned under
blitzen. måske er din fjeder defekt ? eller der sidder snavs ved krogen så
den ikke kan åbne helt. det må gå på garantien. du skal bare påvise dig at
fejlen dvs. krogen eller fjederen har siddet der da du købte den

Jacob

Fra : Jesper HVL

Dato : 05-10-05 20:12

Hey

Det er da brand ærgeligt.

Der er vist kun én ting at gøre: Send det til reparation på garantien.
Desværre. Men det er bedre det bliver lavet med det samme end at du
finde en eller anden skummel "work-around" som ikke holder i længden.

Mvh
Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 05-10-05 20:47

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> Mit snart et år gamle Canon 20D har fået problemer med flash'en.

en tur til PW-service i rødover!..lad vær med at prøve alle mulige
fikseløsninger,så mister du al garanti!

mvh torben

Fra : Niels H

Dato : 06-10-05 07:43

> [...]
> flash'en springer op.
>
> Er der nogen der har været ude for noget lignende og eventuelt ved hvad

Hej Magnus
Jeg har haft nøjagtig det samme problem med et Nikon Coolpix 5700 for et par
år siden, og det var en defekt chip der skulle udskiftes, så kørte det hele
igen, så bare aflever den til rep. med det samme. Garantien betaler !
Mvh Niels Hejnfelt
(P.S. : Har osse 20D idag

Fra : Klaus Madsen

Dato : 06-10-05 23:13

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
> flash'en springer op.
>
> Er der nogen der har været ude for noget lignende og eventuelt ved hvad

Min kones Canon 10 D har gjort præcis det samme.
Det gik over af sig selv.

Mvh. Klaus