Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ricoh GR Digital
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 04-10-05 21:21

Ricoh har annonceret en digital afløser til deres analoge GR serie:
Ricoh GR Digital

Der er billeder og beskrivelser her:
http://www.letsgodigital.org/html/review/ricoh/gr/digital_camera_EN1.html
http://www.photo.net/equipment/ricoh/gr_digital/
http://www.finnjensen.dk/gr_digital.htm

Jeg har selv en GR1, som jeg er virkelig begejstret for. Så jeg håber
Ricoh har videreført de samme gode billedkvalitet til digital.

/Mogens

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-10-05 22:53

"Mogens Beltoft" <mogens@rust.beltoft.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har selv en GR1, som jeg er virkelig begejstret for. Så jeg håber
> Ricoh har videreført de samme gode billedkvalitet til digital.

Efterhånden en gammel nyhed, men interessant er det da. Hvis de har fået
rettet vignettering-, støj- og kontrast problemet samt de interpolerede
billeder, som deres kameraer har lidt under. Et kamera der har 5 MP skal
have 5 ægte MP og ikke bare 5 mio. photo detectors, så hellere den lidt
lavere billedstørrelse.

Mvh
Simon

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 05-10-05 18:00

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> billeder, som deres kameraer har lidt under. Et kamera der har 5 MP skal
> have 5 ægte MP og ikke bare 5 mio. photo detectors, så hellere den lidt

Jeg synes ikke der har været noget om kameraet i denne nyhedsgruppe...
har der?

/Mogens