Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
matskive
Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-10-05 11:25

Jeg savner de goe gamle split (fokus) matskiver,
men er der nogen der ved om det går ud over
AF hvis jeg sætter sådan een i mk2. Går ud fra
det er muligt..
Jeg har søgt, men kan ikke finde noget info.
Hjælp og link mange tak. -max-

Fra : waal

Dato : 02-10-05 12:03

> [...]
> AF hvis jeg sætter sådan een i mk2. Går ud fra
> det er muligt..
> Jeg har søgt, men kan ikke finde noget info.

Du kan vælge mellem 2 forskellige (alm. og kryds) og så er de til at betale

http://www.canon.dk/Images/81_258972.pdf

mvh
Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-10-05 23:27

"waal"

> "-max-"
>
> Du kan vælge mellem 2 forskellige (alm. og kryds) og så er de til at betale

> [...]

Tusind tax -max-

Fra : Jacob

Dato : 02-10-05 12:27

> [...]
> AF hvis jeg sætter sådan een i mk2. Går ud fra
> det er muligt..
> Jeg har søgt, men kan ikke finde noget info.

Matskiven sidder ikke foran autofocus. så det gør det ikke. men du vil jo
miste det at autofocus punktet lyser op ved focus.
Hvis man kigger i Canonone Magazine fra 2005 kan man se at den kan bruge
alle EC matskiverne.

Jacob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-10-05 23:27

"Jacob"

> [...]
> miste det at autofocus punktet lyser op ved focus.
> Hvis man kigger i Canonone Magazine fra 2005 kan man se at den kan bruge

Ok, ville godt have haft i pose og sæk, går ud fra man
så kun kan bruge center punktet, ellers kan det vidst
blive noget rod. Tax for det. -max-

Fra : Jacob

Dato : 03-10-05 16:50

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob"

> Ok, ville godt have haft i pose og sæk, går ud fra man
> så kun kan bruge center punktet, ellers kan det vidst
> blive noget rod. Tax for det. -max-

Du kan brge alle atofocus punkterne som du plejer med undtagelse af at de
lyser op.
Jeg må indrømme at mit 20D permanent står til at focusere i midten. Har du
undersøgt hvormeget du savner den der split dims ? Jeg pillede lige ved mit
gamle canon av-1. lige pludselig savnede jeg det ikke mere.
Er autofocs ikke også mere nøjagtig end en split dims ?

Jacob