Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Har i haft problemer med streger i billede~
Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 14:58

Jeg har købt en pixma 4000 til min far, men nu har han det problem at
der kommer små fine streger i den nederste del af billedet. Når billedet
er ved at være færdigprintet er der en ændring i lyden fra printeren der
falder sammen med det tidspunkt hvor stregerne kommer.

Er der nogen af jer der har prøvet tilsvarende, eller er jeres billeder
fra den printer fuldstændigt uden fejl ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Max

Dato : 01-10-05 15:08

Hej Jakob

> Er der nogen af jer der har prøvet tilsvarende, eller er jeres billeder
> fra den printer fuldstændigt uden fejl ??

Min har det års tid jeg har haft den altid printet fejlfri, så det kunne
lyde som om din far's har en maksnisk fejl.

Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 16:40

In article <433e9733$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...

> Min har det års tid jeg har haft den altid printet fejlfri, så det kunne
> lyde som om din far's har en maksnisk fejl.

OK det kan være den skal retur.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-10-05 22:26

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Jakob

> Min har det års tid jeg har haft den altid printet fejlfri, så det kunne
> lyde som om din far's har en maksnisk fejl.

Ganske enig, jeg har heller ikke haft problemer med min.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-05 15:24

Jakob wrote:
> Er der nogen af jer der har prøvet tilsvarende, eller er jeres
> billeder fra den printer fuldstændigt uden fejl ??

Kør en justering af printerhovedet og eventuelt en rensning eller grundig
rensning - det hele sker i "Vedligehold" et sted i egenskaber.

Det skulle kurere problemet - men jeg har ikke selv oplevet det, så jeg har
ikke prøvet selv.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 16:40

In article <433e9c0a$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jan@jve.invalid says...

> Kør en justering af printerhovedet og eventuelt en rensning eller grundig
> rensning - det hele sker i "Vedligehold" et sted i egenskaber.

OK det vil jeg foreslå ham, tak for tippet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ove

Dato : 01-10-05 21:10

Jakob wrote:

> [...]
> er ved at være færdigprintet er der en ændring i lyden fra printeren der
> falder sammen med det tidspunkt hvor stregerne kommer.

Det kan skyldes, at printerhovedet slæber mod papiret, derfor lyden. Det er
en ret almindelig fejl. Problemet er normalt papir der er bulet, eller for
stift til printeren.

Ove

Fra : Max

Dato : 01-10-05 21:18

Hej

> Det kan skyldes, at printerhovedet slæber mod papiret, derfor lyden. Det
er
> en ret almindelig fejl. Problemet er normalt papir der er bulet, eller for

Det burde være til at prøve ved at sætte kryds i "Undgå papirskrabning"
i printerens indstillinger under egenskaber.

Mvh Max

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-10-05 22:33

> Hej

> er
>
> Det burde være til at prøve ved at sætte kryds i "Undgå papirskrabning"
> i printerens indstillinger under egenskaber.

Hvor finder du det kryds henne?

Mvh
Simon

Fra : Max

Dato : 02-10-05 07:53

Hej Simon

> Hvor finder du det kryds henne?

Højreklik på printeren og vælg "Egenskaber"

Vælg fanebladet "Vedligeholdelse"

Tryk på knappen "Tilpasset" og i det vindue der
dukker op finder du "Undgå papirskrabning"

Mvh Max

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-05 15:58

> Hej Simon

> Højreklik på printeren og vælg "Egenskaber"
>
> Vælg fanebladet "Vedligeholdelse"
>
> Tryk på knappen "Tilpasset" og i det vindue der
> dukker op finder du "Undgå papirskrabning"

Hmmm... jeg synes ellers jeg har kigget overalt, det er der altså ikke ved
mig. Prøver lige at hente en opdateret driver fra canon, det kan jo være en
fejl.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 23:26

In article <433eee05$0$84027$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...

> Det burde være til at prøve ved at sætte kryds i "Undgå papirskrabning"
> i printerens indstillinger under egenskaber.

Det lyder da som et rigtigt godt tip, det vil jeg give videre.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-10-05 22:28

"Ove" <onsa@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> er
> en ret almindelig fejl. Problemet er normalt papir der er bulet, eller for

Eller rettere, for tyndt, For stift papir vil ikke få hovedet til at slæbe
ad papiret, tværtimod, det er jo sem regel mere lige end tyndt papir, det er
mere hvis det er tyndt papir der har stået i bakken og er blevet bulet af
enten varme eller den måde papiret nu står i printeren på.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 01-10-05 23:25

In article <433eeafb$0$87558$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
onsa@hotmail.com says...

> Det kan skyldes, at printerhovedet slæber mod papiret, derfor lyden. Det er
> en ret almindelig fejl. Problemet er normalt papir der er bulet, eller for
> stift til printeren.

OK men det er TPI papir, det tynde i 10 gange 15 det tror jeg der er
mange der bruger her uden problemer. Men symptomerne passer godt nok.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ksk

Dato : 02-10-05 19:59

prøve evt. i den rigtigt grp edb.grafik.dk ikke for de det betyder det
store ,, men nu nå du selv ha så travlt med at irette sæt folk

PRØV EDB GRAFIK ..

KsK

Fra : Jakob

Dato : 02-10-05 22:07

In article <43402e0b$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...
> prøve evt. i den rigtigt grp edb.grafik.dk ikke for de det betyder det
> store

Jeg har svaret dig i anden tråd, men om du forstår svaret tvivler jeg
på.

--
Venlig hilsen

Jakob