Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manglende kit-objektiv Canon.
Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 01:03

I maj købte jeg et EOS 350 med de to kit-objektiver hos en fotohandler i
Københavnsområdet, 18-55 fulgte med, men 55-200 kunne ikke leveres endnu /
for tiden. Man mente at levering ville ske i juni eller juli.
Gentagende kontakter med fotohandler og Canon har ikke ført til andet end
'til september'.
Nu er det ikke september mere, og jeg savner det objektiv, som jeg jo har
betalt for.
Hvad kan jeg gøre?

Fra : Gert Medom

Dato : 01-10-05 06:50

Du kan give ham et skriftligt varsel på 2-3 uger, hvor du siger, at hvis
han
ikke får opfyldt sin del af jeres aftale, så lader du handlen gå tilbage.
Du
kan også prøve at c om du kan få et andet objektiv af ham med rabat. Mon
ikke han er interesseret i at få det problem ud af verden?

/ Gert

"Helmuth Carstensen" <10birke@OVERSKYDENDEparadis.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 07:55

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan give ham et skriftligt varsel på 2-3 uger, hvor du siger, at hvis
> han
> ikke får opfyldt sin del af jeres aftale, så lader du handlen gå tilbage.

Hele handlen eller blot det manglende objektiv? Jeg er godt tilfreds med
kameraet og ønsker at beholde det, men det ville være rart præcist at vide
hvad min ret er?

> Du
> kan også prøve at c om du kan få et andet objektiv af ham med rabat. Mon
> ikke han er interesseret i at få det problem ud af verden?

God idé, hvilken pris bør man sætte på det manglende, og hvilken rabat kan
jeg tænkes at opnå på et andet med nogenlunde de samme specifikationer?

HC.

Fra : waal

Dato : 01-10-05 09:03

> [...]
> jeg tænkes at opnå på et andet med nogenlunde de samme specifikationer?

Canon har en vejledende prisliste på sin hjemmeside
http://www.canon.dk/Images/81_258972.pdf
så har du et udgangspunkt for en eventuel forhandling med sælger

mvh
Michael

Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 09:36

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Canon har en vejledende prisliste på sin hjemmeside
> http://www.canon.dk/Images/81_258972.pdf
> så har du et udgangspunkt for en eventuel forhandling med sælger

Tak skal du ha'

EF 55-200 MM 4,6-5,6 II USM til kr. 3.199 må vel så være udgangspunktet,
selv om det nok er noget dyrere end kit-objektivet.

HC.

Fra : Brian Lund

Dato : 01-10-05 16:34

> Tak skal du ha'
>
> EF 55-200 MM 4,6-5,6 II USM til kr. 3.199 må vel så være udgangspunktet,
> selv om det nok er noget dyrere end kit-objektivet.
>
> HC.

Hvis jeg ikke tager helt fejl så ER det kit-objektivet!

Brian

Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 23:34

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

udgangspunktet,

> Hvis jeg ikke tager helt fejl så ER det kit-objektivet!

Ja, det er det nok, for jeg har søgt på det og fundet priser på godt et
par
tusinde.

Men er der nogen, der kan svare på, hvad jeg har RET til i denne
situation?
Kan jeg fx kræve at fotohandleren godskriver mig den vejledende
udsalgspris,
hvis jeg køber et andet objektiv af ham?

Uanset hvad så bliver jeg ved med at handle hos rigtige analoge danske
fotohandlere, hvor jeg kan få vejledning og har mulighed for at røre ved
tingene, før jeg køber dem.

HC.

Fra : waal

Dato : 02-10-05 09:43

http://klag.klagetjek.dk/FsComplaint/Start.aspx

> Kan jeg fx kræve at fotohandleren godskriver mig den vejledende
> udsalgspris,
> hvis jeg køber et andet objektiv af ham?

Du her formentlig krav på en godtgørelse svarende til den faktiske mangel
ved leverancen. Prisen på den del du har fået er jo kendt (hus+18/55) så
regnestykket er jo lige til.

mvh
Michael

Fra : jesper outzen

Dato : 01-10-05 12:50

Helmuth Carstensen wrote:
> I maj købte jeg et EOS 350 med de to kit-objektiver hos en fotohandler i
> Københavnsområdet, 18-55 fulgte med, men 55-200 kunne ikke leveres endnu /

Hej
det 55-200mm obejktiv er det mest skodagtige obejktiv der findes. jeg
købte også et sæt bestående 18-55 og nævnte. Det er ikke godt i
kontrasten det tegner ikke helt skarpt, så jeg solgte det. og købte et
70-200mmF4.0L lækker obejktiv.

jesper o

Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 23:40

"jesper outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købte også et sæt bestående 18-55 og nævnte. Det er ikke godt i
> kontrasten det tegner ikke helt skarpt, så jeg solgte det. og købte et

Ta, det er godt at vide, og det ved fotohandleren nok også - så mon ikke
vi
finder ud af noget.
Hvad synes du om 18-55? Jeg synes ikke, det tegner helt skarpt?

HC.

Fra : jesper outzen

Dato : 02-10-05 13:04

Helmuth Carstensen wrote:

> Ta, det er godt at vide, og det ved fotohandleren nok også - så mon ikke
> vi
> finder ud af noget.
> Hvad synes du om 18-55? Jeg synes ikke, det tegner helt skarpt?
Jeg solgte det faktisk også og købte så 17-85mm EFS obejktivet som jeg
synes passer udemærket til mine behov. Det er rimeligt i kontasten og
skarpheden. Man bliver lidt tiltrukket at disse pakkepriser, men når man
nu betaler så meget på huset skal man nok ikke spare for meget på
obejktiverne. Jeg har også en helt skarpttegnende 50mm 1.2, det er et
dejligt lysstærkt obejktivtiv som jeg bruger meget til nattebilleder
jesper o

Fra : Gert Medom

Dato : 03-10-05 18:26

> Hvad synes du om 18-55? Jeg synes ikke, det tegner helt skarpt?
>
> HC.

Helt okay, eneste irritationsmoment for mig er den begrænsede rækkevidde i
"teleområdet", så idag bruger jeg næsten udelukkende sigma 18-125 der
passer
perfekt til min magelighed.

Hvis du for alvor skal teste objektivets evner skulle du sætte det på
stativ
og bruge selvudløser for at undgå udefra kommende rystelser. Hvis dit
kamera
understøtter det kan man også aktivere spejllåsning.

Har selv prøvet det med et andet objektiv og må sige jeg blev glædeligt
overrasket!!

Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-10-05 13:29

> [...]
> 'til september'.
> Nu er det ikke september mere, og jeg savner det objektiv, som jeg jo har

Hejsa

Jeg købte lignende kit hos Japan Photo i Århus i august. De har med jævne
mellemrum ringet og fortalt om leveringssituationen, og beklaget det meget
(sq også surt for dem selv).

Efter aftale med sælgeren får jeg et Sigma 28-300 istedet for kitobjektivet
(55-200). Sigma kan leveres stort set fra dag til dag.

Sælger oplyste mig at pakken var klemt så meget i pris som det nu kunne lade
sig gøre, og han måtte erkende at Canons 55-200 ikke var et særligt godt
objektiv.

Prøv om du kan lave en lignende handel, jeg er godt tilfreds med den måde
Japan Photo tilbød at løse det på. Jeg venter dog stadig på batterigrebet
som var med i pakken...men det haster ikke så slemt.

Venligst

Henrik B

Fra : Per

Dato : 01-10-05 22:01

"Helmuth Carstensen" <10birke@OVERSKYDENDEparadis.dk> wrote in message
> [...]
> 'til september'.
> Nu er det ikke september mere, og jeg savner det objektiv, som jeg jo har

Hvem pokker betaler da også for en vare man ikke får?

Fra : Helmuth Carstensen

Dato : 01-10-05 23:41

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem pokker betaler da også for en vare man ikke får?

Sådan nogen som mig

HC.