Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 20D og gammel blitz + Pc sync
Fra : Jacob

Dato : 29-09-05 21:20

Under min søgen efter et pc sync kabel til min 20D faldt jeg over at 20D
altid skulle kunne affyre enhver blitz monteret på skoen. Det syntes jeg
ikke den vil. Jeg har "kun" en gammeldags magnesiuns blitz. skyldes det
udeblivende glimt at blitzen er for langsom i optrækket ?
Hvor køber iandre pc sync kabler / stik ? jeg syntes ikke jeg kan finde
noget i dk.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-05 23:49

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message
> [...]
> udeblivende glimt at blitzen er for langsom i optrækket ?
> Hvor køber iandre pc sync kabler / stik ? jeg syntes ikke jeg kan finde

Jeg køber hos fotohandleren. Men til blitzen, jeg ved at for at et Nikon
kamera kan bruge en ældre blitz skal det være fuldstædig manuelt sat op, så
måske skal du prøve det.

Kig en tur ind forbi HAMA http://www.hama-danmark.dk/ tryk på [foto],
[flash] og så på [kabler, stik m.m]

Så kan du sikkert finde noget du leder efter.

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 30-09-05 19:31

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [flash] og så på [kabler, stik m.m]
>
> Så kan du sikkert finde noget du leder efter.

Jeg var inde i 3 fotobutikker idag. de havde ikke lige sådanne noget
liggende. lidt surt. findes der en butik i kbh området som sandsynligvis
liggerinde med sådanne et kabel ?
kablet skal bare have den der pc sync stik i den ene ende. den anden ende er
underordnet.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-05 23:54

> [...]
> udeblivende glimt at blitzen er for langsom i optrækket ?
> Hvor køber iandre pc sync kabler / stik ? jeg syntes ikke jeg kan finde

De har også et par ting inde på http://www.photoshop.dk/

Mvh
Simon