Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[spml] Hvad er en color reversal film?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 09:18

Se subjekt. Er stødt på det nu flere gange. Er det diapositver eller
negativer eller noget helt 3.?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : s.v.nielsen

Dato : 29-09-05 09:39

Thomas Schreiber wrote:

>Se subjekt. Er stødt på det nu flere gange. Er det diapositver eller
>negativer eller noget helt 3.?

Det er en film der laves farvediapositiver af

hej

--
Søren Videbæk Nielsen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 13:13

"s.v.nielsen" <x.v.nielsen@c.dk> wrote in message
> Det er en film der laves farvediapositiver af
>
> hej
>
> --
> Søren Videbæk Nielsen

Rart at vide. Tak til Søren og Langgaard for svarerne

Læste lige at "national geographic" kun skyder med film, og mest med "color
reversal film"

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-09-05 13:31

Thomas Schreiber wrote:
> "s.v.nielsen" <x.v.nielsen@c.dk> wrote in message

> Læste lige at "national geographic" kun skyder med film, og mest med
> "color reversal film"

Det må vist være en gammel kilde. Iflg. Roger Galbraith offentliggøres der
masser af digitale billeder på NG.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 19:27

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Det må vist være en gammel kilde. Iflg. Roger Galbraith offentliggøres der
> masser af digitale billeder på NG.

Fra 2002 mener jeg. Der er jo sket lidt siden da, men eksempelvis Arizona
Highways tager IKKE digitale billeder ind - og ikke engang 35mm film!

/Thomas

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-09-05 19:54

Thomas Schreiber skrev:
> [...]
>

> Fra 2002 mener jeg. Der er jo sket lidt siden da, men eksempelvis Arizona
> Highways tager IKKE digitale billeder ind - og ikke engang 35mm film!

Thank you for your inquiry regarding photography in Arizona Highways.
Although the magazine and our Related Products (calendars, books, cards,
etc.) are all planned many months ahead, we welcome photographic
submissions of original transparencies and 35mm slides that exhibit the
high quality that we demand from our professional contributors.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 22:02

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> submissions of original transparencies and 35mm slides that exhibit the
> high quality that we demand from our professional contributors.

http://www.kenrockwell.com/tech/filmdig.htm

http://www.arizonahighways.com/page.cfm?name=Photo_Talk803

Men dit mail svar er sandsynligvis det mest pålidelige. Godt vi fik det på
det rene

Er du glad for 24mm'eren i øvrigt?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-09-05 05:08

Thomas Schreiber skrev:

> Men dit mail svar er sandsynligvis det mest pålidelige. Godt vi fik det på
> det rene
>
> Er du glad for 24mm'eren i øvrigt?

Jeps-fin lille "35mm"

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-09-05 22:05

SORRY! Jeg mente 35mm negativer! De udgiver 35mm med diapostiver, men IKKE
med negativer. Min fejl, men så havde jeg alligevel ret

http://www.arizonahighways.com/page.cfm?name=About_Submissions_Photo

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Finsensgade 48, 4tv
8200 Aarhus N.
Denmark

(0045) 86 72 55 88
(0045) 60 72 55 88

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-09-05 10:39

"Thomas Schreiber" <NOSPAMfish@iddx.net> skrev i en meddelelse

> Se subjekt. Er stødt på det nu flere gange. Er det diapositver eller
> negativer eller noget helt 3.?

Det er en diasfilm, slet og ret.

En farve omvende film!

--