Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
300D og Ram
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-09-05 20:55

I forb. m. Aldi tilbuddet om 1 GB for 449 kr., ville jeg lige vide om det er
et OK kort til EOS 300 D? Eller hvad der med fordel kan bruges.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 28-09-05 21:05

In article <433af51a$0$29410$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
preben@esenet.dk says...
> I forb. m. Aldi tilbuddet om 1 GB for 449 kr., ville jeg lige vide om det er
> et OK kort til EOS 300 D? Eller hvad der med fordel kan bruges.

Så vidt jeg ved var det SD kort de havde i Aldi og ikke compact flash
som jeg mener er det 300D bruger.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-09-05 21:37

"Jakob" <no@mail.com> skrev
> Så vidt jeg ved var det SD kort de havde i Aldi og ikke compact flash
> som jeg mener er det 300D bruger.

Så er jeg da helt rundt på gulvet, jeg troede det var det samme. Men du har
ret. Der var en der nævnte at Canon ikke anbefalede Kingston, hvilket lyder
underligt. Er der andre mærker man skal holde sig fra?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 28-09-05 21:38

In article <433afee2$0$29327$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
preben@esenet.dk says...

> [...]
> ret. Der var en der nævnte at Canon ikke anbefalede Kingston, hvilket lyder
> underligt. Er der andre mærker man skal holde sig fra?

Har godt nok hørt om problemer, personligt har jeg et elite pro i et
ixus700 og det funger bare. Om det kan betyde noget at kamereaet er fra
singapore tvivler jeg på :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 29-09-05 00:58

> [...]
lyder
> underligt. Er der andre mærker man skal holde sig fra?

Det er kun i nogen af deres kompaktkamera (Især IXUS vistnok 700)!
Der er intet problem med Kingston Elite Pro og hverken 300D eller 350D...

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-05 14:52

Preben Riis Sørensen wrote:
> Så er jeg da helt rundt på gulvet, jeg troede det var det samme. Men
> du har ret. Der var en der nævnte at Canon ikke anbefalede Kingston,
> hvilket lyder underligt. Er der andre mærker man skal holde sig fra?

Jeg har brugt / bruger Kingston CF kort i:

A40
300D
G3

Og Kingston SD kort i:

Panasonic FC10

- og alle steder har de fungeret fortrinligt.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Per O.

Dato : 29-09-05 17:09

> [...]
> lyder
> underligt. Er der andre mærker man skal holde sig fra?

jeg har 1Gb Kingston i mit 20D og det virker uden problemer!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-09-05 21:30

On Wed, 28 Sep 2005 21:55:05 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> I forb. m. Aldi tilbuddet om 1 GB for 449 kr., ville jeg lige vide om det er
> et OK kort til EOS 300 D? Eller hvad der med fordel kan bruges.

Svjh er kortet et SD-kort og Canon 300d bruger compact flash kort, så det
kan ikke bruges. Jeg ved at shg.dk sælger Kingston Elite pro(1 GB)
flashkort til til kr. 447,00 + port som er et udmæørket kort.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 07:17

> et OK kort til EOS 300 D? Eller hvad der med fordel kan bruges.

Sandisk laver knaldgode kort og de funger perfekt m. 300D.

Til 300D kan du med fordel købe et kort i den mellem-hurtige klasse, f.eks.
Sandisk Ultra (CF), som fås for 625 kr.
Kameraet performer langt bedre med dét end med et std. (i.e. langsomt) kort.
Til gengæld er det min oplevelse at 300D ikke kan levere data hurtigt nok
til de hurtigste kort på markedet (f.eks. Sandisk Extreme III).
Har ikke prøvet Extreme II i 300D - prisen for sådan et kort ligger på godt
800 kr, hvilket du snildt kan få et Kingston Elite Pro 2 Gb for.

Der er mange muligheder

/Torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-09-05 21:14

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote in message

> [...]
> Har ikke prøvet Extreme II i 300D - prisen for sådan et kort ligger på
> godt 800 kr, hvilket du snildt kan få et Kingston Elite Pro 2 Gb for.

På Canon 10D, som ikke er væsentlig forskellig fra 300D bl.a. med hensyn til
CF kort performance, kan jeg ikke mærke forskel på 2GB Sandisk Ultra II og
2GB Kingston Elite Pro - kameraet er flaskehalsen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jacob

Dato : 29-09-05 18:58

> [...]
>er
> et OK kort til EOS 300 D? Eller hvad der med fordel kan bruges.

Her er svaret http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

Jacob

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-09-05 19:09

> Her er svaret http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425
>
> Jacob

Det er jo så lidt interessant at se at Kingston Elite Pro 2GB er
hurtigere end Sandisk extreme III som er meget dyrere !

Så er det jo nu man bliver glad for at havde et Kingston Elite Pro.

Priserne lige nu:

Kingston : 794 kr.
Sandisk : 1.632 kr.

Begge for 2 GB

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Jacob

Dato : 29-09-05 19:26

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

C.T.O. Søren Reinke
www.Xray-Mag.com Your free online dive magazine
Download it in PDF, just like a real magazine

Så prøv at kigge på f.eks. Canon 20D eller Nikon D2X

Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 20:07

In article <433c31d1$0$8299$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
bip@bop.dk says...

> Så prøv at kigge på f.eks. Canon 20D eller Nikon D2X

Hvorfor egentlig, nu var det til et 300D og da er kingston da et langt
bedre køb.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 29-09-05 20:16

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bip@bop.dk says...

> Hvorfor egentlig, nu var det til et 300D og da er kingston da et langt

den måde du klipper på får teksten ud af sammenhæng.

Jacob

Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 21:14

In article <433c3d75$0$8299$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
bip@bop.dk says...

> den måde du klipper på får teksten ud af sammenhæng.

Det mener jeg nu ikke, jeg lader en stump stå så det kan ses hvad der er
jeg henfører til, hvis man vil have den fulde tekst kan man jo gå et
skridt tilbage.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 29-09-05 21:29

In article <433c3d75$0$8299$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
bip@bop.dk says...

> den måde du klipper på får teksten ud af sammenhæng.

Faktisk er det dig der citerer forkert ved ikke at klippe i det
foregående indlæg.

Kig her for at få rettet på teknikken

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-09-05 20:19

"Jakob" <no@mail.com> skrev >
> Hvorfor egentlig, nu var det til et 300D og da er kingston da et langt
> bedre køb.

Jeg vover nok et Kingston så. Tak til alle der har svaret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 23:14

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

> "Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo så lidt interessant at se at Kingston Elite Pro 2GB er
> hurtigere end Sandisk extreme III som er meget dyrere !

Dog marginalt - men det gør jo nok, at Sandisk umiddelbart er for højt
prissat og dog: Sandisk Extreme III er på et 350D markant hurtigere end
Kingston Elite Pro (mere end 50%) .

> Så er det jo nu man bliver glad for at havde et Kingston Elite Pro.

Begge leverer ret sammenlignelig og dårlig ydelse på et 300D, hvor det
øjensynligt er kameraet, der er flaskehalsen - på 350D er sagen langt mere
broget mht. om man synes Sandisk er merprisen værd - det er rigtig fedt, at
man kan skyde og blive ved, når øjeblikket er der.

Men for manden her i tråden bør der vel næppe være den store tvivl med
mindre en opgradering til 350D lurer om hjørnet eller han bare gerne vil
"fremtidssikres" en lille bitte smule.
Måske findes der en blød mellemvej målt på performance/pris, så han er godt
stillet v. en opgradering? Det kunne f.eks. være Sandisk Ultra II 1 Gb til
624 kr. eller 2 Gb til 1273 kr. Det er i store træk lige så hurtigt som
Extreme III (på 350D).

I øvrigt rigtig flot performance af Nikon D2X.

/Torben

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-09-05 23:07

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> skrev
> Men for manden her i tråden bør der vel næppe være den store tvivl med
> mindre en opgradering til 350D lurer om hjørnet eller han bare gerne vil
> "fremtidssikres" en lille bitte smule.

Nej, det lurer slet ikke, jeg er yderst tilfreds med 300 D.

> Måske findes der en blød mellemvej målt på performance/pris, så han er
godt
> stillet v. en opgradering?

Det behøver jeg så ikke at tænke på. Jeg tror iøvrigt at jeg kan nøjes med 1
GB, jeg har 256 MB nu, og det vil være for lidt til en ferietur ell. lign.
'store' opgaver.

Jeg blev bare lidt tvivlende, da det andetsteds nævntes at Kingston ikke var
OK til Canon.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 16:21

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> 1
> GB, jeg har 256 MB nu, og det vil være for lidt til en ferietur ell. lign.

Har lige været afsted på ferie i en uge m. 350D - skød ca. 1,5 Gb/dag (for
det meste RAW+JPG samtidig), ca. 1800 billeder i alt og det er alt for
mange - regner med at have 10-25% tilbage, når jeg har været igennem dem m.
grovfilen. Men det giver jo en del føling med hvad der virker og ikke virker
under forskellige lysforhold. Havde en bærbar med til tømning og review hver
aften. Det var fint. Men 1,5 Gb er formentlig for lidt til en digital uge
selv med en mere moderat "trigger-finger" end min

Kan du låne en image tank af en anden har du en god sikkerhed for dels at
have plads nok og dels at du ikke på den sidste feriedag mister alle
billeder pga. CF eller betjeningsfejl. Det er set før...

> Jeg blev bare lidt tvivlende, da det andetsteds nævntes at Kingston ikke
> var
> OK til Canon.

Det forstås, du kan altid prøve google's gruppesøgning inden du bestiller
noget

/Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-05 21:37

> [...]
> aften. Det var fint. Men 1,5 Gb er formentlig for lidt til en digital uge
> selv med en mere moderat "trigger-finger" end min

4 GB på 14 dage, kun RAW... Kan ikke se nogen grund til at skyde +JPEG, det
fylder jo næsten dobbelt, og jeg har "kun" 1 GB ad gangen!

> [...]
> billeder pga. CF eller betjeningsfejl. Det er set før...

> Det forstås, du kan altid prøve google's gruppesøgning inden du bestiller

Jeg nævnte det virker fint til EOS 350D, det gælder iøvrigt også Powershot
A70 :)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-05 00:17

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> det
> fylder jo næsten dobbelt, og jeg har "kun" 1 GB ad gangen!

Arh, det fylder vel "kun" ca. 1/3 ekstra - ihvertfald er det min oplevelse
på 350D.
Fordelen er vel først og fremmest mht. grovsortering, så om man ønsker +JPG
eller ej er en smagssag. Jeg har ikke noget RAW software på den bærbare, så
det var rart at jeg kunne skyde begge dele på en gang.

/Torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-10-05 06:37

"Torben Falck" <tof snabela falcknet punktum com> wrote in message

[8<8<8<]
> Fordelen er vel først og fremmest mht. grovsortering, så om man ønsker
> +JPG eller ej er en smagssag. Jeg har ikke noget RAW software på den
> bærbare, så det var rart at jeg kunne skyde begge dele på en gang.

Hvis du kører Windows XP på den bærbare kan du installere en Microsoft
extionsion til Explorer (Stifinder)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=d48e808e-b10d-4ce4-a141-5866fd4a3286&displaylang=en
Så kan du direkte se RAW filer.

Foruden det har jeg installeret RawShooter Essential som kan hentes gratis
(http://www.pixmantec.com). Jeg syntes det i det hele taget er et glimrende
RAW konverteringsprogram.

Venlig hilsen

Mogens Hansen