Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon coolpix 8800 vs. andre
Fra : Brian Jensen

Dato : 27-09-05 10:30

hej gruppe

jeg påtænker at investere i et nyt kamera. Mit coolpix 950 er efterhånden
nedslidt.
Jeg er blevet lidt lun på et nikon 8800 som kan fås til 6500-7000.
Men der findes jo andre i denne prisklasse f.eks cannon og Olympus.
Mine ambitioner inden for foto er ikke store, jeg vil godt have mange pixel
og det skal kunne zoome godt. Kameraet skal selvfølgelig også være
betjeningsvenligt.
Jeg vil sikkert ikke få brugt en stor del af de funktioner som 8800 har.
Skulle jeg bare krybe tilbage i hullet og købe en lidt mere ordinært kamera
til f.eks. 2000-4000 kr. ??

mvh

Brian

Fra : AON

Dato : 28-09-05 20:22

"Brian Jensen" <bria@fjerndetteworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil sikkert ikke få brugt en stor del af de funktioner som 8800 har.
> Skulle jeg bare krybe tilbage i hullet og købe en lidt mere ordinært

Prøv at tjekke dette kamera med super god zoom :

http://www.dpreview.com/reviews/PanasonicFZ30/

mvh
aon

Fra : Jakob

Dato : 28-09-05 21:10

In article <43391084$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
bria@fjerndetteworldonline.dk says...
> [...]
> Jeg er blevet lidt lun på et nikon 8800 som kan fås til 6500-7000.
> Men der findes jo andre i denne prisklasse f.eks cannon og Olympus.

Prøv lige at kigge på den her. Den kan vist ikke købes endnu men der er
nogle elementer der gør den rigtigt interesant.

Den har aps størrelse censor og cmos i stil med d-slr, og mulighed for
optil iso 3200. Derudover carl zeiss objektiv og 10 mp opløsning.

Den ser ud til at give en masse muligheder der hidtil har været
forbeholdt dslr.

http://www.dpreview.com/articles/sonydscr1/

--
Venlig hilsen