Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et skovbillede
Fra : Kim Norgaard

Dato : 26-09-05 20:56

Hejsa,

Jeg var en tur i Risskov i Århus i går. Der var tåge, og det havde jeg
aldrig prøvet at tage billede i før.

Det blev til http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8346.jpg

Der er efterbehandlet med lidt curves, levels, shadow/hilights og USM -
de ter sådan set det.

Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

--
Kim Nørgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-09-05 21:42

Kim Norgaard wrote:

> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Jeg kender godt den stemning, som du har forsøgt at formidle, men jeg må
desværre beklage, og melde ud med, at det ikke er lykkedes...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ms

Dato : 27-09-05 06:24

> Jeg kender godt den stemning, som du har forsøgt at formidle, men jeg må
> desværre beklage, og melde ud med, at det ikke er lykkedes...

Hej Niels,

Jeg har også selv prøvet dette, men det er heller ikke lykkes mig. Men har
du et billede man må se hvor det er lykkes, det kunne være at man kunne lære
noget...

/MAx

Fra : Max

Dato : 26-09-05 21:50

Hej Kim

> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Jeg ser tit skoven i tåge, men dit billede ligner nat.

Mvh Max

Fra : ksk

Dato : 27-09-05 07:32

vi ha ikke se nogle foto fra din hånd ,,, men du er nok bare en NRE
ver2,,,,

KsK

Fra : Max

Dato : 27-09-05 07:40

Hej KsK

> vi ha ikke se nogle foto fra din hånd ,,, men du er nok bare en NRE
> ver2,,,,

Det kniber nok lidt med at følge med i hvad der foregår ?

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-09-05 09:03

Max wrote:

> Det kniber nok lidt med at følge med i hvad der foregår ?

Hmm... der er vist gået panik i KsK, for det er langt om længe gået op
for ham, at der er mange brugere i denne gruppe, som har kørt ham meget
langt ud på et blindt sidespor...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 27-09-05 09:33

ja ja Niels der komme kun lort fra dig
KsK

Fra : ksk

Dato : 27-09-05 18:41

igen det sædvanlig fordrukke sluddere fra dig ,,

KsK

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-09-05 22:04

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> igen det sædvanlig fordrukke sluddere fra dig ,,

Kender du den med sten og glashuse?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : ksk

Dato : 27-09-05 22:46

helt ærlig JB er du kammerat med NRE eller EJ ??? ha sgu også undre mig over
hvorfor han ikke ha kommetaret nogle af billedere ....

ER du den endste der ikke kan se at ikke bare støje han ,,, men nej han
forurenen ,sgu også!!!

INTET POSTIV
INGEN FOTO TIPS

det endst den mand han skriver til folk er " DU er dårlig til din hobby - og
nej du lære det aldrig !!! i stadigvæk for at siger """" fed hobby du har ,
nej nu skal du h .....

KsK

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-05 06:39

"ksk"
> [...]
> nej du lære det aldrig !!! i stadigvæk for at siger """" fed hobby du har ,

Øv da osse KsK, du er sku helt elektrostatisk som du samler
snavs omkring dig. Snup du dig et langt varmt bad og en snaps
så får du det meget bedre. Lange traveture i skoven skulle også
være sundt og der er så smukt på denne årstid. Tag evt. kameraet
med.. -max-

Fra : LIV

Dato : 28-09-05 09:40

ksk wrote:

> det endst den mand han skriver til folk er " DU er dårlig til din
> hobby - og nej du lære det aldrig !!! i stadigvæk for at siger """"
> fed hobby du har , nej nu skal du h .....

Hvorfor ignorerer du ikke bare NRE's indlæg?
Han får åbenbart et kick af at tale ned til andre.
Lad ham dog have den fornøjelse

.... og er du ikke rar at svare UNDER det du svarer på

Fra : ksk

Dato : 27-09-05 09:35

> Hej KsK

> Det kniber nok lidt med at følge med i hvad der foregår ?
>
> Mvh Max

forklaring tak ha da ikke set nogle billedere fra dig
KsK

Fra : Max

Dato : 27-09-05 10:20

Hej KsK

> forklaring tak ha da ikke set nogle billedere fra dig

Det er en udbredt opfattelse her i gruppen at man nødvendigvis
ikke behøver at kunne fotografere for at kunne kritisere billeder.

Jeg har (modsat så mange andre) for mange år siden erkendt
at jeg ikke magter at lære at se motivet, men det skal ikke
afholde mig fra at interessere mig for billeder, foto og optik.

Mvh Max

Fra : Alex W

Dato : 26-09-05 21:49

"Kim Norgaard" <jasen@jasen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Det er et godt billede fuld af stemning. Den lysplet der rammer grenen, gør
at billedet vinder. Godt set.

/Alex W

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 06:56

Måske kunne s/h underbygge stemningen?

/Torben

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-09-05 08:16

> [...]
> de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Jeg synes tågestemningen er fanget absolut glimrende, lækkert billede.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-09-05 11:29

> [...]
> de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Hej Kim,

Jamen, jeg kan da kun være helt enig.
Meget stemningsfuldt.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 27-09-05 11:31

> [...]
> de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Hej

Dejlig stemning, godt formidlet, og smukt med det strejf af lys der rammer
den ene gren.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-09-05 13:03

Kim Norgaard wrote:

> [...]
> - de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Ideen er god nok - men den tekniske udførsel lever ikke op til det. Jeg
synes det ser voldsomt støjfyldt ud.
Tågen skal se blød og lækker ud - din ligner noget der ikke er lykkedes og
er reddet med shadow/highlight. Nu er der ikke adgang til at se exifdata, så
det er svært at se, hvad der er gået galt. Jeg gætter dog på, at det er
underbelyst, hvorfor den i mine øjne voldsomme støj fremkommer. Det ville
muligvis kunne have været klaret med et stativ og lang lukketid - tåge
betyder normalt fravær af vind.
Men alt i alt - åbenbart i modsætning til de andre, der kommenterer - så
synes jeg ikke det er et godt billede.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Norgaard

Dato : 27-09-05 15:34

Hej Jan,

Jan Bøgh wrote:
> Ideen er god nok - men den tekniske udførsel lever ikke op til det. Jeg
> synes det ser voldsomt støjfyldt ud.
Støjen kommer fra brug af flash (intentionelt). Billedet var ikke
undereksponeret - tværtimod. Det var skudt helt ude til højre i
histogrammet uden at være overeksponeret nogen steder.

Der _er_ lidt EXIF lige over billedet (f5.6, 1/40s, iso800). Men alt det
sagt, så tror jeg mest støjen kommer fra efterbehandlingen. Der skulle
en ret kraftig S-curve til, for at få skyggerne til at ligne skygger.

Meningen med efterbehandlingen var, at få det til at ligne noget
eventyrligt af en art (måske på den lidt creepy'e måde), og selvom jeg
godt kan se kritiken, der er givet, mener jeg nu alligevel, at det er
gået udemærket.

Jeg har prøvet noget i samme dur her:

http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8342.jpg

og http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8356.jpg

Jeg er iøvrigt enig med dig i, at et stativ ville have været en god
ting. Vind var der ingen af, men det var der til gengæld af mørke.

--
Kim Nørgaard

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-09-05 15:50

Kim Norgaard wrote:

> Der _er_ lidt EXIF lige over billedet (f5.6, 1/40s, iso800). Men alt

Det ramte ikke lige min opmærksomhed.

> det sagt, så tror jeg mest støjen kommer fra efterbehandlingen. Der
> skulle en ret kraftig S-curve til, for at få skyggerne til at ligne
> skygger.

Hmmm - jeg vil nu påstå at støjen er der og at efterbehandlingen kun kan
tydeliggøre den.
Men da d20 jo iflg de fleste af ejerne er meget glimrende mht. støj, så må
man antage at der har været tale om egentlig underbelysning. Jeg ville nok
have valgt ISO 200, f/4 og 1/10 sek og så nfor en sikkerheds skyld gå et
trin op og ned (bracket).

> og http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8356.jpg

Kan jeg meget bedre lide.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jakob

Dato : 27-09-05 16:11

In article <slrndjim2u.2vu4.jasen@mail.corell.dk>, jasen@jasen.dk
says...
> http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8342.jpg

Det synes jeg også er meget bedre. Der er meget mere ro over det
billede. Kan godt lide de rene linier og de gråblå toner. Langt bedre
end det første.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : /Peter

Dato : 27-09-05 19:58

> [...]
> USM -
> de ter sådan set det.
>
> Synes selv det er blevet ret godt. Hvad synes i?

Flot billede Kim,
næsten et "kronhjort" sofastykke, uden kronhjort

/Peter

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 27-09-05 20:55

Hej Kim

On Mon, 26 Sep 2005 19:55:32 +0000 (UTC), Kim Norgaard
<jasen@jasen.dk> wrote:

>Jeg var en tur i Risskov i Århus i går. Der var tåge, og det havde jeg
>aldrig prøvet at tage billede i før.
>
>Det blev til http://rei.dk/2005/2005.09.25.risskov.fog/_MG_8346.jpg

Jag syntes det er et fint billede med en fin stemning.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige