Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DSLR til Canon FD?
Fra : Erling Hansen

Dato : 26-09-05 16:05

Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
bruges?
Mvh
Erling

Fra : MOA

Dato : 26-09-05 16:15

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
> bruges?
> Mvh
> Erling

Nej

Fra : Brian Lund

Dato : 26-09-05 16:23

> Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
> bruges?

Svaret har du...

Men du kan vistnok godt købe en adaptor!

Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-09-05 17:05

> Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
> bruges?

Ja, man kan købe en adaptor-ring til formålet... Jeg har selv en (som jeg
ikke har prøvet endnu).

/Kasper Hansen

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-09-05 19:15

Kasper Hansen [8270] <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

> Ja, man kan købe en adaptor-ring til formålet... Jeg har selv en (som jeg
> ikke har prøvet endnu).
>
> /Kasper Hansen

Tak for svarene - så klarer jeg mig med analogt.
Mvh
Erling Hansen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 27-09-05 11:26

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, man kan købe en adaptor-ring til formålet... Jeg har selv en (som jeg
> ikke har prøvet endnu).

Hej

Vil du sælge ringen?

Du kommer jo nok alligevel aldrig til at bruge den, helt ærligt

Eller kan jeg låne den, så jeg kan finde ud af at det nok heller ikke er
noget for mig.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Stig Linander

Dato : 27-09-05 12:27

Kasper Hansen skrev ...

Leif Langgaard spurgte ...

> Vil du sælge ringen?

> Du kommer jo nok alligevel aldrig til at bruge den, helt ærligt

> Eller kan jeg låne den, så jeg kan finde ud af at det nok heller
> ikke er noget for mig.

Hvis det er en der kan gå på omgang, vil jeg også melde mig som
interesseret låner. Og jeg skal gerne lave nogle test-billeder alle
kan få at se (går ud fra at det er en FD-EOS-adapter der er tale om).

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-09-05 13:02

> Hvis det er en der kan gå på omgang, vil jeg også melde mig som
> interesseret låner. Og jeg skal gerne lave nogle test-billeder alle
> kan få at se (går ud fra at det er en FD-EOS-adapter der er tale om).

Hvis det er, vil jeg gerne sælge den... Det er en adaptor så man kan sætte
en FD på et EOS hus.

/Kasper Hansen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 27-09-05 22:29

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er, vil jeg gerne sælge den... Det er en adaptor så man kan sætte
> en FD på et EOS hus.

Hej

Så send mig en pris og dit kontonummer, så sender jeg min adr.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 26-09-05 19:37

Erling Hansen wrote:
> Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
> bruges?
> Mvh
> Erling

http://photonotes.org/articles/eos-manual-lenses/

Her står lidt om ulemperne ved de convertere der er nævnt længere nede i
tråden...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Erik W.

Dato : 27-09-05 08:57

"René Ernst Nielsen" skrev i en meddelelse news:43383fcc$0$9211
> http://photonotes.org/articles/eos-manual-lenses/
>
> Her står lidt om ulemperne ved de convertere der er nævnt længere nede i
> tråden...

Og her er et link mere...
http://www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EOS.html

Mvh Erik

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-09-05 10:06

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Findes der et Canon digitalt SLR hvor alle mine gode FD-objektiver kan
> [...]

Tusind tak for jeres gode råd og links. Jeg kan klart se, at det kan jeg
ikke bruge til noget. Jeg vil måske opdatere min halvgamle Canon Power
Shot S10 til en bedre point and shoot, og så holde mig til mine dejlige
analoge optikker og kameraer til de billeder, jeg vil gemme.
Mvh¨
Erling

Fra : waal

Dato : 27-09-05 14:44

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Shot S10 til en bedre point and shoot, og så holde mig til mine dejlige
> analoge optikker og kameraer til de billeder, jeg vil gemme.

Jeg befinder mig i samme situation så før eller siden ender det med 2
separate systemer. Til gengæld kan man bruge alt det gamle FD makroudstyr
ved hjælp af den glasløse EOS-FD makroadapter.

Heldigvis kan man jo få en fortrinlig skanner til en 5-6000,-

mvh
Michael