Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 50 problem -hjælp søges
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-09-05 13:39

Hep!

Jeg er så heldig netop at have modtaget et Ixus 50 i fødselsdagsgave,
medfølgende et 16 mb canon sd kort -det var ikke helt nok til en hel
aftens billed-skyderi, så jeg lånte et 128 mb Memory Corp SD kort, satte
det i kameraet, formaterede det, og begyndte at knipse løs.
I løbet af aftenen, begyndte jeg at få sære beskeder på lcd-skærmen, a
la memory card error, og unknown fileformat (når jeg forsøgte at se de
billeder jeg havde taget) -det holdt op igen og jeg tænkte at så var den
fjong -har hørt før at memory kort kan te sig lidt tosset, så jeg tænkte
det bare var det.
Nu sidder jeg så, dagen derpå, og vil overføre billederne fra kameraet
til min computer, så jeg kan nærstudere hvo vidunderlige billeder mit
nye legetøj kan frembringe, og til min skæk kan jeg godt nok overføre
jpg filerne, men jeg kan sgutte se dem...
Forsøger jeg at åbne dem i photoshop, får jeg følgende meddelelse:

Could not complete your request because a JPEG marker segment lenght is
too short (the file may be truncated or incomplete)

-og windows billed- og faxfremviser giver heller ikke noget.

Så spørgsmålet er: Er der nogen mulig måde hvorpå jeg kan redde de 110
billeder jeg tog til min fødselsdag i går? Så ville jeg være ovenud
taknemmelig, hvis nogen ku' give et tip eller 2.

På forhånd tak,
Jakob Færch-Jensen

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jakob

Dato : 25-09-05 14:12

In article <43369a63$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jafj_usenet@hotmail.HAHA.com says...

> Så spørgsmålet er: Er der nogen mulig måde hvorpå jeg kan redde de 110
> billeder jeg tog til min fødselsdag i går? Så ville jeg være ovenud
> taknemmelig, hvis nogen ku' give et tip eller 2.

Prøv at kigge på nederste svar her

kortlink.dk/google/238s

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-09-05 20:50

Jakob wrote:

> Prøv at kigge på nederste svar her
>
> kortlink.dk/google/238s

Det er en mulighed jeg vil have in mente, hvis det sker igen -det
lykkedes mig imidlertid at få fat i billederne via et andet kamera!
Phew... :v)

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-09-05 20:20

Uncle Evil@home wrote:

[Ixus 50 Memory Corp SD kort]

> Could not complete your request because a JPEG marker segment
> lenght is too short (the file may be truncated or incomplete)

Lyder ikke godt.

> Så spørgsmålet er: Er der nogen mulig måde hvorpå jeg kan redde de
> 110 billeder jeg tog til min fødselsdag i går?

Kan du stadig se billederne på kameraet? Hvis ja, så prøv at overføre
dem med et andet kamera eller en kortlæser.

Hvis du har slettet billederne fra kortet, så lad være med at tage nye
billeder med det kort - de gamle kan stadig reddes (søg f.eks. efter
"PC Inspector").

> Så ville jeg være ovenud taknemmelig, hvis nogen ku' give et tip
> eller 2.

Hvis det ovenfor ikke hjælper, så prøv at lægge et af billederne
online, så vi kan eksperimentere med det.

Det har før været snak i gruppen om at Ixus 50 har problemer med en del
forskellige SD-kort. SanDisk kor lader til at være de eneste, der med
sikkerhed er kompatible med det kamera.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 25-09-05 20:48

Toke Eskildsen wrote:

> Kan du stadig se billederne på kameraet? Hvis ja, så prøv at overføre
> dem med et andet kamera eller en kortlæser.

Det lykkedes, vha. et andet kamera, at få overført samtlige billeder!
Succes! Tak for hjælpen :v)

> Det har før været snak i gruppen om at Ixus 50 har problemer med en del
> forskellige SD-kort. SanDisk kor lader til at være de eneste, der med
> sikkerhed er kompatible med det kamera.

Det vil jeg huske, når jeg skal ud og investere i et større kort!
Hvor køber man den slags billigst?

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 19:08

Jeg bruger diverse noname bl.a. fra compratec.de uden problemer.

Poul B-H