Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvorfor kan jeg ikke få mine konverterede ~
Fra : mail_FJERNDETTE@ezbe~

Dato : 25-09-05 10:06

Jeg har før posted et lignende emne, og jeg har stadig ikke fået en
ordentlig løsning på problemet, så derfor prøver jeg igen.

Når jeg konverterer et NEF-billede til JPG, synes jeg, at farverne
bliver markant ringere. Når jeg previewer mine NEf-billeder i ACDSEE
ser farverne fine ud, men uanset hvilken RAW-konvertering, jeg vælger,
bliver farverne altid ringere bagefter. Lad mig vise et eksempel:

Screenshot af NEF-billede fra ACDSEE:
http://www.ezben.dk/screenshot_af_NEF.jpg

(Tag jer ikke af selve motivet. Det er min kæreste, som netop har
født, og vi har løbende dokumenteret størrelsen på hendes mave.
Derfor dette billede

Original NEF-filen:
http://www.ezben.dk/NEF.rar

UANSET hvilke indstillinger, jeg vælger, kommer det konvertede
JPG-billede ikke til at se lige så godt ud, som når NEF-billedet
previewes i ACDSEE.

Hvis nogle kan hjælpe mig med at forklare dette, vil jeg blive
FANTASTISK glad. Jeg har efterhånden arbejdet rigtig mange timer med
dette problem, og jeg har anvendt mange RAW-konverteringsprogrammer,
men uanset hvad, løses problemet ikke.

På forhånd tak,

Esben

Fra : Pepe

Dato : 25-09-05 10:24

<mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i meddelandet
[...]

Hi Esben,

Om du inte redan har programmet NIKON CAPTURE, så hämta det på www.nikon.com
Du kan ju köra det i demo mode tills du har bestämt dig för om du skall köpa
eller inte.

Med Nikon Capture får du ordning på dina .NEF filer.

Pepe

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 25-09-05 12:35

mail_FJERNDETTE@ezben.dk wrote:
> [...]
> FANTASTISK glad. Jeg har efterhånden arbejdet rigtig mange timer med
> dette problem, og jeg har anvendt mange RAW-konverteringsprogrammer,

Hej Esebn

Nu skriver du ikke hvilket program du bruger til at konvertere dine
raw-billeder til jpeg, men det lyder umiddelbart som om det har noget at
gøre med farverummet. Måske har du skudt sine billeder i Adobe 98? Du
kan så prøve at konvertere til s-rgb inden du gemmer i jpeg.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-09-05 12:39

<mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har efterhånden arbejdet rigtig mange timer med
> dette problem, og jeg har anvendt mange RAW-konverteringsprogrammer,
> men uanset hvad, løses problemet ikke.

Har du prøvet nogle af de tips, du fik sidste eller forrige gang, du
spurgte?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : mail_FJERNDETTE@ezbe~

Dato : 25-09-05 14:47

Hej Jens og Jeppe,

Jeps, jeg har prøvet nogle af de tips, jeg fik sidste gang, men jeg
synes stadig ikke det så ordentligt ud Nu har jeg dog installeret
Nikon Capture, og det lader til at fungere bedre end Photoshop CS. Så
jeg håber at problemet er gået i sig selv... Ellers tak for hjælpen

Esben