Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotoskolen fra kamerahuset??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 00:28

Hej

Er der nogen her som har ovenstående DVD?
Er den pengene værd?

Jeg skal ned hos dem og købe nyt kamera og tænkte, at det måske var værd at
forsøge at handle sig til at de smed den med i købet...

Men skal man hellere gå efter noget andet...

Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-05 00:58

Claus Tersgov skrev den 25-09-2005 01:28:
> [...]
> forsøge at handle sig til at de smed den med i købet...
>
> Men skal man hellere gå efter noget andet...

Nej, det syntes jeg ikke. Ta' hellere og læs Politikens bog om foto
(ikke Nykrog's..jeg mener, at han hedder Ang til efternavn).

Når du så skal ud og afprøve ideerne, så ta' lige bogen med for en
sikkerheds skyld.

Fotografer så med forskellige _manuelle_ indstillinger et motiv.

A: hvor du selv forsøger dig frem med din fornemmelse
B: hvor du slavisk følger bogens anvisninger
C: hvor du går lidt ved siden af anvisningerne

Når du skal hjem og se efter hvad du har gjort, så husk rækkefølgen for
hvornår du tog hvilket billede.

Bare lige en ide herfra

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-05 02:28

"Carsten Riis" <.@.> skrev

> Nej, det syntes jeg ikke. Ta' hellere og læs Politikens bog om foto
> (ikke Nykrog's..jeg mener, at han hedder Ang til efternavn).

Det var nu heller ikke kun for at blive klogere, men også for at rage lidt
ekstra rabat til mig, nu hvor jeg skal ud og bruge næsten 7K, og da den
næppe koster dem ret meget i indkøb, så kunne det jo tænkes, at jeg kunne få
den smidt i nakken pga af den ringe pris..

Mange bække små...

Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-05 10:00

Claus Tersgov skrev den 25-09-2005 03:28:

> [...]
> næppe koster dem ret meget i indkøb, så kunne det jo tænkes, at jeg kunne få
> den smidt i nakken pga af den ringe pris..

Få dig hellere et stativ med eller andet praktisk.

Fra : Brizz

Dato : 25-09-05 18:38

Carsten Riis wrote:

> Få dig hellere et stativ med eller andet praktisk.

Et filter til et objektiv eller noget. Det er jo ikke nogen rabat hvis
du får et produkt du alligevel ikke vil bruge til noget.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-09-05 13:33

"Carsten Riis" <.@.> skrev

> Få dig hellere et stativ med eller andet praktisk.

Ja, men så er vi også ude i noget der gør ondt for forhandleren. Priserne på
digicam er i forvejen meget langt nede, så der er ikke meget at give af.

Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-05 22:34

Claus Tersgov skrev den 26-09-2005 14:33:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev

> Ja, men så er vi også ude i noget der gør ondt for forhandleren. Priserne på
> digicam er i forvejen meget langt nede, så der er ikke meget at give af.

Tja, jeg tænker mere på at du for "value for money" for den rabat du vil
have.

Hvad hjælper det dig, at du får nogen videooptagelser hvor man forklarer
noget som du kan læse i enhver fotobog?
Så hellere et stativ, som du kan bruge til dit "fotostudio" eller hvad
du har af planer.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 25-09-05 09:11

Carsten Riis wrote:

> Nej, det syntes jeg ikke. Ta' hellere og læs Politikens bog om foto
> (ikke Nykrog's..jeg mener, at han hedder Ang til efternavn).

Politikkens Store Bog Om Digitalfoto, Tom Ang

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 14:17

Med den medfølgende software til kameraet kan man som regel aflæse hvad alle
indstillinger var da billedet blev taget (EXIF data).

Det er således ikke vigtigt at nedskrive fx. blænde, lukketid, ISO setting
osv. da de automatisk gemmes ind i JPG filen.

Notaterne er mere til gavn når du fx. anvender bounce flash, eller hvis du
flytter rundt på lyskilde mm., altså alle de oplysninger som kameraet ikke
kan registrere.