Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 70-200 f/4 L og cash back
Fra : KNL DtP

Dato : 24-09-05 13:44

Hej.

Jeg har gået og overvejet at anskaffe et billigt og lidt lettere
teleobjektiv, som alternativ til min Sigma EX 100-300 mm f/4 (der vejer
1,5 kg og er cirka 25 cm lang).

Canon EF 70-200 mm f/4 L er jo helt oplagt, og skulle være af ypperlig
kvalitet og bygning. Er den handy til rejsebrug? Jeg tænker på den som
makker til f.eks. 17-40 mm f/4 L og enten en 50 mm f/1.8 eller 85 mm
f/1.8. Så skulle man være dækket ret godt ind med både lysstyrke og
brændevidde. En 1,4x teleconverter giver jo 280 mm f/5.6 i god kvalitet.

Kan se at Technikdirekt har den til cirka 4.800 kr. inkl. porto., og at
Canon kører cash back på netop dette objektiv på 750 kr. Så er vi nede på
under 4.000 kr., hvilket gør et brugt eksemplar til 3.700 kr. (lige solgt
i markeds-NG'en) til et knap så oplagt valg.

Er der problemer med at få penge retur fra et produkt købt i Tyskland,
når det foregår gennem Canon Danmark - eller er det helt ligegyldigt?

Medfølger der ikke modlysblænde og taske til objektiver? Mon en
stativkrave fra et Sigma-objektiv passer til - ellers er det vist en
halvdyr affære at købe en original Canon.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-09-05 14:40

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Er der problemer med at få penge retur fra et produkt købt i Tyskland,
> når det foregår gennem Canon Danmark

Det foregår via Irland og er uden problemer selvom den er købt i Tyskland.

[8<8<8<]
> Medfølger der ikke modlysblænde og taske til objektiver?

Normalt følger der modlysblænde med til L serie objektiver. Der burde også
være en blød taske/pose.
Det siger specifikationen også hos Canon i Danmark.
Jeg har dog ikke selv købt objektiv.

> Mon en
> stativkrave fra et Sigma-objektiv passer til

Det ville jeg ikke renge med.
Stativkrav fulgte med i prisen på 2.8 IS varianten, men jeg ved ikke om den
følger md 4.0 objektivet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brizz

Dato : 24-09-05 16:15

Mogens Hansen wrote:
> [...]
>

> Det ville jeg ikke renge med.
> Stativkrav fulgte med i prisen på 2.8 IS varianten, men jeg ved ikke om den

Det mener jeg faktisk ikke den gør. Kender kun til at den gør på f2.8 IS
udgaven.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-09-05 17:49

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> writes:

> [...]
> være en blød taske/pose.
> Det siger specifikationen også hos Canon i Danmark.

Der fulgte begge dele med til mit objektiv da jeg købte det for ~1 år
siden hos Photografica.

> Stativkrav fulgte med i prisen på 2.8 IS varianten, men jeg ved ikke om den
> følger md 4.0 objektivet.

Stativkraven skal købes seperat til f/4L.

Kai

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 24-09-05 23:29

Der står klart og tydeligt på den voucher man udfylder og sender til
Canon i Irland, at man skal have bopæl i det land man køber kameraet.
Derfor købte jeg mit i DK for 5.200 og ryder dermed ned på ca. 4.500 i
alt. Selvfølgelig kan man så snyde med en tysk adresse, hvis man
tilfældigvis kender en som bor i Tyskland - det gjorde jeg ikke

/Mikkel

Fra : Martin

Dato : 24-09-05 23:39

"Mikkel Thrane" <mikkel@thrane.dk> wrote in message
> Der står klart og tydeligt på den voucher man udfylder og sender til
> Canon i Irland, at man skal have bopæl i det land man køber kameraet.

Næh - jeg købte i tyskland og skrev min adresse i DK og så kom pengene...
Mvh Martin

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-09-05 06:43

"Mikkel Thrane" <mikkel@thrane.dk> wrote in message
> Der står klart og tydeligt på den voucher man udfylder og sender til
> Canon i Irland, at man skal have bopæl i det land man køber kameraet.

Hvor står det helt præcist ?
Se eventuelt http://www.canonextrapromotion.com/terms.aspx
Der står at
* det gælder et begrænset udvalg af udstyr
* det skal være købt i et af 14 nævnte lande
* køberen skal være indbygger i EU, Norge, Liechtenstein, Island eller
Schweiz

Altså ikke noget krav om at man skal bo i det land man køber.

Jeg har modtaget penge for en Extender EF 1.4x købt i Tyskland og jeg er
bosiddende i Danmark - begge dele blev angivet på den information jeg sendte
til Irland.
Jeg kender personligt andre med samme historie.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mikkel Thrane

Dato : 30-09-05 22:14

Det er korrekt. Jeg læste forkert under "tems and conditions" - sorry!

/Mikkel

Fra : /Peter

Dato : 24-09-05 16:41

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> solgt
> i markeds-NG'en) til et knap så oplagt valg.

Købte netop en i DBA, 4.200Kr. +++MINT Q!
Den er bare rigtig lækker, let og utrolig skarptegnende,
jeg så ingen grund til at ofre +3.000 på en f/2.8
synes den er fin i dagslys og let dim.

Jeg har også 17-40 f/4L + 50mm f/1.4
så mener jeg man er rimelig godt dækket ind.

/Peter

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 24-09-05 18:44

> En 1,4x teleconverter giver jo 280 mm f/5.6 i god kvalitet.

Og med en crop 1,6 (Canon 20D og 350D) har du 448 mm.

Fra : KNL DtP

Dato : 26-09-05 15:43

Hej igen.

Tak for svarene - har lige bestilt objektivet.

TechnikDirekt kunne ikke oplyse en leveringsdato, da objektivet ikke
længere var på lager. Derfor købte jeg hos Groecker her i Danmark. Den
lidt højere pris gør så, at jeg kan have 70-200'eren med på rejse her i
næste weekend.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk