kattemad der mindsker fældning?
Fra : TMJ

Dato : 30-10-05 12:35

Hej NG

Vores huskat - som er 1 år og tre måneder - fælder helt usandsynligt meget.
Og det har han gjort siden juni. Og det er konstant fælden. Det der undrer
os er, at han kan blive ved med at fælde så meget, uden at få skaldede
pletter - hvilket siger noget om mængden af hår han fælder. Vi kan støvsuge
hver eneste kvadratmeter af vores hjem den ene dag, og 2 dage senere kan vi
se små "vindhekse" af kattehår
Vi er godt klar over man må forvente der er kattehår når man har kat, men i
det omfang her, begynder det at være ret frustrende. Og fnugruller er
simpelthen ikke noget der kan gøre den store forskel..

MEN.. så var det jeg kom i tanke om, at jeg vist havde læst på et tidspunkt,
at noget kattemad, mindsker fældningen. Men er det rigtigt, og i så fald
hvilket mærke? jeg har en ide om det hed noget med "hair" men det er sådan
set det..

P.t. fodrer vi med RC indoor (da det er en indekat) og det er vi fuldt ud
tilfreds med. Ifølge sidste tjek hos dyrelægen er vores kat sund og rask.
Så hvis der er nogen der ved om det med kattemaden holder stik vil vi meget
gerne høre om det/erfaringer, da vi næsten konstant har kriblen i næsen af
kattehår (og det er altså ikke fordi vi ikke gør rent!!!)

TMJ

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-10-05 13:24

"TMJ" <fake@fake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne høre om det/erfaringer, da vi næsten konstant har kriblen i næsen af
> kattehår (og det er altså ikke fordi vi ikke gør rent!!!)

Hej
Royal Canin har et mærke, der hedder Beauty and Fit, måske var det noget?
Kan ses her på RC´s hjemmeside:
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015107&lang=da

Hilsen Vibeke
Battlefields siamesere

Fra : TMJ

Dato : 30-10-05 15:19

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej
> Royal Canin har et mærke, der hedder Beauty and Fit, måske var det noget?

har lige været inde og læse lidt om det.. tror da det skal have en chance.
Så mange tak for tippet

Fra : Janne

Dato : 30-10-05 17:43

Hejs

Det er måske også en god ide at give katten nogle gærtabletter, gerne
med tranebær i, hvis i ikke gør det i forvejen.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : TMJ

Dato : 30-10-05 18:03

"Janne" <mail2uKATTE@BAKKEsol.dk> skrev i en meddelelse
> Hejs
>
> Det er måske også en god ide at give katten nogle gærtabletter, gerne
> med tranebær i, hvis i ikke gør det i forvejen.

han får allerede gærtabletter - men vidste ikke man kunne få dem med
tranebær. Det må vi prøve Tak skal du have!