Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto´s vist på dvd-afspiller
Fra : Tommy Westerdahl Chr~

Dato : 08-06-01 21:48

Hejsa

Kan man uden videre få vist sine digitale fotos på en dvd-afspiller og
hvilket filformat skal de lagres som..

MVH

Tommy

Fra : Lyrik

Dato : 09-06-01 00:40

"Tommy Westerdahl Christensen" <twc@os.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan man uden videre få vist sine digitale fotos på en dvd-afspiller og
> hvilket filformat skal de lagres som..
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kære Tommy!

DVD-spillen skal understøtte læsning af hjemmebrændte CD-er. Det er der
mange DVD-spiller der ikke gør.
Især "mærkevarerne" fra Japan. Copyrightshystaderne er bange for CD-R.))
Min kan heldigvis, det er en Samsung 611. Fra Sydkorea.

Så brænder man billederne til et "Photo Album" for eksempel i WinOnCd 3.7
Nu skal jeg lige se hvordan de ligger på cd-en. Lige et øjeblik........så nu
er jeg her igen...
De er brændt på en helt speciel måde af WinOnCD programmet, med forskellige
mapper og *inf og *.VCD filer.
Billederne ligger i mappe blandet med HTM filer så de åbnes som i en
webside.
Billedformatet er *jpg som, ret uafhængige af størrelsen, vises som fuld
TV-skærm.

Når jeg lægger dem i "spillen", så loader den og starter med at vise menu
som der kan bladres i med fjernbetjeningen.
Et tryk på billedets nummer, og det vises. Derefter kan man med
"joggehjulet" bladre frem, eller tilbage.

Jeg har lige haft gæster og vist dem billeder fra deres sommerhus. De synes
at det var en god idé at vi kunne sidde og se billederne sammen. Det, selv
om de kan vise en anelse flimren i visse partier af billedet.

Håber at du kan bruge svaret
Hilsen
jens

Fra : M@ds

Dato : 09-06-01 11:40

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Tommy Westerdahl Christensen" <twc@os.dk> wrote in message

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg har lige links til 2 guides, som beskriver hvordan man gør:
Med WinOnCD: http://www.coyote01.freeserve.co.uk/photo_album.htm
og med Nero: http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 14:08

"M@ds" <mads@iname.com> wrote in message

> Jeg har lige links til 2 guides, som beskriver hvordan man gør:
> Med WinOnCD: http://www.coyote01.freeserve.co.uk/photo_album.htm
> og med Nero: http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm

Der skrives at de kan afspilles i en DVD afspiller..

Kan cd´en også afvikles på en alm. computer med cd-rom drev?

Eller er der andre smarte måde at lave photo cd´ere til computeren, som kan
visen frem på en flot måde?

Fra : Lyrik

Dato : 09-06-01 15:33

> [...]
>
> Kan cd´en også afvikles på en alm. computer med cd-rom drev?
>
> Eller er der andre smarte måde at lave photo cd´ere til computeren, som
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De kan også vises i et almindeligt cd-romdrev. På Videocden ligger et
program, som for WinOnCds vedkommende, hedder VCD_PLAY.EXE dobbeltklikkes på
den, så spiller den pladen.

Derudover kan man gå ind i HTML-mappen hvor alle billederne ligger og få
dem forevist i Internet Explorer web-browseren, ved at klikke på en af HTM
filerne.

Tilsidst kan man i samme folder åbne dem i gratisprogrammet Irfan View,
der kan vise dem alle sammen som "slide show".

Hilsen
Jens

Fra : me

Dato : 09-06-01 17:25

> De kan også vises i et almindeligt cd-romdrev. På Videocden ligger et
> program, som for WinOnCds vedkommende, hedder VCD_PLAY.EXE dobbeltklikkes

> den, så spiller den pladen.

Hej Jens, mht WinOnCD så fulgte programmet med min brænder, men det vil ikke
acceptere mport af lydfiler som baggrundslyd i et album. Det er sikkert et
eller andet med en opdatering af programmet, ved du hvor den evt. findes.
Min version hedder 3.8

mvh
ha

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-06-01 22:23

On Sat, 9 Jun 2001 16:33:06 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
> Tilsidst kan man i samme folder åbne dem i gratisprogrammet Irfan View,
>der kan vise dem alle sammen som "slide show".

Er vi så ikke tilbage til diashow med flerer projektorer, så mangler
der blot underlægningsmusik ?
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-06-01 10:13

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> Er vi så ikke tilbage til diashow med flerer projektorer, så mangler
> der blot underlægningsmusik ?

Man kunne vel sige "fremme ved". I min knold er det den helt store fidus. At
man kan lave et diasshow uden at skal mosle med 2 projektorer og diverse
styringsbokse.

mvh
Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 17:48

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Så brænder man billederne til et "Photo Album" for eksempel i WinOnCd 3.7

Du gider vel ikke smide programmet i news:dk.binaer vel?

Jeg har selv winoncd, som fuldte med min cd-brænder. Men det er jo en gammel
version...

Fra : KNL DtP

Dato : 09-06-01 19:08

> Du gider vel ikke smide programmet i news:dk.binaer vel?
>
> Jeg har selv winoncd, som fuldte med min cd-brænder. Men det er jo en
gammel
> version...

Hejsa!

Jeg har samme problem - min version af WinOnCD er 3´.6 - som fulgte med min
brænder. Nero 5, som jeg normalt bruger, kan desværre ikke lave den
avancerede form for fotoalbum

Så derfor vil det glæde mange, hvis du gider poste WinOnCD 3.8.....

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Lyrik

Dato : 09-06-01 20:34

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote in message

> Så derfor vil det glæde mange, hvis du gider poste WinOnCD 3.8.....
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Off-topic!))

Prøv at søge i news:alt.dk.warez

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-06-01 22:03

> "KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> wrote in message

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Off-topic!))
>
> Prøv at søge i news:alt.dk.warez

der ligger vist ingen WinOnCd der´ ....

Desuden har du en adsl forbindelse... så kan du vel lige være så venlig at
smide den op...

Fra : KNL DtP

Dato : 09-06-01 22:37

> der ligger vist ingen WinOnCd der´ ....
>
> Desuden har du en adsl forbindelse... så kan du vel lige være så venlig at
> smide den op...

Har lige forhør mig i ovenstående NG - og her kom der promte svar:

> kan du bruge det her link... www.upload1.f2s.com/downloadiso.htm
>
> -hype

Har lige hentet programmet, og det virker perfekt

MVH

Kristian

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-06-01 23:18

On Sat, 9 Jun 2001 23:36:36 +0200, "KNL DtP"

er det ikke en tysk version ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 00:49

> er det ikke en tysk version ?

Det var vist kun indstallationen der var på tysk... Men selve programmet,
står menuerne da på engelsk... Det med tysk, forvoldte lidt problemer med
indstallationen.... Men hvad fanden, nu er den startet op..

Fra : me

Dato : 10-06-01 10:02

Skal de 20 filer samles til en fil? - hvid ja, hvordan gør man så det?

mvh
ha

Fra : me

Dato : 10-06-01 10:13

> Skal de 20 filer samles til en fil? - hvid ja, hvordan gør man så det?

Fandt selv løsningen, alle udpakkede filer skal puttes i samme mappe.

mvh
ha

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 12:03

"me" <notme@dot.com> wrote in message

> Fandt selv løsningen, alle udpakkede filer skal puttes i samme mappe.

Ja, og samles... Med fx. Winace.