Riskoger med mange kilometer
Fra : Rune Christiansen

Dato : 24-10-05 19:38

Hej NG.

Ville lige høre de kloge hoveder... ja det er jer, jeg mener!.....

En Nissan Primera 1.6i fra 95 med 250k km på klokken, men ellers i perfekt
stand. Ingen rust, kører perfekt. ingen mislyde osv

Er det for langt for sådan en riskoger? ville i fraråde at købe sådan en på
baggrund af de mange kørte kilometer?

Håber på kommentare, da jeg overvejer om turen tværs over landet er værd at
foretage....

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-05 20:28

"Rune Christiansen" <larz_prime@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en på
> baggrund af de mange kørte kilometer?
>
> Håber på kommentare, da jeg overvejer om turen tværs over landet er

Sådan en riskoger klarer snildt 400000Km hvis den passes nogenlunde, en
kollega havde en 91ér der havde gået 430kkm da han solgte den for 4 år
siden, og den kører endnu.
Min egen 626ér havde gået 320kkm da den blev solgt for 3½ år siden og
kører svjh endnu.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-10-05 20:46

> En Nissan Primera 1.6i fra 95 med 250k km på klokken, men ellers i perfekt
> stand. Ingen rust, kører perfekt. ingen mislyde osv Er det for langt for
> sådan en riskoger?

Svageste punkter på Primera (modelkode P10):

1) Rust
2) Gearkassen

/Jan W Nielsen

Fra : Kito

Dato : 25-10-05 06:06

> [...]
> på baggrund af de mange kørte kilometer?
>
> Håber på kommentare, da jeg overvejer om turen tværs over landet er værd
Min nissan premiere fra 1991 kørte 365tusinde km da jeg skiftede den ud til
en peugeot diesel. Det var mekanikken så som dørlåse, elruder, mm. der
gjorde at jeg skiftede den ud. Motoren kunne sandsynlig havde kørt mange km
endnu. >

vh
Poul

Fra : Rune Christiansen