På sejltur i Octavia'en
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-10-05 19:56

Hej,

Min octavia havde problemer med klonkelyde fra fronten, og den sejlede -
Skoda har skiftet stabilisatorbøsninger, og klonk-lyden er væk, men den
sejler stadig. Skulle de have skiftet stabilisatoren samtidig, eller kan
denne sejlen/gyngen skyldes noget andet?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Kito

Dato : 24-10-05 06:00

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sejler stadig. Skulle de have skiftet stabilisatoren samtidig, eller kan
> denne sejlen/gyngen skyldes noget andet?

Jeg har haft det samme problem, men det viste sig at de dæk jeg nyligt havde
fået monteret ikke duede ikke til denne bil. (Vinterdæk)
Jeg havde en følelse af at skulle styre bilen hele tiden. Jeg fik andre dæk
og problemet var ovre.
Hvis problemet er kommet hos dig senere end dækskiftet er problemet noget
helt andet hos dig.

vh
Poul

Fra : KASO

Dato : 24-10-05 08:23

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dæk og problemet var ovre.
> Hvis problemet er kommet hos dig senere end dækskiftet er problemet noget

Mit 1. bud ville være at chekke dæktrykket - men det har du formentlig
allerede gjort?!?!

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-10-05 14:45

> Mit 1. bud ville være at chekke dæktrykket - men det har du formentlig
> allerede gjort?!?!

Ja , og problemet var der også før skift til vinterdæk.
Jeg har været forbi Skoda, som vil spore den fre. d. 4-11, så må vi se om
det hjælper. Hos Skoda Randers fortæller man at skoda'en er meget blødt
affjedret, og at min ikke sejler mere end normalt.

mvh

Carsten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-10-05 20:57

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev :

>Hos Skoda Randers fortæller man at skoda'en er meget blødt
>affjedret, og at min ikke sejler mere end normalt.

De må da være bindegale - en Forhjulstrækker, med et fortøj som
Octavia'en skal dælme ikke "sejle"

Gør den det, er der noget galt med fortøjet.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-10-05 21:03

> [...]
> det hjælper. Hos Skoda Randers fortæller man at skoda'en er meget blødt
> affjedret, og at min ikke sejler mere end normalt.

Det lyder mærkeligt - i de tests jeg har læst, er den karakteriseret som
værende fast affjedret, grænsende til det hårde på en behagelig måde
- Det er også det indtryk jeg har fået af de prøveture jeg har været på her
i weekenden da jeg købte mig een selv - jeg glæder mig til torsdag)

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-10-05 16:06

- i de tests jeg har læst, er den karakteriseret som
> værende fast affjedret, grænsende til det hårde på en behagelig måde

Enig, lidt fastere og du har brug for nyrebælte ;). Det er en historie fra
de varme lande, der er sandsynligvis gået en flere gummibøsninger i et
forhjulsophæng, hvis det ikke er dæktrykket, det billigste,nemmeste er at
købe en ny bærearm mitdasalles hos onkel Høyer.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 25-10-05 16:17

> [...]
> forhjulsophæng, hvis det ikke er dæktrykket, det billigste,nemmeste er at
> købe en ny bærearm mitdasalles hos onkel Høyer.

Som sagt er der skiftet stabilisatorbøsninger. På motorvejen i weekend
oplevede jeg et par gange at den pludselig trak til den ene side, som et
pludseligt ryk - ikke voldsomt, men dog alligevel så jeg skulle rette op
igen. Den gjorde det både til højre og venstre. Kan den information være til
nogen hjælp mht. at placere problemet?

Carsten Pedersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-10-05 19:12

"Carsten Pedersen" <carstennp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt er der skiftet stabilisatorbøsninger.

Der er flere, 2 mere i hver side ;). + Der er på baghjulene også, men det
plejer at være foran.

På motorvejen i weekend
> oplevede jeg et par gange at den pludselig trak til den ene side, som et
> pludseligt ryk - ikke voldsomt,

Det lugter mere&mere af det. Den sporing kan de godt vente med til der er
skiftet bærearm, bøsninger. For man kan godt skifte bøsninger, det er bare
nemmere at skifte hele armen, og en uorg. er ikke så dyr.