skade pga. vejen?
Fra : Lars

Dato : 20-10-05 14:54

Hej

Jeg var så heldig at smadre min højre forhjulsfælg meget skæv imorges, da
der pludselig var et dybt hul i vejen, på en 10-15 cm. Er der nogen mulighed
for erstatning eller lign. skal vejene ikke være iorden? hvad gør jeg, nogen
der ved noget om det?

MVH

Lars

Fra : Henrik B.

Dato : 20-10-05 15:34

"Lars" <_@_-_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der pludselig var et dybt hul i vejen, på en 10-15 cm. Er der nogen
> mulighed for erstatning eller lign. skal vejene ikke være iorden? hvad gør

Skriv til den pågældende kommune (hvis det var en kommunevej) - mer de har
erstatsningspligt, p.g.a. dårlige veje.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-10-05 17:41

Lars wrote:
> [...]
> for erstatning eller lign. skal vejene ikke være iorden? hvad gør jeg, nogen

En af mine studiekammerater kørte sag mod Københavns Kommune pga. et sæt
alu-fælge og fik medhold. Hendes sag blev dog nok styrket af følgende:
Mens hun holdt og ventede kom der endnu en, hvis fælge blev slået i
stykker. Mens hun stod og snakkede med ham, kom der endnu en.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : HKN

Dato : 20-10-05 20:42

> [...]
> Mens hun holdt og ventede kom der endnu en, hvis fælge blev slået i
> stykker. Mens hun stod og snakkede med ham, kom der endnu en.

Heldigt - for jeg har prøvet det samme, og det endte i det totale
bureaukrati hvor jeg blev henvist fra den ene til den anden - alle vaskede
deres hænder.
Det endte med at jeg opgav, og betalte selv.........

Men en god idé at tage et billede af hullet med noget målfast ved siden af

-Henrik

Fra : Lars

Dato : 21-10-05 16:59

> Det endte med at jeg opgav, og betalte selv.........
>
> Men en god idé at tage et billede af hullet med noget målfast ved siden af

Hullet var allerede dækket da jeg kørte tilbage samme dag... så mine beviser
er nok for dårlige, jeg tror også bare at jeg opgiver, kunne godt forestille
mig at ingen vil tage ansvar for den slags...

Tak for alle svarene..

MVH

Lars

Fra : Troels Hansen

Dato : 20-10-05 18:04

Lars wrote:

> [...]
> for erstatning eller lign. skal vejene ikke være iorden? hvad gør jeg, nogen

Skynd dig i alt fald at skaffe beviser. Tag billeder af hullet, med
noget målfast ved siden af, og ring til kommunen og fortæl dem om
hullet, og sig at du vil have erstatning for skaden.