GPS
Fra : Søren

Dato : 19-10-05 19:24

Hej gruppe.

Jeg tænker på at købe en GPS til bilen - og måske også som håndholdt. Den
skal være til at fjerne fra bilen, for at den ikke bliver stjålet
Hvilke mærker kan anbefales - og hvilke absolut ikke?

Søren

Fra : Ivar

Dato : 19-10-05 20:04

Søren skrev:

> Jeg tænker på at købe en GPS til bilen - og måske også som håndholdt. Den
> skal være til at fjerne fra bilen, for at den ikke bliver stjålet
> Hvilke mærker kan anbefales - og hvilke absolut ikke?

Hvad er dine krav til kort?
Jeg har en Mio168 med TomTom. Det er udemærket, dog mistede
den alt efter at have stået ubenyttet i gennem længere tid.
Det var møg irriterende.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 08:26

> Hvad er dine krav til kort?
> Jeg har en Mio168 med TomTom. Det er udemærket, dog mistede
> den alt efter at have stået ubenyttet i gennem længere tid.
> Det var møg irriterende.

det gør HP IPAQ også, tricket er at sætte den til autobackup med 10% batt
tilbage

Mvh
Morten

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-10-05 09:42

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er dine krav til kort?
> Jeg har en Mio168 med TomTom. Det er udemærket, dog mistede
> den alt efter at have stået ubenyttet i gennem længere tid.
> Det var møg irriterende.

Det er nu ikke specfikt for Mio'en sådan gør alle PDA'er hvis de løber tør
for strøm.

Jesper Juul

Fra : Søren

Dato : 20-10-05 20:53

> Hvad er dine krav til kort?
> Jeg har en Mio168 med TomTom. Det er udemærket, dog mistede
> den alt efter at have stået ubenyttet i gennem længere tid.

Helst med Europakort og så Skandinavien.

Søren

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-10-05 21:33

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helst med Europakort og så Skandinavien.

Skandinavien er vel forhåbentlig en del af Europa?

Skal det være en GPS med eksterne antenne eller indbygget?

Jesper Juul

Fra : Henrik Boegh

Dato : 21-10-05 08:09

On Thursday 20 October 2005 22:33, Jesper Juul wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Skandinavien er vel forhåbentlig en del af Europa?

Så vidt jeg erindrer fra TomTom-dagene, er detaljeringsgraden i Skandinavien
m. Europakortet ikke så godt, som på Skandinavienskortet.

Det kan dog have ændret sig, men ellers så spørg i
dk.teknik.satellit.navigation.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Go home boy. Find a wench. Have fat babies and live a good long life"
-- Oliver Platt as Porthos in 'The Three Musketeers'

Fra : Jesper Juul

Dato : 21-10-05 10:00

"Henrik Boegh" <boegh@FJERNlagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skandinavien
> m. Europakortet ikke så godt, som på Skandinavienskortet.

Det gør svjv. ingen forskel, det eneste kort som har "dårlig"
detaljeringsgrad er Major Road of Europe.

> Det kan dog have ændret sig, men ellers så spørg i
> dk.teknik.satellit.navigation.

Ellers tak.

Jesper Juul

Fra : Non-Desperado

Dato : 20-10-05 08:44

> [...]

>skal være til at fjerne fra bilen, for at den ikke bliver stjålet
>Hvilke mærker kan anbefales - og hvilke absolut ikke?

Jeg har en Mitac Mio 168, som jeg er godt tilfreds med.
Den har Mio Map, hvilket er fint til mig.

Skulle jeg ud at købe en "håndholdt" GPS i dag, ville jeg nok
kigge på en TomTom Go 700 med indbygget HDD.

(Til installering ville jeg dog vælge en Pioneer AVIC X1R)

Ellers så tag et kig på news:dk.teknik.satellit.navigation

Der stilles ovenstående spørgsmål konstant og der er masser af
svar.

Men husk! Der går let "religionskrig" i den. Nogle sværger til
TomTom, andre til Garmin og nogle til noget helt tredie.

Så stik en finger i jorden, sortér de værste personangreb fra (du
læste rigtigt ) og når du er på mere sikker grund, så google
efter butikker, der lader dig "låne" udstyret i en times tid, så
du selv kan prøve dyret.
For det der er perfekt for nogle, kan andre end ikke leve med...

Held og lykke med det.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ivar

Dato : 20-10-05 09:17

Non-Desperado skrev:

> Skulle jeg ud at købe en "håndholdt" GPS i dag, ville jeg nok
> kigge på en TomTom Go 700 med indbygget HDD.

Jeg vil også foreslå noget i den stil, hvis man kun skal
bruge kort over Danmark. Ekstra kort er dyre til TomTom Go.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
alarm ved svar på egne meddelelser, yEnc, statestik for grupper mm.

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-10-05 12:57

> Jeg vil også foreslå noget i den stil, hvis man kun skal
> bruge kort over Danmark. Ekstra kort er dyre til TomTom Go.

Hvorfor dog det, Go 700 har indbygget kort over hele vesteuropa + lidt af
østeuropa?

Jesper Juul

Fra : Ivar

Dato : 20-10-05 14:47

Jesper Juul skrev:

> Hvorfor dog det, Go 700 har indbygget kort over hele vesteuropa + lidt af
> østeuropa?

Er det ikke udetaljerede kort?

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du egentlig er tilfreds med
Outlook Express, men gerne vil have flere funktioner.

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-10-05 17:49

> Er det ikke udetaljerede kort?

Nope, de er ligeså detaljerede som Danmark.

Jesper Juul