REPOST: Dæktryk i vinterdæk
Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-10-05 16:39

Er det normalt at vinterdæk skal have et lidt højere dæktryk end
sommerdækkene? Hvis ja, hvorfor?
Der står +0,2 bar i brugerforvirringen til en Golf IV med 195/65-15 dæk.

hilsen ole

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-10-05 18:29

Ole Sørensen wrote:
> Er det normalt at vinterdæk skal have et lidt højere dæktryk end
> sommerdækkene? Hvis ja, hvorfor?
> Der står +0,2 bar i brugerforvirringen til en Golf IV med 195/65-15
> dæk.

Ting trækker sig sammen når det bliver koldt (der i blandt ilt molekyler).
Du kender det sikkert hvis du har været ude og vinterbade...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-10-05 20:39

Anders Houmark wrote:
> Ting trækker sig sammen når det bliver koldt (der i blandt ilt
> molekyler). Du kender det sikkert hvis du har været ude og
> vinterbade...

HAHA!! Jeg har ikke yderligere kommentarer til det så.

/ole

Fra : Mads Stetter

Dato : 20-10-05 15:40

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Ting trækker sig sammen når det bliver koldt (der i blandt ilt molekyler).
> Du kender det sikkert hvis du har været ude og vinterbade...

1 bar er vel 1 bar, om det er så er minus 40Celsius? Så jeg kan ikke se det
har noget med vinterbadning at gøre!?

MVH Stetter