Opel Vectra 1,4 - findes det ?
Fra : JSM

Dato : 16-10-05 11:49

Igår aftes kom jeg forbi en forhandler som havde en Vectra til salg. På
skiltet i forruden stod der at det var en '89 Opel Vectra 1,4.
Jeg har altid troet at den mindste motor man kunne få en Vectra med var/er
en 1,6'er. Kunne den godt nok fåes med en 1,4 eller har sælgeren bøffet da
han skrev skiltet ?

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 12:22

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en 1,6'er. Kunne den godt nok fåes med en 1,4 eller har sælgeren bøffet da

Det skal da nok passe. Sierra kan man jo også få med 1.3 motor.

Wauv den kan vel næppe komme op på de 100

--
Tom

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 16-10-05 12:22

JSM <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev:
>Igår aftes kom jeg forbi en
>forhandler som havde en Vectra til salg. På
> [...]

Nej, der findes en 1,4'er, men er blot ikke solgt herhjemme. Mener
den er på 75 hk, og i øvrigt er samme motor som også findes i
Astra model A

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 19:14

"Jakob Skovgaard (slet 17C9E)" <jakob.dorte@17C9Email.dk> skrev i en
meddelelse

> Nej, der findes en 1,4'er, men er blot ikke solgt herhjemme. Mener
> den er på 75 hk, og i øvrigt er samme motor som også findes i
> Astra model A

Astra model A? Det er der da ikke noget der hedder!
Astra findes i F, G og H modeller.

/Bent

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-10-05 19:26

"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> skrev

> Astra model A? Det er der da ikke noget der hedder!
> Astra findes i F, G og H modeller.

Andre steder end DK findes dog Astra A, det er den vi kalder Kadet A her i
landet

Mvh. Uffe RAvn

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-10-05 09:29

Sun, 16 Oct 2005 20:26:27 +0200, skrev Uffe Ravn, på 16 linier, i
<43529b6b$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> skrev

>Andre steder end DK findes dog Astra A, det er den vi kalder Kadet A her i
>landet

Kadet A hmmm Mener du den gamle baghjuls trukket kadet?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-05 13:06

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev

> Kadet A hmmm Mener du den gamle baghjuls trukket kadet?

Efter hvad jeg har læst mig til her i gruppen, så ja!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 16-10-05 12:22

JSM wrote:
> [...]
> Jeg har altid troet at den mindste motor man kunne få en Vectra med
> var/er en 1,6'er. Kunne den godt nok fåes med en 1,4 eller har

Hvis den findes, har de ihvertfald holdt den godt skjult på det danske
marked. Men den kan jo selvfølgelig have været udsat for "skilte-tuning" -
det er da set før

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-10-05 14:25

> Jeg har altid troet at den mindste motor man kunne få en Vectra med var/er
> en 1,6'er. Kunne den godt nok fåes med en 1,4 eller har sælgeren bøffet da
> han skrev skiltet ?

Det kunne fåes - og den var til salg i Danmark. Der står aldrig
motorstørrelse på bagsmækken. Den kører mindre på literen end 1,6.

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
164.188 kr.

Karrosseritype :
Sedan

Antal døre :
4

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
530 liter

Længde :
443 cm

Bredde :
170 cm

Højde :
140 cm

Vendediameter :
11 m

Egenvægt :
925 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
500 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
950 kg

Acceleration 0-100 km/t :
14,5 s

Tophastighed :
176 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.395 ccm

Effekt :
75 HK

Drejningsmoment :
108 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
14,6 km/l

/Jan W Nielsen

Fra : L

Dato : 16-10-05 17:19

Joo, det passer, den har været på programmet. Sikkert sjælent at se den
model.
Der er en´ 14NV'er.
Produceret fra 9/1988-9/1992

Mvh. TLS

Fra : Jesper

Dato : 16-10-05 21:13

> Der er en´ 14NV'er.
> Produceret fra 9/1988-9/1992

Fuldstændigt rigtigt.
Har selv ejet en af slagsen...
-Højt gearet som bare fanden -og sløv deraf...

Fartsyndere burde næsten idømmes 1 måned i sådan en model...

Fra : JSM

Dato : 17-10-05 16:23

> [...]
> en 1,6'er. Kunne den godt nok fåes med en 1,4 eller har sælgeren bøffet da

Så fik jeg min nysgerrighed stillet på det punkt. Den findes men er sjælden.
Takker for alle svarene.

mvh
Jesper