Bremser Kadett E..
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-05 14:47

Hej

Bremsesystmet på min kadett E er begyndt at opføre sig dybt underligt..

Problemet er opstået efter udskiftning af hovedcylinder, hjulcylindre,
div bremseslanger og rør, og renovering af kalibre.

Efter ovenståendende blev bremsesystem luftet ud efter forskrifterne og
alt var fint, men efter et par dage blev bremsen meget blød og svampet..
bevares jeg luftede ud igen (med en vacuumsuger)... alt er godt, men
nuproblemet er igen vendt tilbage efter kort tid ?!!!

Det lyder som om at der samler sig luft i hovedcylindren (den brummer,
når man træder på bremsepedalen).

Men jeg kan ikke rigtig lure, hvor f...... luften skal kunne komme ind
henne, der kommer ikke noget bremsevæske ud nogle steder (væskestanden
falder heller ikke!)

Burde der ikke komme bremsevædske ud et sted, når der kommer luft i
system eller???

Nogle bud på dette?? Og/eller et forslag til en løsning..

På forhånd tak
Thore Jensen

Fra : Andreas Andersen

Dato : 11-10-05 19:31

Har du skiftet bremseforstærker samtidig?

Andreas

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-05 22:10

Andreas Andersen wrote:
> Har du skiftet bremseforstærker samtidig?

Nej, det burde også være irrelevant, da den ikke er direkte tilsluttet
selve bremsesystem. Den assisterer blot...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-10-05 20:13

SmaRTrxxv <glemdet@nospam.dk> skrev :

>Nogle bud på dette?? Og/eller et forslag til en løsning..

Det kan næsten kun være din udluftning der er problemet.

(En anden skrev noget om bremseforstærkeren - det skal du nok glemme,
den kan ikke sende luft ind i bremsesystemet)

Jeg har prøvet at bruge de der vaccumsugere, og er da holdt op med det
- de er efter _min_ mening ikke nær så gode som at få en slave til at
trampe i pedalerne, og man så selv kigger efter, at der ikke er flere
bolber i slangen.

Og man skal dælme se godt efter, gerne med en god lampe, selv meget
små bobler er roden til alt ondt.

Du har vel ikke et bremserør liggende op ad noget, der kan blive meget
varmt ?

(Kan ikke huske maskinhallen i en Kaskett E, og der er blevet for
mørkt ude nu, til jeg kan glo ned i et sådan)
--
jan@stevns.net

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-05 22:13

jan@stevns.net wrote:

> Det kan næsten kun være din udluftning der er problemet.

Den tanke havde jeg også selv.. i starten.. meeen, det passer ikke helt..

> [...]
> - de er efter _min_ mening ikke nær så gode som at få en slave til at
> trampe i pedalerne, og man så selv kigger efter, at der ikke er flere

Har altid haft gode erfaringer med vacuumsugere, det er blot et
spørgsmål om at suge nok væske igennem systemet

> Du har vel ikke et bremserør liggende op ad noget, der kan blive meget
> varmt ?
Nope..

Thore

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-05 22:16

SmaRTrxxv wrote:
> Hej
>
> men nu er problemet igen vendt tilbage efter kort tid ?!!!
>
> Det lyder som om at der samler sig luft i hovedcylindren (den brummer,
> når man træder på bremsepedalen).

Nu er det blevet betydeligt værre... Der er absolut ingen modstand i
pedalen det første lange stykke, og bilen bremser næsten ikke på den
bagerste kreds...

Der er stadig ingen udsivning af væske..

Kan det være hovedcylinderen? eller lidt mere "long-shot" LB-ventilen???

Thore