Hvad ville Du vælge?
Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 12:35

Og med hvilken argumentation?
Volvo V70 TDI aut. (140 hk)
VW Passat Highline Variant V6 TDI tiptronic (150 hk)
BMW 530d Touring steptronic (udgaven med 193 hk)

Vi taler om biler, med ALT i udstyr (xenon, klima, læder, musikanlæg,
el-soltag og -sæder, tempomat, PDC samt evt. navi/TV).
Masser af emner i de tyske baser...

Bilerne koster omkring det samme - der kan umiddelbart være årgangen
til forskel således, at prisen rammer ens, hvis man forstår (ca. år 2000).
Manden har 16- 17.000 euro at gøre godt med - max 125.000 km.

Jeg mener, han bør købe BMW'en...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 01-10-05 12:59

Mogens <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev:
> [...]
>der kan umiddelbart være årgangen
>til forskel således, at prisen
>rammer ens, hvis man forstår (ca. år 2000).

1. valg, bimmeren, godt nok dyr i service, men en rigtig lækker
bil, masser af power.
2. valg, Passaten. Lækker samlet bil, med god plads. Men V6
TDI'eren har desværre ry for at bruge topstykker holder normalt
ikke mere end 150000 km.
3. valg. Hader volvoer (blot min mening), men sikkert en lækker
bil, med rigtig god komfort, men føles sikkert noget langsommeren
end resten af feltet.

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 13:41

"Jakob Skovgaard (slet WNJKJ)" <jakob.dorte@WNJKJmail.dk> wrote in message

> 1. valg, bimmeren, godt nok dyr i service, men en rigtig lækker
> bil, masser af power.

Ér den dyr i service - har du en erfaring?

> 2. valg, Passaten. Lækker samlet bil, med god plads. Men V6
> TDI'eren har desværre ry for at bruge topstykker holder normalt
> ikke mere end 150000 km.

Stadig væk? -> vi taler om en bil fra år 2000

> 3. valg. Hader volvoer (blot min mening), men sikkert en lækker
> bil, med rigtig god komfort, men føles sikkert noget langsommeren
> end resten af feltet.

Men den motorvejskultur der efterhånden har udviklet sig, betyder
moment til mellemaccelerationerne en del. Så hvad mener du med
langsommere?

Fra : Christensen

Dato : 01-10-05 13:11

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> [...]
> til forskel således, at prisen rammer ens, hvis man forstår (ca. år 2000).
> Manden har 16- 17.000 euro at gøre godt med - max 125.000 km.

Helt enig - bimmeren er IMO en klasse højere i kvalitet, finish og
motor/gear-teknik. Passaten er bare en folkevogn - V6 eller ej. Den hører
slet ikke hjemme i den klasse. Völlen er den utimative morfar bil - så
medmindre det tiltaler ham, såee....desuden er 140 hk i Volvoen ikke for
meget da....tøf tøf.

BMW'en....uden tvivl - den bil (E39) er simpelhen suveræn i alle henseender,
IMO - og jeg tror nu ikke den er så skidedyr i service - slet ikke i forhold
til Volvoen.

/f christensen
320d Touring '02 - med en E61 530d aut. på ønskesedlen...

Fra : Johnt

Dato : 30-09-05 13:40

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

Enig.

> Helt enig - bimmeren er IMO en klasse højere i kvalitet, finish og
> motor/gear-teknik. Passaten er bare en folkevogn - V6 eller ej. Den hører
> slet ikke hjemme i den klasse. Völlen er den utimative morfar bil - så

Flere af mine bekendt har haft BMW 5 fra omkring 2000. De har alle sagt,
efter at de har skiftet til ny model, at den var noget morfar agtig. Både at
køre og indretningsmæssigt. Jeg giver dem ret. Førerpladsen er
velfungerende, men røvkedelig.

Volvo er forholdsvis rimelig i service.

Hilsen
Johnt

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 13:38

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Helt enig - bimmeren er IMO en klasse højere i kvalitet, finish og
> motor/gear-teknik.

Tja'

> Passaten er bare en folkevogn - V6 eller ej. Den hører slet ikke hjemme i
> den klasse.

He, he - nu får du nok "VAG-hylekoret" på nakken

> Völlen er den utimative morfar bil - så medmindre det tiltaler ham,
> såee....desuden er 140 hk i Volvoen ikke for meget da

En chip ændrer forholdene på dét område...

> BMW'en....uden tvivl - den bil (E39) er simpelhen suveræn i alle
> henseender, IMO - og jeg tror nu ikke den er så skidedyr i service - slet
> ikke i forhold til Volvoen.

Er en BMW generelt dyr i service - ift. konkurrenterne?

> 320d Touring '02 - med en E61 530d aut. på ønskesedlen...

Jeg glemte een i ovennævnte sammenhæng, for det er også muligt
at købe en 330d til den pris! -> "Problemet" er blot, at den kun
har 184 hk - og den "nye" motor med 193 har mere power...
(moment)

/Mogens

Fra : Christensen

Dato : 02-10-05 14:04

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Tja'

arrr...hvar`? - det er den sgu...

> He, he - nu får du nok "VAG-hylekoret" på nakken

Lad dem bare...det bliver de ikke mindre rigtigt af...

> En chip ændrer forholdene på dét område...

jowjow...

> Er en BMW generelt dyr i service - ift. konkurrenterne?

Jeg tror det ikke - slet ikke hvis man finder en ikke-autoriseret der kun
bruger originale dele men til en uoriginal timeløn.

> [...]
> at købe en 330d til den pris! -> "Problemet" er blot, at den kun
> har 184 hk - og den "nye" motor med 193 har mere power...

Jamen er det ikke bare et spørgsmål om førnævnte chip? Claus fra Aalborg
(herinde fra) fik da hans 330d E46 chippet til et eller andet helt
åndssvagt....var det 270 hk og 500 et eller andet NM? - kan ikke huske
det...men det var i hvert fald nok...

/f christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 18:14

> He, he - nu får du nok "VAG-hylekoret" på nakken

Det bliver sgu ikke med mig som pop-sanger - for en Passat er altså ikke
samme klasse som en 5-serie.

/Jan W Nielsen

Fra : Christensen

Dato : 02-10-05 18:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Det bliver sgu ikke med mig som pop-sanger - for en Passat er altså ikke
> samme klasse som en 5-serie.
>

> /Jan W Nielsen

*ae ae* - go' Jan....

/f christensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 19:16

Til gengæld overgår en A8 BMWs 7´er.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Christensen

Dato : 02-10-05 19:39

> Til gengæld overgår en A8 BMWs 7´er.. )
>
> /Jan W Nielsen

*bonk* (falder ned af stolen)

Ahva'? - nja...det aner dødelige som mig ikke en dyt om...meeeen...det kunne
jeg dårligt forestille mig. (fordomsfuld har man vel lov til at være). Men
hva' - hvis BMW lukkede imorgen og alle deres biler rustede væk på samme dag
(nåe ja...) - så ville jeg til enhver tid konvertere til fjenden - nemlig
Audi. Den nye A6 Avant er dæleme en lækker vogn - især med den store
dieselmaskine og pløreturbine...

og det har jeg aldrig sagt.....

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 19:54

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Den nye A6 Avant er dæleme en lækker vogn - især med den store
> dieselmaskine og pløreturbine...

Han taler om gudebilen - A8 TDi med V8 eller V10 motor...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 20:10

> Han taler om gudebilen - A8 TDi med V8 eller V10 motor...

Korrekt.

.....gudebilen.... I LIKE that....!!

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 20:16

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Korrekt. ....gudebilen.... I LIKE that....!!

Jow, jow - men den har jo ikke en kæft med VW at gøre !

Når jeg dristes til at nævne dét ord, skyldes en test, jeg har læst
samt en oplevelse under min ferie -> hvor jeg fulgtes et langt
stykke med en '05 A8 W12...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 20:51

> Jow, jow - men den har jo ikke en kæft med VW at gøre !

Den er produceret af VAG....så lidt har den vel med VW at gøre..

> Når jeg dristes til at nævne dét ord, skyldes en test, jeg har læst
> samt en oplevelse under min ferie -> hvor jeg fulgtes et langt
> stykke med en '05 A8 W12...

Lad høre...

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 20:57

> Den er produceret af VAG....så lidt har den vel med VW at gøre..

Jow jow - men læs dagens JP. Der står en hel del om
magtspillet bag Porsche, VW og Audi - og ikke mindst
familierne. Når man bliver fyret (øverste direktør) hos
VW, vader man blot over og bliver direktør i Audi...
(kunne næppe ske, hvis de var tæt forbundne)

> Lad høre...

Ikke andet end at vi fulgtes tæt derudaf - den rykker okay :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 21:07

> [...]
> VW, vader man blot over og bliver direktør i Audi...
> (kunne næppe ske, hvis de var tæt forbundne)

Se bare på Banedanmark og transportministeriets departement..

> Ikke andet end at vi fulgtes tæt derudaf - den rykker okay :)

Hvad vil det sige..?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 21:18

> Se bare på Banedanmark og transportministeriets departement..

He he - et kvalificeret (!) råd ville være at lukke førstnævnte
i visse områder af landet. Busser er langt bedre...

> Hvad vil det sige..?

Det vil sige, at vi kørte "togdrift" gennem Tyskland
Hr. Bjørn er godt nok ikke glad for den slags, ved jeg
fra "Biler i Bella-turen" :8)

Fra : Christensen

Dato : 02-10-05 21:07

> Han taler om gudebilen - A8 TDi med V8 eller V10 motor...
> --
> Mvh Mogens

Hmmm...havde sgu aldrig troet jeg skulle se de tre ord "TDI", "Mogens" og
"gudebil" i samme afsnit....men der kan man bare se

Men som jeg sagde før så har jeg ingen anelse om hvorvidt en A8'er er mere
lækker end en 7'er (men en A6'er er klar ikke så lækker som en 5'er - det
var der vi begyndte). Uanset er vi vel deroppe i motorstørrelse hvor
økonomidriften ved en diesella er ved at gå fløjten? - og hvorfor så ikke
vælge en 12-benet benziner på små 6 liter ...f.eks en 760iL? Eller den nye
noget mindre 4,8 liters V8 i en 550i ? Jaja - jeg ved godt at der sikkert
ikke er det samme moment i en sugefætter, men det er vel ikke noget kleemann
ikke kan få styr på.

IMO, så er så kæmpestore dieselmaskiner nok mest et curiosum - for at se
hvem der kan lave den største. En røvstor benziner må da være at foretrække
i den størrelse? En der kan trille hurtigt rundt (BMW M5/6's V10 for eks.)
Mogens?

/f christensen

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 21:16

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message

> Hmmm...havde sgu aldrig troet jeg skulle se de tre ord "TDI", "Mogens" og
> "gudebil" i samme afsnit....men der kan man bare se

Neaj, men det kan altså lade sig gøre at bevæge bjerget

> Men som jeg sagde før så har jeg ingen anelse om hvorvidt en A8'er er mere
> lækker end en 7'er

Næh, men "lækker" er også et vidt begreb. Hér tales nok om kraftresourcer...

> Uanset er vi vel deroppe i motorstørrelse hvor økonomidriften ved en
> diesella er ved at gå fløjten?

Se dér ramte du lige nøjagtig plet. Hvor de mindre dieselbiler
er uinteressante, er de store det ikke, idet driften er noget
billigere på diesel. OG faktisk slår den store Audi diesel en tilsva-
rende benzinudgave på motorvejen, skriver Autobild...

> og hvorfor så ikke vælge en 12-benet benziner på små 6 liter

Fordi den koster det vide ud af øjnene, driftsmæssigt...

> IMO, så er så kæmpestore dieselmaskiner nok mest et curiosum - for at se
> hvem der kan lave den største. En røvstor benziner må da være at
> foretrække i den størrelse?

Se ovennævnte - økonomien (og overlegenheden er faktisk ret god
i en kæmpestor ultra moderne diesel)

> En der kan trille hurtigt rundt (BMW M5/6's V10 for eks.), Mogens?

Problemet kan være et dagligt kørselsforbrug på 150 km.
Dér går det ikke at køre M5, fordi brugtprisen rasler ned ift.
en diesel. Sidstnævnte tåler prismæsigt tilsyneladende bedre,
at den har rullet noget km (f.eks. MB 320 CDI ift. MB 320)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-10-05 13:49

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til forskel således, at prisen rammer ens, hvis man forstår (ca. år 2000).
> Manden har 16- 17.000 euro at gøre godt med - max 125.000 km.

Helt sikkert bimsen
Men jeg havde nu købt en Mazda i stedet og så brugt det overskydende på
noget fornuftigt

Michael

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 13:53

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Men jeg havde nu købt en Mazda i stedet og så brugt det overskydende på
> noget fornuftigt

Der kan næppe blive tale om en bil med 4 cylindret motor...

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-10-05 19:15

On Sat, 1 Oct 2005 14:53:24 +0200, "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

>Der kan næppe blive tale om en bil med 4 cylindret motor...

Men hvad med en bil med 0?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 19:18

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Men hvad med en bil med 0?

Der kan næppe blive tale om dét...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-10-05 15:15

> Jeg mener, han bør købe BMW'en...

Det mener jeg også - dernæst Passat - dernæst V70.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 15:23

> Det mener jeg også - dernæst Passat - dernæst V70.

Det er tilsyneladende muligt at få en '01 Audi A8 3,3 TDI (99.000 km)også

Hvad vælger man - Audi (godt nok ikke en st car):
http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&id=11111111180178440

eller '01 BMW 530d Touring (92.000 km - udstyr og m/aut. ukendt)
http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&id=11111111174454676

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-10-05 15:36

> [...]
> http://home.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&id=11111111180178440

> eller '01 BMW 530d Touring (92.000 km - udstyr og m/aut. ukendt)

Man vælger Audi´en - hvis man har råd til at køre i den

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 01-10-05 15:45

> Man vælger Audi´en - hvis man har råd til at køre i den

Jeg forstår ikke helt -> hvis man har råd. BMW/Audi -> tja'

Men måske Audi'en ér dyr i drift -> værditabet på denne '03 er enormt,
medmindre annoncen er fake:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=13&id=11111111183356821&

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-10-05 15:59

> Jeg forstår ikke helt -> hvis man har råd. BMW/Audi -> tja'

Jeg tror, A8´eren er noget dyrere end en "husmands-5´er" fra BMW.

Jeg ved det ikke - men jeg tror det.

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-10-05 16:51

Hejsa,

On Sat, 1 Oct 2005 16:59:25 +0200, "Jan W Nielsen"

>Jeg tror, A8´eren er noget dyrere end en "husmands-5´er" fra BMW.
>Jeg ved det ikke - men jeg tror det.

Det er den. Dyrere at forsikre (jeg undersøgte en 730d ift en 530d i
Sverige - den kostede så vidt jeg husker 4.000 mere, der er nok ingen
grund til at A8'eren skulle være billigere).

Motor havde en brugtbilstest af A8 i Maj-04 - de skriver bl.a. "et
120.000 km service koster 18.000-35.000 kr."

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 08:26

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> Det er den. Dyrere at forsikre (jeg undersøgte en 730d ift en 530d i
> Sverige - den kostede så vidt jeg husker 4.000 mere

Hvilket vil sige?
(præmie?)

> Motor havde en brugtbilstest af A8 i Maj-04 - de skriver bl.a. "et
> 120.000 km service koster 18.000-35.000 kr."

Men næppe udgiften i Sverige, hvor et serviceeftersyn koster det halve ift.
DK...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-05 09:13

Hej,

On Sun, 2 Oct 2005 09:25:54 +0200, "Mogens"

>Hvilket vil sige?
>(præmie?)

Ah.. Nu er det lidt over et år siden.. Men noget i stil med

8.900 sek/år for fuld kasko på en 530d
12.800 sek/år for fuld kasko på en 730d

>Men næppe udgiften i Sverige, hvor et serviceeftersyn koster det halve ift.
>DK...

Nej, rigtig nok - men hvad jeg hører fra dem der kører i de helt styre
tyskere heroppe så ER de altså stadig markant dyrere. Om det helt
koster det halve heroppe ved jeg så heller ikke - hvis det gør er jeg
dælme glad for at jeg ikke får serviceret min bil hos BMW i Danmark...
uha-uha...

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 02-10-05 09:29

--

> Ah.. Nu er det lidt over et år siden.. Men noget i stil med
> 8.900 sek/år for fuld kasko på en 530d
> 12.800 sek/år for fuld kasko på en 730d

Ikke afskrækkende, IMO...

> [...]
> koster det halve heroppe ved jeg så heller ikke - hvis det gør er jeg
> dælme glad for at jeg ikke får serviceret min bil hos BMW i Danmark...

Nu har jeg surfet lidt i nat, og det er sgu rystende at læse, hvad
man egentligt - på tværs af mærker og benzin/diesel - kan købe
af NYE biler for rimelige penge (260.000 DKK).
'06 Audi A6 Avant 3.0 TDi
'06 BMW 535d
'06 Jaguar S-type 2,7 l twin TDi Classic
'06 MB 320 CDi

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-05 10:51

Hej Mogens,

On Sun, 2 Oct 2005 10:29:10 +0200, "Mogens"

>Ikke afskrækkende, IMO...

Nej det er da til at betale, men stadig mange penge ekstra syntes jeg.

Ja Det er ikke helt tosset....

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 00:06

> Nej det er da til at betale, men stadig mange penge ekstra syntes jeg.

Jep - også ville jég iøvrigt vælge en 740d

> Ja Det er ikke helt tosset....

Tænderne løber i vand - og hovedet blir forvirret over de
talrige alternative, der popper op. Et sadnt eldorado af muligheder...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-05 19:16

Mogens wrote:
> Det er tilsyneladende muligt at få en '01 Audi A8 3,3 TDI (99.000
> km)også

Jeg synes der mangler en information...

Skal der betales afgift?

Det er nogle fine biler du vælger, men afgiften er ikke god (på nær Volvoen,
hvorfor jeg valgte denne)

Fra : Mogens

Dato : 03-10-05 23:17

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Jeg synes der mangler en information...

Gør der deeet :)

> Skal der betales afgift?

Nope...

> Det er nogle fine biler du vælger, men afgiften er ikke god (på nær
> Volvoen, hvorfor jeg valgte denne)

He, he...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-05 08:01

Mogens wrote:

> He, he...

Det gør vi en stor forskel...
Tør ikke tænke på afgiften på en A8 3,3 TDi...

Uden afgift ville jeg _ikke_ vælge min Volvo...

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-10-05 16:06

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev:

>Og med hvilken argumentation?

>VW Passat Highline Variant V6 TDI tiptronic (150 hk)

Havde den model ikke bøvl med topstykket i netop V6-udgaven i de
tidlige årgange ?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Lars Knudsen

Dato : 01-10-05 16:35

Hej,

On Sat, 1 Oct 2005 13:34:33 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Og med hvilken argumentation?
>Volvo V70 TDI aut. (140 hk)
>VW Passat Highline Variant V6 TDI tiptronic (150 hk)
>BMW 530d Touring steptronic (udgaven med 193 hk)
[...]
>Bilerne koster omkring det samme - der kan umiddelbart være årgangen
>til forskel således, at prisen rammer ens, hvis man forstår (ca. år 2000).
>Manden har 16- 17.000 euro at gøre godt med - max 125.000 km.

Hov - 193 hk motoren kom så vidt jeg husker først i forbindelse med
den let faceliftede udgave (som også inkluderer 16:9 navi) i 2001,
bare lige så han er OBS på årgangen.

>Jeg mener, han bør købe BMW'en...

Klart, enig.

Passaten har potentielt problemer med topstykkerne har jeg hørt flere
steder, helt frem til 2002 vist nok. Noget med olietryk i tomgang...
Så den ville jeg fravælge af den grund (bl.a. derfor røg A6 V6 TDI fra
vores liste da vi flyttede til Sverige).

Volvo'en syn's jeg bare er småtrist. Men det er selvfølgelig en
smagsspørgsmål. Men kan kan ikke lide interiøret. Jeg har kørt lidt i
en S60 benzin'er med automatgear - og det gear var altså ikke på højde
med hvad BMW præsterer - det skiftede noget hårdt og ikke altid lige
heldigt.

BMW'en har jeg jo selv i 2002 udgave med "alt-i-udstyr", inkl. 16:9
navigation/tv. Jeg er meget tilfreds med den, selv om den lige kostede
en ny kardanaksel i foråret(!).

Service på den er ikke specielt kostbart syntes jeg i forhold til hvad
service af min Xsara VTS kostede hos Citroën i DK. Olieservice har jeg
haft givet cirka dkk 2.200 for hos BMW i Sverige, og dkk 1.450 hos
Schmiedmann i Greve. Service Inspection I kostede dkk 3.422 hos BMW i
Sverige. Baghjulsleje dkk 1.748 hos BMW. Bremseskiver+klodser bag i
begge sider dkk 3.197 hos BMW. Støddæmpere hele vejen rundt dkk 7.050
hos Schmiedmann. Serviceintervallerne er cirka 25.000 km mellem hvert
service (de er dog variable så det kan variere lidt) hvor hver anden
gang er det kun olie+filter+check af dæk/bremser.

** Lars

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-10-05 20:48

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
-klip-
....en BMW-motorcykel...

Venlig hilsen

Aragorn_DK - bimmerhjerne

--
=================
www.welles.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-05 09:40

Mogens skriver:

> Jeg mener, han bør købe BMW'en...

Kommer an på ens temperament og offervilje.

De fleste ville nok have BMW'en først, den udstråler sport og dynamik.
Passaten er mere familiebilen med lidt ekstra muskler og
"skærgårdstraktoren" er "bare" en Volvo (bevares, det er fine biler, en
V70 er da okay, men det er skutte det samme......)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-05 10:57

Hej,

On Sun, 02 Oct 2005 10:40:09 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

>Kommer an på ens temperament og offervilje.
>De fleste ville nok have BMW'en først, den udstråler sport og dynamik.

Hehe, ja - men til gengæld bliver konen i tide og utide "udfordret" af
diverse mænd (alt lige fra Brian Johnnysen i sin Gålf til Hr. Jensen i
sin V70) på vejene rundt omkring København. Det er sjovt - jeg er ikke
selv ude for det samme i nær samme grad - tror måske det er noget med
at man(d) ikke kan tåle en kvinde bag rattet i en stor BMW uden lige
at skulle vise sig

Tendensen ville nok være mindre i en Passat vil jeg afgjort tro. Du
bliver nok opfattet en del mere "hu-hej, her kommer jeg"-agtig i
BMW'en, uanset om man kører ganske almindeligt (hmm.. betaler jo selv
dæk - og den æder altså noget hvis man presser max moment ud gennem
baghjulene hele tiden .

** Lars