/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Varm bil
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 08:14

Hej

Min Brava fra 1996 med 190k på bagen har fået et varmt problem. For 3-4
uger siden fandt vi ud af, at temperatur-føleren var død. Allerede når man
havde kørt 2-3 minutter, kunne pilen på instrumentbrættet drøme helt i top.
Men vi var sikre på, at det var selve føleren,der var død, da den 3-5
minutter senere kunne drøne helt ned på normalt niveau i løbet af meget
kort tid. Det skal lige nævnes, at tomgangen var MEGET svingende, når disse
temperaturudfald stod på.

Vi kørte så videre med dette problem i 3-4 uger velvidende om, at de
voldsomme temperatur-udsving intet havde med virkeligheden at gøre.

Nu her i går havde vi så et problem: Nålen drønede helt i top, og blev der!
Jeg kørte 7-8 minutter med dette og holdt derefter ind til siden. Motoren
lugtede meget varm, og jeg kunne høre, at kølervæsken kogte.

Åben motorhjælm i 15 minutter hjalp på det hele og vi kørte derefter
hjemad. Jeg tjekkede for olie og den manglede tilsyneladende, men jeg
efterfyldte max. 3-4 dl.

Den skal selvfølgelig til mekaniker, men jeg vil gerne have et bud på, hvad
en varm motor kan have af årsager. Der er olie og vand på.

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

 
 
Torben E (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 01-10-05 08:25


"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
news:s6vqh0n3i7cb$.1c1j3v7ygans.dlg@40tude.net...
> Hej
>
> Min Brava fra 1996 med 190k på bagen har fået et varmt problem. For 3-4
> uger siden fandt vi ud af, at temperatur-føleren var død. Allerede når man
> havde kørt 2-3 minutter, kunne pilen på instrumentbrættet drøme helt i
> top.
> Men vi var sikre på, at det var selve føleren,der var død, da den 3-5
> minutter senere kunne drøne helt ned på normalt niveau i løbet af meget
> kort tid. Det skal lige nævnes, at tomgangen var MEGET svingende, når
> disse
> temperaturudfald stod på.
>
> Vi kørte så videre med dette problem i 3-4 uger velvidende om, at de
> voldsomme temperatur-udsving intet havde med virkeligheden at gøre.
>
> Nu her i går havde vi så et problem: Nålen drønede helt i top, og blev
> der!
> Jeg kørte 7-8 minutter med dette og holdt derefter ind til siden. Motoren
> lugtede meget varm, og jeg kunne høre, at kølervæsken kogte.
>
> Åben motorhjælm i 15 minutter hjalp på det hele og vi kørte derefter
> hjemad. Jeg tjekkede for olie og den manglede tilsyneladende, men jeg
> efterfyldte max. 3-4 dl.
>
> Den skal selvfølgelig til mekaniker, men jeg vil gerne have et bud på,
> hvad
> en varm motor kan have af årsager. Der er olie og vand på.
>
> --
> Mvh
> Bo Kamp Dudek
> www.bodudek.dk
>
> Danmarks nye slankeportal
> -----------------------------
> W. www.slankogrask.dk
> E. info@slankogrask.dk
> -----------------------------

Det lyder som din termostat hænger

Torben E



Hans Paulin \(6310\) (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-10-05 08:27

Bo Kamp Dudek skrev:

> Den skal selvfølgelig til mekaniker, men jeg vil gerne have et bud
> på, hvad en varm motor kan have af årsager. Der er olie og vand på.

Defekt termostat
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8



Bo Kamp Dudek (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 08:36

[...]

>> Den skal selvfølgelig til mekaniker, men jeg vil gerne have et bud
>> på, hvad en varm motor kan have af årsager. Der er olie og vand på.
>
> Defekt termostat

ok, det lyder da som en overkommelig mekaniker reperation.. men bare lige
for at jeg, en computernørd, forstår det, hvad er det så helt præcist, der
sker?

kan vi køre med den, så længe motoren (iflg. instrumentbrættet) ikke bliver
for varm?

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Bo Kamp Dudek (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 08:43

[...]

> kan vi køre med den, så længe motoren (iflg. instrumentbrættet) ikke bliver
> for varm?

jeg har lige surfet lidt rundt, og det ser ud som om, at man bare lige kan
skifte termostaten i en ruf dér.. kan det passe? er det bare en box med et
par ledninger?

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

John Sahl (01-10-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 01-10-05 08:52

Bo Kamp Dudek wrote:
> jeg har lige surfet lidt rundt, og det ser ud som om, at man bare
> lige kan skifte termostaten i en ruf dér.. kan det passe? er det bare
> en box med et par ledninger?

Bo, smid mig lige på din Messenger ( John_Sahl snabela hotmail.com )

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Jakob Skovgaard (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 01-10-05 09:02

Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> skrev:
>[...]
>
>> kan vi køre med den, så længe
>>motoren (iflg. instrumentbrættet) ikke bliver
>> for varm?
>
>jeg har lige surfet lidt rundt, og det
>ser ud som om, at man bare lige kan
>skifte termostaten i en ruf dér.. kan
>det passe? er det bare en box med et
>par ledninger?
>
>--
>Mvh
>Bo Kamp Dudek
>www.bodudek.dk
>
>Danmarks nye slankeportal
>-----------------------------
>W. www.slankogrask.dk
>E. info@slankogrask.dk
>-----------------------------

Det kan godt være termostaten, men toppakningen lyder nu heller
ikke helt hen i vejret. Men skynd dig at få skiftet termostaten,
en bil må ikke køre varm, det kan nemt koste et skæv topstykke, og
så snakker vi altså en anselig sum.

Når bilen er kold, prøv da at pille dækslet af til
ekspantionsbeholderen, prøv at give noget gas, samtidig med du
kigger ned i den, hvis der kommer bobler, er det toppakningen.
Grunden til jeg er lidt mistænkelig på toppakningen er den urolige
tomgang du beskriver.


Jakob Skovgaard (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 01-10-05 09:44

Jakob Skovgaard <jakob.dorte@H50BMmail.dk> (slet H50BM) skrev:
>Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> skrev:
>>[...]
>>
>>> kan vi køre med den, så længe
>>>motoren (iflg. instrumentbrættet) ikke bliver
>>> for varm?
>>
>>jeg har lige surfet lidt rundt, og det
>>ser ud som om, at man bare lige kan
>>skifte termostaten i en ruf dér.. kan
>>det passe? er det bare en box med et
>>par ledninger?
>>
>>--
>>Mvh
>>Bo Kamp Dudek
>>www.bodudek.dk
>>
>>Danmarks nye slankeportal
>>-----------------------------
>>W. www.slankogrask.dk
>>E. info@slankogrask.dk
>>-----------------------------
>
>Det kan godt være termostaten, men toppakningen lyder nu heller
>ikke helt hen i vejret. Men skynd dig at få skiftet termostaten,
>en bil må ikke køre varm, det kan nemt koste et skæv topstykke,
og
>så snakker vi altså en anselig sum.
>
>Når bilen er kold, prøv da at pille dækslet af til
>ekspantionsbeholderen, prøv at give noget gas, samtidig med du
>kigger ned i den, hvis der kommer bobler, er det toppakningen.
>Grunden til jeg er lidt mistænkelig på toppakningen er den
urolige
>tomgang du beskriver.

Hov glemte helt, du må for guds skyld ikke åbne låget til
ekspantionsbeholderen hvis bilen er varm, for så får du meget
varme pølser, hvorpå der først kommer nyt skind om 14
dage.....HUSK DETTE


Hans Paulin \(6310\) (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-10-05 09:15

Bo Kamp Dudek skrev:

> jeg har lige surfet lidt rundt, og det ser ud som om, at man bare
> lige kan skifte termostaten i en ruf dér.. kan det passe? er det bare
> en box med et par ledninger?

Kender ikke din bil, men "normalt" er det en metaldims med voks i - á la en
radiatortermostat.

Kan sidde i et termostathus hvor kølevandet strømmer forbi - lige som en
radiator.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8



Jakob Skovgaard (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 01-10-05 09:20

Hans Paulin \\(6310\\) <me@privacy.net> skrev:
>Bo Kamp Dudek skrev:
>
>> jeg har lige surfet lidt rundt, og
>>det ser ud som om, at man bare
>> lige kan skifte termostaten i en
>>ruf dér.. kan det passe? er det bare
>> en box med et par ledninger?
>
>Kender ikke din bil, men "normalt" er
>det en metaldims med voks i - á la en
>radiatortermostat.
>
>Kan sidde i et termostathus hvor
>kølevandet strømmer forbi - lige som en
>radiator.
>--
> Med venlig hilsen
> Hans
>http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Det med termostaten er ret let at tjekke, start bilen op, når den
bliver driftsvarm, skal termostaten åbne, således at køleren
bliver varm, meget varm, ligeledes skal både til og afgang fra
køleren også blive varme. Hvad med blæseren starter den, når den
kommer over normal temperatur?


Hans Paulin \(6310\) (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-10-05 09:46

Jakob Skovgaard (slet RSXQS) skrev:

snip

> Hvad med blæseren starter den, når den
> kommer over normal temperatur?

Ved jeg sqtte
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8



Jakob Skovgaard (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 01-10-05 09:51

Hans Paulin \\(6310\\) <me@privacy.net> skrev:
>Jakob Skovgaard (slet RSXQS) skrev:
>
>snip
>
>> Hvad med blæseren starter den, når den
>> kommer over normal temperatur?
>
>Ved jeg sqtte
>--
> Med venlig hilsen
> Hans
>http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

*lol*, det havde jeg s.. heller ikke regnet med )


Hans Paulin \(6310\) (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 01-10-05 09:13

Bo Kamp Dudek skrev:

> ok, det lyder da som en overkommelig mekaniker reperation.. men bare
> lige for at jeg, en computernørd, forstår det, hvad er det så helt
> præcist, der sker?
>
> kan vi køre med den, så længe motoren (iflg. instrumentbrættet) ikke
> bliver for varm?

Så varm som du beskriver den blir: nej!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8



Mogens (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-10-05 10:05

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> wrote in message
news:s6vqh0n3i7cb$.1c1j3v7ygans.dlg@40tude.net...

> Vi kørte så videre med dette problem i 3-4 uger...

Bo, for pokker - dét gør man da ikke. Blot kører videre :)
Tiden er inde til at du får handlet, som du har talt om.

Ved samme lejlighed sparer du så udgiften til en nye termostat
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)



Bo Kamp Dudek (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 14:32

[...]

>> Vi kørte så videre med dette problem i 3-4 uger...
>
> Bo, for pokker - dét gør man da ikke. Blot kører videre :)

det kan du have ret i.. ehm.. men vi gjorde det alligevel..


[...]

> Tiden er inde til at du får handlet, som du har talt om.

det har du ret i.. vi har d.d. kigget nyere biler på bilbasen.. vender
tilbage til gruppen lidt senere med en samlet krav-oversigt..


--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Mogens (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-10-05 14:39

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
news:1ggejcrnqdu83$.1ud272d8xhoq6$.dlg@40tude.net...


>> Tiden er inde til at du får handlet, som du har talt om.

> det har du ret i.. vi har d.d. kigget nyere biler på bilbasen.. vender
> tilbage til gruppen lidt senere med en samlet krav-oversigt..

De "gamle" krav fra 21/7 2005 er vel gældende endnu?
Citat:

Vi overvejer pt. at skifte vores Brava fra '96 ud med en spritny bil
velvidende om, at det er en dårlig investering.

Men hvad koster en ny bil gennemsnitligt i de løbende services, som
man jo 'skal' have foretaget? Det skal med i beregningerne, når vi
holder dette op i mod den gamle, som på det område er gratis. Følgende
skal vel med i den samlede vurdering:

- Service
- Benzinøkonomi
- Løbende reparationer
- Andet?

Vi har et dreng på 2 år samt en på 2 mdr. Vi skal derfor have fingrene
i en bil med godt med bagageplads. Ikke nødvendigvis nok til 2
barnevogne, men i hvert fald til een samt en masse bagage.

Hvad skal vi, og skal ikke? Vi har hørt meget godt om fantastiske
Toyota, men der findes jo også andet.

Prismæssigt skal vi lande på max. 225.000,- for en ny eller en nyere
brugt i god stand. Vi kører ca. 15.000 km årligt.


--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Bo Kamp Dudek (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 15:05

[...]

> De "gamle" krav fra 21/7 2005 er vel gældende endnu?

jeg tror det faktisk ikke.. vi vælger nok at omprioritere økonomisk på
nogle ting, og derfor lander vi mere på 100-125.000 for en nyere brugt..

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Bo Kamp Dudek (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 03-10-05 07:26

[...]

> Bo, for pokker - dét gør man da ikke. Blot kører videre :)
> Tiden er inde til at du får handlet, som du har talt om.
>
> Ved samme lejlighed sparer du så udgiften til en nye termostat

den lokale fiat-mekker mente, at det var 8/10 for at toppakningen også var
røget.. og han mente, at var den det, så skulle det hele 'renoveres', som
han udtrykte det, og det ville koste omkring 15.000.. ehm..

er det helt ved siden af?

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Martin Johansen [600~ (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-10-05 21:28

Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk> wrote in
news:fgcubnl821ed$.1un91tkny6lnq$.dlg@40tude.net:

> den lokale fiat-mekker mente, at det var 8/10 for at toppakningen også
> var røget.. og han mente, at var den det, så skulle det hele
> 'renoveres', som han udtrykte det, og det ville koste omkring 15.000..
> ehm..

Jeg ved ikke hvad Fiat stumper koster, men jeg ved at SAAB ikke er blandt
de billigste...

6500+moms ville det have koster mig på aut. værksted, inkl. planslibning.
At jeg så fik det til en helt andet pris er så en anden snak, men 15kilo er
helt hen i hegnet såfremt det "bare" er en toppakning med et topstykke der
skal planslibes.

> er det helt ved siden af?

Helt? Tjo...

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-10-05 00:00


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
news:Xns96E4E481490F1nononoinvalid@62.243.74.163...

>> er det helt ved siden af?

> Helt? Tjo...

Kunne du ikke lave en bilhandel istedet, hvor din havererede
bil indgik i handlen?
Eksempelvis en Fiat-forhandler, der har din ønskede nye Fiat
eller anden til salg?
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk



Pizzabager (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 01-10-05 11:55



>
> Nu her i går havde vi så et problem: Nålen drønede helt i top, og blev
> der!
> Jeg kørte 7-8 minutter med dette og holdt derefter ind til siden. Motoren
> lugtede meget varm, og jeg kunne høre, at kølervæsken kogte.
>
> Åben motorhjælm i 15 minutter hjalp på det hele og vi kørte derefter
> hjemad. Jeg tjekkede for olie og den manglede tilsyneladende, men jeg
> efterfyldte max. 3-4 dl.
>
> Den skal selvfølgelig til mekaniker, men jeg vil gerne have et bud på,
> hvad
> en varm motor kan have af årsager. Der er olie og vand på.
>

kunne godt være en termostat der hænger, men den plejer nu at gå istykker i
åben stilling?? så bilen aldrig bliver helt varm på kolde dage.

den urolige tomgang kunne godt være et tegn på toppakningen er røget..

som jo kan være pga. den er kørt varm..

men først vil jeg spørge, hvorfor kører du videre når din varmeføler ikke
virker, grunden til den er der istedet for en føler som fortæller dig
hvornår højre baglys er gået.. er jo netop at der kan være høje omkostninger
forbundet med at bilen kører varm..

topakning, afretning af topstykke koster en del penge.. også er der også
biler som kan finde på at smide et ventilsæde når de bliver rigtig godt
varme.. også er det ny motor i.. (men det har den ikke så ville du have hørt
det)


til mekker med den.. nævn varmeføleren og termostaten.. og den urolige
tomgang.. så finder han fejlen.. :)

kasper




Bo Kamp Dudek (01-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 01-10-05 14:35

[...]

> den urolige tomgang kunne godt være et tegn på toppakningen er røget..

har man et bud på, hvad en udskiftet toppakning kan koste?


[...]

> men først vil jeg spørge, hvorfor kører du videre når din varmeføler ikke
> virker, grunden til den er der istedet for en føler som fortæller dig
> hvornår højre baglys er gået.. er jo netop at der kan være høje omkostninger
> forbundet med at bilen kører varm..

tjoeh, et spørgsmål, som jeg ikke har et klart svar på.. måske lidt i stil
med at 'vi ved godt, at indikatoren til benzin ikke duer, men vi har en
fornemmelse af, hvor meget benzin, der er på'


[...]

> til mekker med den.. nævn varmeføleren og termostaten.. og den urolige
> tomgang.. så finder han fejlen.. :)

jow..

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Pizzabager (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Pizzabager


Dato : 02-10-05 23:15


>> den urolige tomgang kunne godt være et tegn på toppakningen er røget..
>
> har man et bud på, hvad en udskiftet toppakning kan koste?
>
>
hmm det bliver et gæt.. hvis topstykket ikke skal rettes af.. hmm fra 1000
kr i en billig baggård sted vil jeg tro. op til 3-4000 kr hvis den er helt
gal og et dyrt sted.. ring rundt og hør. de plejer og kunne give en ca pris.

kasper



Bo Kamp Dudek (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 03-10-05 16:38

[...]

>> har man et bud på, hvad en udskiftet toppakning kan koste?
>>
>>
> hmm det bliver et gæt.. hvis topstykket ikke skal rettes af.. hmm fra 1000
> kr i en billig baggård sted vil jeg tro. op til 3-4000 kr hvis den er helt
> gal og et dyrt sted.. ring rundt og hør. de plejer og kunne give en ca pris.

"den lokale fiat-mekker mente, at det var 8/10 for at toppakningen også var
røget.. og han mente, at var den det, så skulle det hele 'renoveres', som
han udtrykte det, og det ville koste omkring 15.000.. ehm.. "


--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Jakob Skovgaard (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 03-10-05 19:57

Find en anden mekaniker, og smid en ny motor i, 15000 kr er jo fuldstændig
vandvittig.


"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:1vpgm3hwd53mg$.17isvoos3occr$.dlg@40tude.net...
> [...]
>
>>> har man et bud på, hvad en udskiftet toppakning kan koste?
>>>
>>>
>> hmm det bliver et gæt.. hvis topstykket ikke skal rettes af.. hmm fra
>> 1000
>> kr i en billig baggård sted vil jeg tro. op til 3-4000 kr hvis den er
>> helt
>> gal og et dyrt sted.. ring rundt og hør. de plejer og kunne give en ca
>> pris.
>
> "den lokale fiat-mekker mente, at det var 8/10 for at toppakningen også
> var
> røget.. og han mente, at var den det, så skulle det hele 'renoveres', som
> han udtrykte det, og det ville koste omkring 15.000.. ehm.. "
>
>
> --
> Mvh
> Bo Kamp Dudek
> www.bodudek.dk
>
> Danmarks nye slankeportal
> -----------------------------
> W. www.slankogrask.dk
> E. info@slankogrask.dk
> -----------------------------



Bo Kamp Dudek (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 03-10-05 21:17

[...]

> Find en anden mekaniker, og smid en ny motor i, 15000 kr er jo fuldstændig
> vandvittig.

jow, det mener jeg også til trods for, at jeg ikke har forstand på det..
nogle kloger hoveder har dog udtalt, at olien vil skumme hvidt ved
påfyldningshullet, hvis toppakningen er røget.. der er heldigvis ingen skum
her i vejle, så det tegner vel lyst.. (?)

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Martin Johansen [600~ (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-10-05 21:29

Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote in
news:95j8sg6jcsy5$.1rryxt1ac67he$.dlg@40tude.net:

>
> jow, det mener jeg også til trods for, at jeg ikke har forstand på
> det.. nogle kloger hoveder har dog udtalt, at olien vil skumme hvidt
> ved påfyldningshullet, hvis toppakningen er røget.. der er heldigvis
> ingen skum her i vejle, så det tegner vel lyst.. (?)

Det er korrekt - hvis olien kommer ud den vej. Kommer den, den anden vej så
er det straks værre for så ender den i din olie!!

Hvordan ser olien på din oliepind ud?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jakob Skovgaard (03-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 03-10-05 22:17

Martin Johansen [6000] <no@no.no.invalid> skrev:
>Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote in
>news:95j8sg6jcsy5$.1rryxt1ac67he$.dlg
>@40tude.net:
>
>>
>> jow, det mener jeg også til trods
>>for, at jeg ikke har forstand på
>> det.. nogle kloger hoveder har dog
>>udtalt, at olien vil skumme hvidt
>> ved påfyldningshullet, hvis
>>toppakningen er røget.. der er heldigvis
>> ingen skum her i vejle, så det
>>tegner vel lyst.. (?)
>
>Det er korrekt - hvis olien kommer ud
>den vej. Kommer den, den anden vej så
>er det straks værre for så ender den i din olie!!
>
>Hvordan ser olien på din oliepind ud?
>
>--
>Martin Johansen [6000]
>"MTF-0063 - fordi livet er for kort
>til træge gearskift..."
>Billigt brugt crap til salg:
>http://tuxx.dk/rodekassen.php

Har du testet om der kommer bobler i ekspantionsbeholderen som jeg
skrev før?


Bo Kamp Dudek (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 05-10-05 08:51

[...]

> Har du testet om der kommer bobler i ekspantionsbeholderen som jeg
> skrev før?

jeg har udskiftet termostaten, og når bilen kører i tomgang, bliver den
MEGET varm.. der kommer bobler i eksp. beholderen.. køleren bliver IKKE
varm, og blæseren kører IKKE..

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Thomas Rasmussen (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 05-10-05 09:44

Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk> wrote in
news:1rryi0ikjvo6x.16dsybequ3ly5.dlg@40tude.net:

> [...]
>
>> Har du testet om der kommer bobler i ekspantionsbeholderen som jeg
>> skrev før?
>
> jeg har udskiftet termostaten, og når bilen kører i tomgang, bliver den
> MEGET varm.. der kommer bobler i eksp. beholderen.. køleren bliver IKKE
> varm, og blæseren kører IKKE..
>

Hvis køleren ikke bliver varm så virker din termostat ikke! Jeg har selv
haft lign. problemer hvor den ikke ville åbne ordentlig, det viste sig at
være en fejlmontering af termostaten (var endda gjort på 'hvidt' værksted).
Selv når motoren står i tomgang skal den kunne åbne termostaten når den når
op til en given temperatur. Det kan også være din vandpumpe der ikke
virker, derved vil der ikke være så stort flow i dit kølevand og måske vil
termostaten så ikke få varmt vand.

Jeg vil råde dig til at lade være med at køre i bilen til problemet er
løst, det kan blive frygtelig dyrt hvis det først går rigtig galt.

Thomas

Jakob Skovgaard (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 05-10-05 22:20

Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk> skrev:
>[...]
>
>> Har du testet om der kommer
>>bobler i ekspantionsbeholderen som jeg
>> skrev før?
>
>jeg har udskiftet termostaten, og
>når bilen kører i tomgang, bliver den
>MEGET varm.. der kommer bobler i
>eksp. beholderen.. køleren bliver IKKE
>varm, og blæseren kører IKKE..
>
>--
>Mvh
>Bo Kamp Dudek
>www.bodudek.dk
>
>Danmarks nye slankeportal
>-----------------------------
>W. www.slankogrask.dk
>E. info@slankogrask.dk
>-----------------------------
Når der kommer bobler i ekspantionsbeholderen er det garanteret
toppakningen der er gået, da komprisionen fra cylinderen går ud i
en kølekanal, pga defekt pakning. Dette betyder der kommer luft i
vandpumpen som da ikke kan cirkulere vandet.

Ergo, kun et at gøre, ny toppakning. Husk at få planslebet
topstykket, de ekstra penge det koster er godt givet ud.


Bo Kamp Dudek (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 06-10-05 08:25

[...]

> Når der kommer bobler i ekspantionsbeholderen er det garanteret
> toppakningen der er gået, da komprisionen fra cylinderen går ud i
> en kølekanal, pga defekt pakning. Dette betyder der kommer luft i
> vandpumpen som da ikke kan cirkulere vandet.

kan det ikke også være, at jeg ikke har fået udluftet ordentligt, i det
øjeblik jeg selv skiftede termostaten?


--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Jakob Skovgaard (06-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 06-10-05 21:48

Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk> skrev:
>[...]
>
>> Når der kommer bobler i
>>ekspantionsbeholderen er det garanteret
>> toppakningen der er gået, da
>>komprisionen fra cylinderen går ud i
>> en kølekanal, pga defekt pakning.
>>Dette betyder der kommer luft i
>> vandpumpen som da ikke kan
>>cirkulere vandet.
>
>kan det ikke også være, at jeg ikke
>har fået udluftet ordentligt, i det
>øjeblik jeg selv skiftede
>termostaten?
>
>
>--
>Mvh
>Bo Kamp Dudek
>www.bodudek.dk

Jo det kan selvfølgelig også give disse symtomer, blot ej bobler i
ekspationsbeholderen. Har selv haft en Mitsu Colt der netop gjorde
samme nummer, der var det også toppakningen, der var smuttet
mellem en kølekanal og en cylinder. Vil næsten ligge hovedet på
blokken, om at du har samme problem
>
>Danmarks nye slankeportal
>-----------------------------
>W. www.slankogrask.dk
>E. info@slankogrask.dk
>-----------------------------


Bo Kamp Dudek (05-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 05-10-05 08:49

[...]

> Hvordan ser olien på din oliepind ud?

den ser fin og klar ud..

--
Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk
-----------------------------

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste