Papir på trailer
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 16:15

Hej

Jeg har for en del år siden købt en trailer brugt uden papir
Jeg ved den ikke er stjålen, kan jeg på nogen måde få
indregistreringspapirerne
til denne trailer når jeg ikke ved hvam den tidligere ejer er??

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 25-09-05 16:18

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indregistreringspapirerne
> til denne trailer når jeg ikke ved hvam den tidligere ejer er??

Er der plade på ?
Spørg om de vil hjælpe dig på motorkontoret

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 17:10

Hej

Ja der er plader på

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 25-09-05 18:04

> Hej
>
> Ja der er plader på
Hej igen,
Så burde du have en chance på motorkontoret med at finde den sidste ejer, du
skal have fat på ham for at kunne få en ny reg. atest.

Kent Nielsen

Fra : Allan / Kolding

Dato : 25-09-05 18:12

Hej Preben.

1) Find ud af hvem som ejer traileren ( Altså på den bortkomne registrerings
attest ).
Det faktisk kun motorkontoret / Centralregisteret for motorkøretøjer
som ved det.

2) Hvis den orig. ejer er live skal han / hun skrive under på, at du kan få
en genpart kopi i den orig. reg. attest.

3) Hvis han ikke er, er det arvingene som skal.( kan være noget være Bøvl ).

4) Så skal du til syn med din trailer, og derefter på motorkontoret.

5) Jeg formoder, at den er på en totalvægt på 500 kg. eller der under, da
der ellers er vægtafgift på dem,
som er større. For så var det nok blevet opdaget for længe siden, da den
gamle ejer somregel ikke vil
betale afgift, for noget han ikke har mere.

Omvendt vil det aldrig ske noget dramatisk, ved at du ikke gør noget ved
det, bortset fra, hvis den tidligere ejer
dør, eller din trailer bliver stjålet. Hvis den tidligere ejer dør, vil den
på automatik blive afmeldt. Og du skal
aflev. den plade du har på den nu. Det finder man jo først ud af nå man
hennvender sig til motorkontoret, eller
evt. bliver stoppet af politiet. Og hvis den bliver stjålet, er det jo ikke
din trailer som er stålet, men den tidligere
ejers trailer. Så her står du ret dårligt.

Om du endvidere kan blive tiltalt for ikke at omreg. inden 21 dage ved jeg
ikke. Du har jo haft den i flere år.
Men det er jo kun hvis politiet bliver indblandet. Motorkontoret gør ingen
ting.

Men slå på tråden hvis du skal have lidt hjælp.

--
Allan / Kolding

KLIP

Fra : KubikH

Dato : 25-09-05 18:16

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2) Hvis den orig. ejer er live skal han / hun skrive under på, at du kan
> få en genpart kopi i den orig. reg. attest.

SNIP en hel masse

Nu er det sådan at en trailer ( lige som en campingvogn) ikke er
afgiftsbelagt.
Derfor skulle det være muligt bare at få en ny attest.
Svoger havde købt en campingvogn uden papirer, han vadede op og fik at sæt
papirer på den uden dikkedarer.
Det bør også kunne praktiseres på en trailer.
Mvh
Niels

Fra : Leonard

Dato : 25-09-05 18:43

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote:

>Nu er det sådan at en trailer ( lige som en campingvogn) ikke er
>afgiftsbelagt.
>Derfor skulle det være muligt bare at få en ny attest.

Det har da intet med afgift at gøre.

>Svoger havde købt en campingvogn uden papirer, han vadede op og fik at sæt
>papirer på den uden dikkedarer.

Og hvis jeg så henter svogers campingvogn, så kan jeg altså bare vade
op og hente et sæt papirer, så jeg kan omregistrere den i mit navn ?

>Det bør også kunne praktiseres på en trailer.

Det håber jeg da ikke, for så er det da for let at stjæle en trailer.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henning Lund

Dato : 25-09-05 19:22

Leonard wrote:

> Det håber jeg da ikke, for så er det da for let at stjæle en trailer.

Ikke destå mindre er det rigtigt, jeg har været trailerforhandler og
flere gange er jeg bare vadet ind på motorkontoret med stelnummer samt
oplysninger om nummerpladen og uden problemer fået nye papirer.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-09-05 22:40

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev

> Jeg har været trailerforhandler

Ved du så hvor man køber feks. bremsereservedele uden at blive flået?

I dette tilfælde en variant

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-05 04:48

Uffe Ravn wrote:

> Ved du så hvor man køber feks. bremsereservedele uden at blive flået?

Næsten alle autoreservedelslagre har/kan skaffe dem, karosserifabrikker
mm.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-09-05 06:46

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev

> Næsten alle autoreservedelslagre har/kan skaffe dem, karosserifabrikker
> mm.

Tak

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-09-05 19:39

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> papirer på den uden dikkedarer.
> Det bør også kunne praktiseres på en trailer.

Campingvogn eller trailer - alle anhængere over 500 kg total skal der
betales vægtafgift for !

At ejer er død betyder ikke at anhængeren afmeldes - har været der - det tog
en bådforhandler en hel krig at få enken til at skrive under på at vi ku få
en kopi af regi.attesten - først da kan anhængeren omregistreres.

Hvis det er lykkedes nogen at få omregistreret noget som helst
registreringspligtigt køretøj uden at ha papirerne i orden så skulle den
person på motorkontoret, som har foretaget omregistreringen på ulovligt
grundlag, øjeblikkeligt fyres og sagsøges !
En registreringsattest er et ihændehaverpapir - altså stjæl en bil med
attesten i handskerummet, fis på motorkontoret og omregistrer den - så ejer
du faktisk køretøjet !
Overlad forresten heller aldrig attesten til en "meget interesseret køber"
eller en anden platugle under nogen omstændighed !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 19:53

Hej

Ja det er en trailer 500kg og derunder
jeg ved godt det ikke har den store betydning med de papirer her i landet,
men
vi skal til tyskland og hente nogle mc på den og der skal papirerne være
med
eller en kopi, jeg har haft den nu i en del år og kan ikke huske hvem jeg
købte den af den gang
så derfor bliver det nok noget bøvl

--
Venlig Hilsen