Skærme
Fijala 3554
Mistet frekvens
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 08-06-01 18:38

Hejsa,

Kan en monitor misten evnen til at køre med en bestemt opdateringsfrekvens.
Jeg kører normalt 1152*864 (eller noget i den retning) ved 75 hz, men lige
pludselig stod skærmen af og stod og summede som når man har valgt en for
høj frekvens.
Derefter fik jeg på en eller anden mystisk måde valgt en lavere frekvens så
jeg atter kunne se hvad der skete.
Jeg kører nu 72 hz og det ville også være fint nok hvis ikke billedet
pludseligt var blevet "rundt" på alt andet en 60 hz.
Med "rundt" mener jeg at billedet i siderne ser ud som om det begynder at
bue ind i skærmen og altså væk fra mig.
Af samme grund bliver ikonerne mere og mere presset sammen jo længere ude de
står.

Er der nogen, der kan hjælpe en deperat mand?

M.v.h.

--
Tue Vestergaard
Brabrand

Fra : Torbenth

Dato : 09-06-01 02:00

Tue Vestergaard skrev i meddelelsen
<992021819.379153@angua.skjoldhoej.dk>...
> [...]

de
>står.
>
>Er der nogen, der kan hjælpe en deperat mand?

Hej.

Har du prøvet at justere billedet. En skærm har normalt mange
indstillingsmuligheder via on screen display.

Mvh.
Torben

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 09-06-01 12:53

> Hej.
>
> Har du prøvet at justere billedet. En skærm har normalt mange
> indstillingsmuligheder via on screen display.

jepper....lige lidt hjælper det.
Jeg bliver vist snart nød til at købe en ny.....æv

--
Tue Vestergaard
Brabrand

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 09-06-01 16:13

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@wanadoo.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Kan en monitor misten evnen til at køre med en bestemt
opdateringsfrekvens.

Ja sagtens.

> [...]

> Jeg kører nu 72 hz og det ville også være fint nok hvis ikke billedet
> pludseligt var blevet "rundt" på alt andet en 60 hz.

Det lyder som nogle kondensatorer er defekte (evt. switchene der kobler dem
til/fra), de kobles ind afhængig af frekvens til at styre geometrien.

> [...]
> bue ind i skærmen og altså væk fra mig.
> Af samme grund bliver ikonerne mere og mere presset sammen jo længere ude

Kan være pincushion kredsløbet der er defekt, men kan også skyldes
ovenstående.

> Er der nogen, der kan hjælpe en deperat mand?

Håber jeg da :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 09-06-01 17:46

> opdateringsfrekvens.
>
> Ja sagtens.

Pis!!! Ny skærm...

Tue

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 10-06-01 05:14

> Pis!!! Ny skærm...

Rolig nu, vi kan nogen ting :)
hvilken skærm er det? hvor gammel er den?
--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 10-06-01 11:27

> Rolig nu, vi kan nogen ting :)
> hvilken skærm er det? hvor gammel er den?

æhm....kunne du ikke ha' sendt det i går...?

Nu har jeg bestilt en ny, den kommer på mandag eller tirsdag.

Bortset fra det er det en Pacard Bell 5480 fra '99. (Den kan vel altid
bruges som sekundær monitor).

Tue

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 10-06-01 13:29

> æhm....kunne du ikke ha' sendt det i går...?

Hehe

> Nu har jeg bestilt en ny, den kommer på mandag eller tirsdag.

Hvilkn har du så købt?

> Bortset fra det er det en Pacard Bell 5480 fra '99. (Den kan vel altid
> bruges som sekundær monitor).

Har faktisk aldrig lavet en PB skærm, men det er stadig samme fejl :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen