MS Windows
briani 27239
Div $NtUninstallKB898461$ filer
Fra : EBA

Dato : 29-10-05 13:45

Hej.

Ang. diverse filer under Windows mappen som alle hedder noget som:
$NtUninstallKB898461$, kan de slettes?

Jeg tror at det er filer fra diverse opdateringer fra Microsofts hjemmeside.
Men hvad mon der sker hvis de bliver slettet, de ligger jo og fylder fra få
KB til nogle MB.

VH E Agerbo

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-10-05 13:55

Yep. Se fx <http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm> forinden.

> Jeg tror at det er filer fra diverse opdateringer fra Microsofts
> hjemmeside.

Nej, men det kommer tæt på. De skal bruges, hvis man vil fjerne et
hotfix. Hver folder gemmer på de gamle filer og opsætninger af det, der
erstattes af et hotfix. Afinstallerer man dette, skal de gamle bruges -
altså dem du nævner.

Men har man fundet frem til, at diverse hotfixes o.a. fra
Windows/Microsoft Update skal forblive installeret, kan man slette de
foldere. (Se ovennævnte URL).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : EBA

Dato : 29-10-05 14:02

Hej Rudi.

Tak for det hurtige og gode svar, som er ført ud i livet

VH E Agerbo

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-10-05 14:07

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Yep. Se fx <http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm> forinden.

Forresten, han skriver det ikke så lige en praktisk tilføjelse:

Hvis du bestemmer dig for at slette dem (altså direkte på disken), så
gå _bagefter_ ind i tilføj/fjern programmer og klik på de hotfixes fra
en ende af. Dvs. du beder Windows om at fjerne det hotfix og dermed
bringe systemet tilbage til før, det blev installeret.

Det kan naturligvis ikke lade sig gøre, at du netop har slettet
UnInstall-filerne, hvorfor Windows fortæller, at det ikke lade sig
gøre, da UnInstall-filene mangler, og om du vil fjerne punktet fra
listen (Tilføj/fjern programmer). Det vil du.

Proceduren gentages så med samtlige hotfixes, der er nævnt under
tilføj/fjern programmer, så de kommer væk fra listen.

Ikke fordi det er nødvendigt at få dem væk, men det letter
overskueligheden, så der ikke ligger en masse ubrugbare ting på listen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : EBA

Dato : 29-10-05 14:42

Hej, jo han skriver det et sted, for jeg har gjort det, men tak anyway.

VH E Agerbo

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-10-05 14:29

Hej!

Glem ikke at tømme flg. bibliotek ligeledes:

\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Det er også div. installationsfiler m.m. hentet via Windowsupdate. Der er også
nogle MB at hente :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"God bless the american smallblock"

Fra : EBA

Dato : 29-10-05 15:23

Hej yes der var lige 77 MB at hente, så tak

VH E Agerbo

Fra : NikonPro.dk

Dato : 29-10-05 15:36

> [...]
>
> \WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
>
> Det er også div. installationsfiler m.m. hentet via Windowsupdate. Der er

Undskyld jeg spørger ind på denne tråd, men hvad med alt som ligger under

\Windows\Downloaded Installations

kan de filer og under mapper også slettes?

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-10-05 18:27

Hej!

NikonPro.dk wrote:

> Undskyld jeg spørger ind på denne tråd, men hvad med alt som ligger under
>
> \Windows\Downloaded Installations
>
> kan de filer og under mapper også slettes?

Godt spørgsmål! Mon nogen kan uddybe?

Fra : NikonPro.dk

Dato : 29-10-05 19:06

> Hej!

> Godt spørgsmål! Mon nogen kan uddybe?
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> "God bless the american smallblock"

Det håber jeg for der ligger jo efterhånden en del

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-10-05 20:03

Hej Kim Voss Schrader, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Godt spørgsmål! Mon nogen kan uddybe?

Jeg kan ikke men har slet ikke folderen [1].

Der er selvfølgelig \Windows\Downloaded Program Files\, men det er
formentlig ikke den, det handler om.

[1] Windows XP SP2. Bortset fra de programmer, der følger med Windows-
cd'en (NotePad, IE/OE etc.), har jeg ingen Microsoftprogrammer
installeret. Muligvis har det noget med det at gøre (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm