MS Windows
briani 27239
Installere WinXP uden CD-rom drev.
Fra : Michael Jensen

Dato : 27-10-05 11:47

Hejsa

Jeg står med en helt tom bærbar computer. Dvs. at jeg vil gerne
installere WinXP på den der er det lille problem at den har ikke noget
CD-ROM drev.
Den har trådløs forbindelse og den har USB porte og firewire. Er det
på nogen måde muligt at få installeret WinXP på denne maskine og
hvordan.

PS. jeg har foresten en ekstern harddisk som kan sluttes til firewire
og usb. Denne kunne jeg måske ligge noget ind på så den kan startes
op. Er det en mulighed?

Michael Jensen

Fra : Peter

Dato : 27-10-05 12:35

"Michael Jensen" <tumbling@ogj.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> PS. jeg har foresten en ekstern harddisk som kan sluttes til firewire
> og usb. Denne kunne jeg måske ligge noget ind på så den kan startes
> op. Er det en mulighed?

Mange eksterne USB harddiske er i en box, som simpelthen er en ekstern IDE
box. Er det sådan en du har din harddisk i, kan du tilslutte et cd-rom drev
til boksen i stedet for harddisken, og så skulle problemet vel være løst.
Husk at jumpe cd-drevet som harddisken var jumpet (master/slave).

PeterB

Fra : ///M

Dato : 27-10-05 13:34

Michael Jensen wrote:
> [...]
> Den har trådløs forbindelse og den har USB porte og firewire. Er det
> på nogen måde muligt at få installeret WinXP på denne maskine og

Boot vis en USB-pen og kopier installations-filerne ind på din hd (via pen
eller trådløs eller....)....
http://blog.tmcnet.com/blog/tom-keating/gadgets/boot-windows-xp-via-usb-key.asp

///M