MS Windows
briani 27239
Reklame sider,der konstant popper op,når j~
Fra : jama

Dato : 27-10-05 09:16

"Da jeg ikke ved,om dette er et Windows eller et OuutlookExpress problem, er
de postet i begge!"

..Ja undskyld jeg bruger Jer igen før var det en net adr.,da lagde min
browser
ned.Det endte med jeg måtte lave en ren install.af XPhome igen.Så nu er det
en
ny XPhome jeg bruger. Men men men.......

Nu oplever jeg så ,at når jeg er på nettet, popper forskellige Reklame sider
op på
"Microsoft Browser"den bruges ikke! (jeg bruger Crazy Browser) men det er
Explore 6 de
kommer på,da den jo ikke kan slettes,jeg tør ikke,
har jeg sat en popup på (Pop-Up Stopper Professional) Crazy har en
indbygget,men,men,men ligemeget hjælper det..Mens jeg skriver dette dukker
denne
adr. http://www.deal-foryou.com/normal/yyy34.html op
..Og det er sgu irriterende, med alle disse adr. der kostant
dukker frem,når jeg bruger nettet,uanset,hvordan det bruges.

Jeg indrømme,at det her er noget nyt jeg ikke har prøvet før
og da jeg ikke selv kan komme på noget mere eller har
flere ideer, prøver jeg Jer, nu dukker denne adr.op sgu op!
http://www.deal-mobile.com/normal/yyy34.html mens jeg skriver dette.Håber
der er en,der måske også har prøvet dette og så kan hjælpe.
Jeg må også indrømme,at en ny ren install.orker jeg ikke.

Mvh. Jama

ps: mens jeg har siddet og læst dette igennem,er 5-6 Reklame adr. poppet
op,og de bliver ved
i en lang strøm,så jeg er ved ,at blive skør.
Alt er prøvet fra Spy til Virus progr.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 11:08

Den 27-10-05 10.16 skrev jama følgende:

> Nu oplever jeg så ,at når jeg er på nettet, popper forskellige Reklame sider
> Alt er prøvet fra Spy til Virus progr.

Det er nok mest relevant med et antispywareprogram. Hvilke(t) har du
prøvet? Fandt det noget, som det ikke kunne fjerne, eller fandt det ikke
noget?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : jama

Dato : 27-10-05 11:59

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

http://kimludvigsen.dk

Her mit forsvar!!
avast! Antivirus
Adware Away
Spybot - Search & Destroy
Microsoft AntiSpyware
NoAdware (og jeg har flere)

Det er nok fordi jeg er meget på nettet,det med siden der lagde min
forbindelse
ned er aldrig sket før.Og nu ,at der popper Reklamme sider op ,har jeg
heller aldrig prøvet før.
Som jeg har sagt før,jeg har været på nettet siden 1995.Så helt grøn er jeg
nu heller ikke,og
i den tid har jeg haft ca. 5 problemer jeg umidelbar ikke kunne klare?Og
Kim,jeg tager mine forbehold.!!
men som beskrevet er dette sket lige efter jeg lavede en ren install.med det
hele opdat.

Mv.jama ps mens jeg skrev dette fik jeg ca. 10 reklamer om alt fra spy
forsvar til billig mobil tlf.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 13:06

Den 27-10-05 12.58 skrev jama følgende:

> Her mit forsvar!!

Fint nok, men fandt de noget, som de ikke kunne fjerne, eller fandt de
ikke noget?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : jama

Dato : 27-10-05 14:32

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

------------------------------------
De fandt det sadvanlige porn etc,jeg bruger f.eks.crak sider til visse
progr.jeg skal bruge
og det har jeg gjort i flere år,så det kan ikke være det.
"Ja det er ikke særlig pænt,jeg ved det,men jeg er en fattig pensionist"
Men der var intet der ikke kunne fjernes,jeg kørte lige mit virusprogr.
igennem,men intet.
Jeg føjer alle adr.der dukker op til min popups blokering,jeg må indrømme
det er ved at drive mig til
vandvid,mens jeg laver noget, dukker forskellige reklame sider op,tit mellem
5-10 på en 1/2 time.
Jeg gør alt hvad der står i min magt og jeg roser mig af,at helt uafaren er
jeg ikke.
Normalt er det mig der står for alle PC,der går,hvor jeg bor,men nu er det
sgu lige før, jeg gir op.
Og en ny ren install.kan jeg ikke se nogen grund til,det er j lige gjort!!
Ja! jeg tænker på,om jeg skulle prøve XPpro i engelsk udgave,for at se om
det hjalp (nu dukkede en ny op
":http://www.ez-cheap.com/normal/yyy34.html"
Hvad fanden har jeg gjort,siden jeg fortjener alt dette?

Nå det må være nok. Mvh. Jama

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 15:52

Den 27-10-05 15.32 skrev jama følgende:

> De fandt det sadvanlige porn etc,jeg bruger f.eks.crak sider til visse
> progr.jeg skal bruge

> Hvad fanden har jeg gjort,siden jeg fortjener alt dette?

Læs ovenstående, der finder du sikkert svaret. Mange af de slemme sider
og programmer med cracks indeholder lidt ekstra - det er jo ikke just
moralen, der er i højsædet hos dem, der laver den slags. Egentligt er
det imponerende, at du ikke tidligere har haft problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : jama

Dato : 27-10-05 19:04

> [...]
> moralen, der er i højsædet hos dem, der laver den slags. Egentligt er
> det imponerende, at du ikke tidligere har haft problemer.

Tak for dit svar,ja jeg ved godt det du skriver. Din side plus "sorte
hånds"
er et par af de sider jeg nøje har læst,min egen opstartside er
http://www.verdensnavle.dk
så jeg følger med og er ikke bare til tant og fjant.Dem der ved noget læser
jeg
altid,men som jeg lige har skrevet,nu gir jeg op.Jeg orker det ikke mere,det
bliver
værre og værre.
Mvh Jama

Fra : Peter T.

Dato : 28-10-05 18:26

jama ristede følgende runer:

> De fandt det sadvanlige porn etc,jeg bruger f.eks.crak sider til visse
> progr.jeg skal bruge

Befriende læsning, at en tør stå ved den slags. :)

> og det har jeg gjort i flere år,så det kan ikke være det.

En frisk anekdote; For et års tid siden hentede jeg et crack, som jeg
heldigvis aldrig fik brug for. Fornylig scannede spybot så min spand og
fandt bla. et par helt nyopdagede trojaner i zipfilen med cracket - et års
tid efter, jeg havde hentet cracket. Ret godt gået... For min spand er ej
heller helt ude i hampen hvad angår sikkerhed.
Og se så.. DER gik det op for mig hvor meget forbandet lort, der ligger
derude, som ved en tilfældighed bliver opdaget rigtig laaaaang tid efter,
den er kogt sammen af en suspekt c0d3r ude i cyber.

--
Peter T.
Min 8årige knejt i bilvasken:

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-10-05 13:41

Jeg var for noget tid siden udsat for noget i samme stil.
Efter at have kigget i kontrolpanel -- tilføj/fjern programmer viste
det sig at et lille program havde sneget sig ind.
Det var kommet ind sammen med noget andet jeg havde hentet. Programmet
var ikke sådan at afinstallere,
men det kom selv med et link hvor man kunne hente et lile program til
at fjerne det med.
Kunne være det samme der er sket for dig.

Carsten

Fra : jama

Dato : 27-10-05 14:33

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at fjerne det med.
> Kunne være det samme der er sket for dig.

----------------------------

Måske jeg ser efter
mvh.jama

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-10-05 11:33

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> .Ja undskyld jeg bruger Jer igen før var det en net adr.,da lagde min
> browser
> ned.Det endte med jeg måtte lave en ren install.af XPhome igen.Så nu
> er det en ny XPhome jeg bruger.

Huskede du at installere de nødvendige opdateringer til XPHome inden du
satte den på internettet? Hvis du sætter en XP på internettet uden de
seneste opdateringer på - og den ikke står bag en firewall/router - så kan
al mulig snavs komme på imens opdateringerne hentes.

> ps: mens jeg har siddet og læst dette igennem,er 5-6 Reklame adr.
> poppet op,og de bliver ved
> i en lang strøm,så jeg er ved ,at blive skør.
> Alt er prøvet fra Spy til Virus progr.

Er det en ren Windows XP dette sker på - eller har du installeret
programmer på den? En del popup-reklamer kommer med installationen af fx
Kazaa eller lignende i de gratis versioner.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : jama

Dato : 27-10-05 12:03

> [...]
> programmer på den? En del popup-reklamer kommer med installationen af fx
> Kazaa eller lignende i de gratis versioner.

-----------------------------------

En ren install med opdat. XPhome
mvh.jama

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-10-05 15:49

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> seneste opdateringer på - og den ikke står bag en firewall/router - så kan
> al mulig snavs komme på imens opdateringerne hentes.

Det fandt jeg ud af sidste gang jeg havde installeret windows, der gik ikke
mange minutter før den var fyldt med snavs. Virkeligt forbavsende hvor
hurtigt det gik. Hvordan kan det endeligt være jeg var på to hjemmesider,
google og winzip's hjemmeside? Går ikke ud fra at der er virus på de
hjemmesider.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-10-05 08:00

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote in

> [...]
> hvor hurtigt det gik. Hvordan kan det endeligt være jeg var på to
> hjemmesider, google og winzip's hjemmeside? Går ikke ud fra at der er

Ja, og netop derfor et det vigtigt at Jama svarer på spørgsmålet herover. I
dk.edb.sikkerhed postes af og til et link til opsætning af XP med
nedlukkede services, som kan bruges, hvis en ren XP (første udgave)
installeres og sættes på internettet. Det link kan man jo finde og gennemgå
guiden inden netstikket sættes i maskinen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-10-05 08:23

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> [...]
> udgave) installeres og sættes på internettet. Det link kan man jo
> finde og gennemgå guiden inden netstikket sættes i maskinen.

Fx er det for mig vigtigt at få svar på følgendee spørgsmål:

Hvilken version af XP installeres?
XP
XP + SP1
XP + SP2

Er PC'en koblet direkte på internettet eller sidder den bag en router?

Formatteres HD fuldt ved re-installation?

Er det undersøgt, om der er virus eller lignende i BIOS eller boot-
sektor?