MS Windows
briani 27239
Importere gamle mails
Fra : SpookiePower

Dato : 26-10-05 14:28

Når jeg importere gamle mails som jeg har gemt i dos, så kommer
datoen på mailen ikke med. Er der noget man kan gøre for at få
datoen med ?

Fra : Åge

Dato : 26-10-05 16:34

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Når jeg importere gamle mails som jeg har gemt i dos, så kommer
> datoen på mailen ikke med. Er der noget man kan gøre for at få
> datoen med ?

Meget intelligent og velskrevet spørgsmål.

Fra : SpookiePower

Dato : 26-10-05 20:08

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Meget intelligent og velskrevet spørgsmål.

Vi prøver igen.

Når jeg tager en backup(export) af mine mails i outlook, så gemmer jeg dem
som DOS (Comma Separated values). Når disse mails en gang i fremtiden
skal importeres i outlook igen, så er der ikke dato med på mailen - altså
den
dato for hvornår mailen er sendt/modtaget, men indholdet fejler ikke noget.
Kan man på en eller anden måde beholde denne dato når man tager backups
af mails ??

Fra : Gitte

Dato : 27-10-05 12:07

Hvis du efter importen tilføjer feltet modtaget i dit mailprogram ( i stedet
for sendt) vil dato og tid vises.
Gitte

Fra : Joke

Dato : 28-10-05 11:27

> [...]
> noget.
> Kan man på en eller anden måde beholde denne dato når man tager backups
hvorfor ikke bare eksportere til en pst fil

Fra : GB

Dato : 30-10-05 04:23

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in

> noget. Kan man på en eller anden måde beholde denne dato når man tager
> backups af mails ??

Ja, jeg gør det på følgende måde, men nu bruger jeg ikke Outlook, men
Outlook Express til mails - Outlook bruger jeg udelukkende som kalender,
men måske kan du bruge det alligevel:

Funktioner->Indstillinger->Vedligeholdelse->Lagringsmappe->Skift->
[her kan du vælge en placering, gerne på en sekundær harddisk, så du
altid har en backup hvis lortet skulle gå i spåner. Og husk alligevel at
backe op på CD/DVD...], f. eks. d:\email\

Jeg har et par gange måttet nyinstallere C:, og der var jeg meget glad
for, at mine emails ikke røg ad h. til...

GB