MS Windows
briani 27239
Beskyttelse af mappe
Fra : Bo

Dato : 26-10-05 14:10

Jeg har lagt min Outlook lagrinsmappe på et E drev, og vil gerne beskytte
det for andre brugere. Sådan at man skal ha´ admin rettigheder for at gå ind
i mappen.

Kan dette lade sig gøre

Bo

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-10-05 17:20

OS?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-10-05 17:39

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> OS?

Windows?

*wink*

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-05 17:48

Jesper Stocholm skrev:

>Windows?

3.11 ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Plonk

Dato : 26-10-05 18:24

> 3.11 ?

Og hvordan er det så lige man opretter sig som admin i 3.11 ?? med
dertilhørende brugerkonti
Surt med en nyformateret pc.... killfiltret skal forfra

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-05 21:57

Plonk skrev:

>Surt med en nyformateret pc.... killfiltret skal forfra

Ja du skulle lære at tage backup af de programmer du bruger så slap man
for dit tuderi.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bo

Dato : 02-11-05 15:39

> Ja du skulle lære at tage backup af de programmer du bruger så slap man
> for dit tuderi.

Klatrup> Killfilter... bye

Fra : René Jensen

Dato : 26-10-05 17:41

Bo wrote:
> [...]
> det for andre brugere. Sådan at man skal ha´ admin rettigheder for at gå ind

Der er to ting, som skal være opfyldt før det kan lade sig gøre:

1. Din E: partition skal være formateret med NTFS.
2. Opret de nødvendige antal brugere, som skal benytte computeren.

Derved vil kun administrator og den enkelte bruger (ejer) have adgang
til filerne.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Bo

Dato : 26-10-05 18:13

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse

> Der er to ting, som skal være opfyldt før det kan lade sig gøre:
>
> 1. Din E: partition skal være formateret med NTFS.

Jeps det er den..

> 2. Opret de nødvendige antal brugere, som skal benytte computeren. Derved
> vil kun administrator og den enkelte bruger (ejer) have adgang til
> filerne.

Troede jeg også... men niks ???
Bo

Fra : Bo

Dato : 26-10-05 18:11

"Bo >>>>@mail.db>" <no> skrev i en meddelelse

XP Pro sp2 Undskyld....

Jeg har oprettet de bruger der skal på, og givet dem begrænsede muligheder.
Men da mappen ikke ligger i mine dokumenter, men på en anden partition, kan
de altså godt gå ind i den.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-10-05 00:21

> [...]
> muligheder. Men da mappen ikke ligger i mine dokumenter, men på en anden
> partition, kan de altså godt gå ind i den.

Højreklik på mappen, vælg "Egenskaber" og "Sikkerhed". Fjern de
grupper/brugere der ikke skal have adgang til mappen.

Mvh. Flemming Nielsen