MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Media Player starter ikke?
Fra : Martin Ploug

Dato : 25-10-05 14:35

Hej

Jeg har tidligere i dag (25/10) postet et indlæg
med overskriften "Netradio starter ikke".

Det handler om, at Windows Media Player ikke
starter, når jeg f.eks. prøver at afspille

www.radio100fm.dk/netradio og

http://www.virgin.net/music/musicvideos/annie_heartbeat.html

Nu er jeg dog blevet overbevist om, at det er
et generelt problem måske med Windows Media Players
forbindelse til internettet.

Jeg får følgende fejl:

"Error: Windows Media Player kan ikke afspille denne fil.
Opret forbindelse til Internettet, eller indsæt det flytbare medie,
hvor filen er placeret, og forsøg derefter at afspille filen igen."

Jeg har netop installeret Windows Media Player 9

Jeg bruger Windows 2000
Internet Explorer 6.0

Virusfighter fra www.virusfighter.com (kan der være en indsilling her?)
ZoneAlarm fra www.zonelabs.com (kan der være en indstilling her?)

Jeg har prøvet at slå begge fra.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin Ploug

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-10-05 17:50

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hvor filen er placeret, og forsøg derefter at afspille filen igen."
>
> Jeg har netop installeret Windows Media Player 9

Ok, jeg har vist løst det selv ved at gøre følgende:

1. Åbn Windows Media Player og klik på Funktioner > Indstillinger

2. Klik på fanen Afspiller og sæt hak i Tilslut til internettet
(tilsidesætter andre kommandoer)

3. Klik på Apply og OK

4. Nu skulle promlemet være løst

- Martin