MS Windows
briani 27239
XP (server) Miliø
Fra : Jacob Pristed

Dato : 24-10-05 21:54

Hej
Jeg har et lille problem med en Windows XP der fungere som server", det
ligger nogle data som bruges af andre maskiner klienter".
Når jeg starter mine klienter op skulle de gerne gendanne forbindelse til en
share på Serveren"
Det gør de ikke ?
Jeg køre trådløs netværk, samt har jeg nogle printere der også gerne skulle
deles (gendannes)
Måske findes der et lille program der kan .....

Vh Jacob

Fra : /-\\ndlo

Dato : 24-10-05 22:33

Jacob Pristed wrote:
> [...]
> skulle deles (gendannes)
> Måske findes der et lille program der kan .....

Du kunne feks lave et script der køres når maskinerne (klienterne) starter
op. et cmd script kunne være i stil med:

net use p: \\server\deltmappe
net use q: \\server\andendeltmappe

Mht printere er der vist også mulighed for det med net kommandoen, men er
ikke lige ved en windows.

Alternativt kunne du lave det med AutoIT. Det er glimrende til formålet, og
der ved jeg du kan oprette netværksprintere. AutoIT er freeware.

http://www.autoitscript.com/autoit3/

/Andreas

Fra : jda

Dato : 25-10-05 00:29

On Mon, 24 Oct 2005 22:53:39 +0200, Jacob Pristed wrote:

> [...]
> deles (gendannes)
> Måske findes der et lille program der kan .....

Hvis du retter nedenstående til efter dit system og gemmer det som
eks. logon.vbs og derefter kører det som et logonscript, så skulle de
få det nødvendige med

Option Explicit

Dim WshNetwork

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\Printer1"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\Printer2"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\Printer1"
WshNetwork.MapNetworkDrive "E:", "\\Filserver\Share"

Jakob

Fra : Jacob Pristed

Dato : 25-10-05 11:39

Tak for jeres svar
Det ser spændende ud.
Jeg ser lige et lille problem!
Netværket (trådløst) bliver først oprettet når maskinen er helt startet op,
kan der laves en lille forsinker 15 sek ol.

Vh Jacob Pristed
www.OnlineBackup.dk

Fra : jda

Dato : 25-10-05 20:31

On Tue, 25 Oct 2005 12:38:33 +0200, Jacob Pristed wrote:

> [...]
> Netværket (trådløst) bliver først oprettet når maskinen er helt startet op,
> kan der laves en lille forsinker 15 sek ol.

vbscript er godt og skidt på mange måder. Hvis du laver forbindelserne
på den måde, bliver de oprettet ligemeget om der er en server i den
anden ende eller ej. Så derfor betyder det ikke så meget i den her
sammenhæng, at der først er forbindelse til serveren nogle få sekunder
efter. Du skal bare være sikker på, at det er de rigtige shares du
sætter

--
Jakob